twee olie soorten bij elkaar?

sjoerddl

MF'er
5 jan 2005
44
3
Eelde
Ik heb nog twee olie soorten staan 5W 40 en 10W 40 beide van het merk Eurol en vol synthetisch, kan ik deze bij elkaar in doen. 'k wil namelijk mijn olie verversen.
Het is voor mijn Kawasaki ER5. en heeft 27.000 km gelopen.

groet, Sjoerddl
 
Doe er altijd Motul 5100 10W 40 in, half synthetisch,
maar vindt het zonde de Eurol te laten staan.
Gezien de reacties, moet ik het dan misschien alsnog maar naar de milieustraat brengen.
 
Doe er altijd Motul 5100 10W 40 in, half synthetisch,
maar vindt het zonde de Eurol te laten staan.
Gezien de reacties, moet ik het dan misschien alsnog maar naar de milieustraat brengen.

Ongebruikte olie daar kun je toch beter iemand blij mee maken ipv in de afvalbak kiepen?
Misschien heeft je buurman of neef wel een auto die wat olie verbruikt.
 
Ik zou het niet doen. Olie is meer dan alleen de olie, er zitten vast wel toevoegingen in, en de soorten olie waar het uit bestaat gaan misschien ook wel niet goed samen. In mijn motor zou ik dat niet zomaar doen.
 
Ondanks dat ik een fel tegenstander ben van de hele EU, zijn er ook wel positieve dingen uit die bureaucratie gekomen...
Een daarvan is dat ALLE MOTOROLIEN gemengd moeten kunnen worden, want er is geen een monteur die aan de hand van een peilstok of oliemonster kan nagaan welke olie er in een blok zit en die moet dus gewoon olie bij kunnen vullen als dat nodig is, dus ja het mag, ja het kan, en nee is totaal geen probleem
 
Ondanks dat ik een fel tegenstander ben van de hele EU, zijn er ook wel positieve dingen uit die bureaucratie gekomen...
Een daarvan is dat ALLE MOTOROLIEN gemengd moeten kunnen worden,
want er is geen een monteur die aan de hand van een peilstok of oliemonster kan nagaan welke olie er in een blok zit en die moet dus gewoon olie bij kunnen vullen als dat nodig is, dus ja het mag, ja het kan, en nee is totaal geen probleem



Hebben die figuren serieus over iets nagedacht en daadwerkelijk actie ondernomen :?

Ik sta perplex :t
 
Ondanks dat ik een fel tegenstander ben van de hele EU, zijn er ook wel positieve dingen uit die bureaucratie gekomen...
Een daarvan is dat ALLE MOTOROLIEN gemengd moeten kunnen worden, want er is geen een monteur die aan de hand van een peilstok of oliemonster kan nagaan welke olie er in een blok zit en die moet dus gewoon olie bij kunnen vullen als dat nodig is, dus ja het mag, ja het kan, en nee is totaal geen probleem

:^ gewoon gebruiken die olie.

Verschillende merken hebben wellicht heel specifieke pluspunten ten aanzien van andere merken, maar dat maakt niet echt veel verschil. Jij en/of je motor gaan dat iig niet merken.
 
kan prima krijg je 7.5W40 als je het in gelijke hoeveelheden mixt. dat ga je echt niet merken.
:^
Als het beide motorfiets motorolie is.
7,5W is koud iets dunner dan 10W.
Misschien dat hij in de winter wat makkelijker start met 7,5W.
Misschien zou je hem iets voorzichtiger kunnen warm draaien.
 
Ik heb nog twee olie soorten staan 5W 40 en 10W 40 beide van het merk Eurol en vol synthetisch, kan ik deze bij elkaar in doen. 'k wil namelijk mijn olie verversen.
Het is voor mijn Kawasaki ER5. en heeft 27.000 km gelopen.

groet, Sjoerddl

Ik doe niks anders :P ,maar dan de expulsa rr van kroon.
7.5W50 :9 *O*
 
Laatst bewerkt:
verdragen je koppelingsplaten wel een volsyntheet

een ER5 is toch ouwe meuk

Ten eerste snap ik niet dat je een ander zijn motorfiets zonder enige reden "oude meuk" noemt.

En koppelingsplaten die doorslippen heeft niets te maken met vol/half/geen syntheet.

Dat heeft te maken met auto olie in een motorfiets gooien ipv olie bestemd voor motorfietsen, daar zitten nl heel andere ingrediënten in.
 
Je kan ze prima mengen.

Afhankelijk van hoeveel liter 5w40 je hebt staan ? , misschien is het aan te raden om iets korter dan gebruikelijk met de mix olie te rijden. Dus misschien iets eerder een oliewissel doen.

Verder is het nu wintertijd, dus een iets dunnere olie kan prima.

Misschien dat het verstandig is om van de zomer de olie weer te verversen met de normale olie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan