twee olie soorten bij elkaar?

sjoerddl

MF'er
5 jan 2005
44
3
Eelde
Ik heb nog twee olie soorten staan 5W 40 en 10W 40 beide van het merk Eurol en vol synthetisch, kan ik deze bij elkaar in doen. 'k wil namelijk mijn olie verversen.
Het is voor mijn Kawasaki ER5. en heeft 27.000 km gelopen.

groet, Sjoerddl
 
Allen bedankt voor de reacties. Ga ze gewoon mengen en na de winter vervangen.
Beetje jammer dat de ER 5 ouwemeuk genoemd wordt. Het is een prima motor en ben er erg blijmee. Laat een ieder genieten van zijn motor en kraak ze niet af.
Nogmaals bedankt. Sjoerddl
 
Ik vind een ER5 anders verrekte modern.
Prima motoren, meer heb je niet nodig om te genieten.

Een echte bikkelharde motorrijder van tegenwoordig heeft inderdaad een super moderne motor nodig met 6 verschillende rijstanden, op zijn minst traction control en ABS.

Want het is supereng om te voelen wanneer de bandjes slippen en de motor in de ketting klimt, stel je voor dat je gevoel krijgt voor het kunnen van je motor, laat dat maar aan de electronica over!

#leer gewoon motorrijden
# of weetikveel hoe dat # gebeuren werkt, modern gedoe.
 
Dat jij moderne dingen niet begrijpt betekent niet dat ze slecht zijn.

Het probleem is dat ik er geen (praktische) uitdaging in zie, en er daarom helemaal niks mee heb.

Maar ik doelde ook meer op degene die het steeds maar (negatief) over ouwe meuk hebben, ouwe meuk was ook ooit modern. Help elkaar gewoon en kap met het afzeiken van elkaars motor, oud of nieuw. Dat is wat ik ermee wil zeggen. Een motor is een motor, en dit is een motor forum toch?
 
Komen giftige stoffen af hoor, als het brand, dat ABS.
hqdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik er geen (praktische) uitdaging in zie, en er daarom helemaal niks mee heb.

Maar ik doelde ook meer op degene die het steeds maar (negatief) over ouwe meuk hebben, ouwe meuk was ook ooit modern. Help elkaar gewoon en kap met het afzeiken van elkaars motor, oud of nieuw. Dat is wat ik ermee wil zeggen. Een motor is een motor, en dit is een motor forum toch?

blijkbaar heb ik me ongelukkig uitgedrukt met (ouwe meuk) wist niet dat dit een scheldwoord was :+
de een klimt in de ketting ;) van de ander krijg je een nekklem _O-
ik dacht altijd dat als je altijd minerale olie gebruikt dat dit ook zo moest laten :X
komt misschien komt deze gedachte dat ik 20 jaar ouwe meuk (boxer) heb gereden
maar ik rij alleen maar motor ga ermee naar m'n werk,vakantie enz.
ik heb in 2014 een nieuwe (goedkope) motor gekocht, puur als vervoersmiddel
ik dacht " als ik hier maar geen spijt van krijg"
nee dus :+
nu lees ik dat ABS gevaarlijk is ;)
 
Het probleem is dat ik er geen (praktische) uitdaging in zie, en er daarom helemaal niks mee heb.

Maar ik doelde ook meer op degene die het steeds maar (negatief) over ouwe meuk hebben, ouwe meuk was ook ooit modern. Help elkaar gewoon en kap met het afzeiken van elkaars motor, oud of nieuw. Dat is wat ik ermee wil zeggen. Een motor is een motor, en dit is een motor forum toch?


Zelf rijd ik een moderne motor zonder elektronische hulpmiddelen dus ik heb er op motorgebied geen ervaring mee, mijn motormaatjes hebben wel motoren met abs, traction control en die hebben echt niet minder plezier dan vroeger, m.a.w. je kan nog steeds behoorlijk gek doen voordat dat spul ingrijpt.



Ben ik helemaal met je eens, respect voor elkaar en elkaars motoren.

Maar, is het dan wel geoorloofd dat jij het steeds negatief over modern spul hebt? ;)
 
blijkbaar heb ik me ongelukkig uitgedrukt met (ouwe meuk) wist niet dat dit een scheldwoord was :+
de een klimt in de ketting ;) van de ander krijg je een nekklem _O-
ik dacht altijd dat als je altijd minerale olie gebruikt dat dit ook zo moest laten :X
komt misschien komt deze gedachte dat ik 20 jaar ouwe meuk (boxer) heb gereden
maar ik rij alleen maar motor ga ermee naar m'n werk,vakantie enz.
ik heb in 2014 een nieuwe (goedkope) motor gekocht, puur als vervoersmiddel
ik dacht " als ik hier maar geen spijt van krijg"
nee dus :+
nu lees ik dat ABS gevaarlijk is ;)


Abs gevaarlijk ? Nee hoor O-)

 
Laatst bewerkt:
:^

Ik heb nog twee olie soorten staan 5W 40 en 10W 40 beide van het merk Eurol en vol synthetisch, kan ik deze bij elkaar in doen. 'k wil namelijk mijn olie verversen.
Het is voor mijn Kawasaki ER5. en heeft 27.000 km gelopen.

groet, Sjoerddl

hoofdzaak is dus wat voor olie je daar hebt , los van dat het 5w40 en 10w40 is :)
staat er op of het aan JASO voldoet ?
of nog simpeler, is het motorfiets olie ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan