Uitlaat Tmax 530

Ronnywouters

Rookie
20 dec 2016
1
0
Hemiksem
Hallo,
Ben nieuw hier, graag advies bij keuze uitlaat voor Tmax 530. Termignone, akra, mivv, sc projects...
Ben recreatief gebruiker +/- 5000 km per jaar , overweeg ook een andere vario wellicht de mallosi mhr 2000 new generation.
 
Hij Ronny,

Super keuze de vario, laat je niet op andere gedachten brengen. De nieuwe generatie gewichten van malossi zijn ook beter.Zou wel allemaal dezelfde gewichten nemen en niet de 14 en 16 gram mengen.
Of originele Yamaha majesty 400 cc gewichten die zijn. 15gram.

Neem de counter pully erbij zou ik zeggen.

Byscoot is een betrouwbare shop op eBay.

Uitlaat moet je kiezen in functie van met of zonder cat. En dan degene die je het mooiste vind.

Ik kan de vario voor je plaatsen.
Je naam klinkt Belgisch, juist?
Als je nog geen Max hebt, mijne staat te koop bwj 05/2016 -5400km.
 
full

Akrapovic met Malossi vario superrrrrrr
 
Hallo,
Ben nieuw hier, graag advies bij keuze uitlaat voor Tmax 530. Termignone, akra, mivv, sc projects...
Ben recreatief gebruiker +/- 5000 km per jaar , overweeg ook een andere vario wellicht de mallosi mhr 2000 new generation.
Wat belangrijk is: Wat verwacht je van een andere uitlaat? Wat vind je belangrijk? Mooier geluid, meer vermogen, looks?
 
Hai

Zelf heb ik gekozen voor een Termignoni Y099080CV dus met de kat en een 80db demper (je krijgt er ook een 94 db demper bij)
En om de discussie voor te zijn een akra heeft een mooier geluid maar maakt je machine niet sneller

grtz Peter
 
Laatst bewerkt:
Met Akrapovfc heb je toch wel iets peekaa winst hoor!

Ferry 34,sorry heb de tmax530 sinds mei ingeruild
full
 
Laatst bewerkt:
even weer wat leven in een oud toppik blazen

aan mijn volgende max van modeljaar 2015 bezig ,ze worden met de dag goedkoper
maar mijn issue is hoe lang rijden we met de aandrijfriem ,20k/km of meer


grtz
 
even weer wat leven in een oud toppik blazen

aan mijn volgende max van modeljaar 2015 bezig ,ze worden met de dag goedkoper
maar mijn issue is hoe lang rijden we met de aandrijfriem ,20k/km of meer


grtz

Hallo, wat verstaat u onder goedkoper ;-) ? Ik weet niet waar u woont, maar hier in Nederland gaan de 2015-2016 (facelift) modellen tweedehands voor minimaal €8500/€9000,- de deur uit.. Voor een leuk aangeklede 2012-2014 model, denk aan een performance uitlaat, performance variateur etc., is de startprijs €7500 (dan heb ik het over particulieren verkopers, laat staan de dealers) en lopen op tot de €9000 (lage km-stand, niet geïmporteerd, luxeuze opties etc.). Vergeleken met vorig jaar heb ik opgemerkt dat de T-Max 530 (2012-2016) in Nederland zowel in vraagprijs is gestegen als dat er veel meer interesse is in dit specifieke model. De T-Max 530 2017+ is namelijk niet de meest gewilde variant, in de randstad teminste (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht) en deze staan al te koop vanaf €8500 (veelal geïmporteerd). Dit gezegd hebbende neemt niet weg dat ik vind dat ze het dubbel en dwars waard zijn 😁, ook ik ben namelijk een ware T-Max liefhebber.

Wat betreft de aandrijfriem, de V-snaar (rechter kant variobehuizing) dient omstreeks de 20.000 km vervangen te worden. De half bloodgestelde aandrijfriem aan de linkerzijde zou het minstens 40.000 km moeten uithouden, neemt niet weg dat deze regelmatig gecontroleerd moet worden i.v.m. eventuele schades, slijtageslag...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan