Welke goedkope Navigatie

scharleo

Rookie
23 dec 2016
2
0
gouda
Ik ben op zoek naar een navigatie voor op mijn motor, maar omdat ik het niet zo vaak gebruik wil ik er geen honderden euro's aan uit geven.
Dus beland je al gauw in China (Aliexpres/Alibaba/Wish enz)
Nu zie ik daar genoeg staan, maar weet zo niet wat nu de beste keus is.
Ik hoop dat jullie mij daar in kunnen helpen.
Kan je via bleutooth je telefoon en een Cardo solo er aan koppelen?
Zou graag tijdens het rijden de muziek van m'n telefoon luisteren en de navigatie stem horen als dat kan?
Hartelijk dank vast voor jullie inbreng

Vrgr Leo
 
De gedachte om de telefoon via bluetooth te koppelen met je GPS heb ik dus ook gehad.
Ik heb er van begrepen dat ze beide op een verschillend protocol werken en daarom niet te koppelen zijn. JAMMER!! (of weet iemand wel een goede manier?)
 
je kan prima muziek luisteren en je navi. echter bij 99% van de headsets wordt dan wel de muziek steeds onderbroken
 
Toevallig heb ik een bluetooth headset gekocht om aan mijn telefoon te koppelen. Kost 30 euro, echter nog niet kunnen uur testen.. Maar wel een goedkope manier om te navigeren.
 
Goedkoopste oplossing voor je vraag die ik kan bedenken:
- gebruik je nav van je smartphone
- Uclear helmet speakers (oid)

Telefoon nav/muziek instellen, mp3 kabeltje van je helmet speakers naar je telefoon trekken. Telefoon in je jaszak (liefst oppervlakkig vakje anders verlies je snel gps signaal).

Speaker setje hoeft niet duurder dan 50 euro te zijn.

Nadeel is wel dat je de volume/nav/muziek goed moet instellen voordat je vertrekt want als je eenmaal rolt kan je niks meer aanpassen :P
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik osmand op de smartphone en een bluetooth headsetje van ebay van een paar tientjes. Muziek via spotify en muziek wordt onderdrukt door osmand als er aanwijzigingen gesproken worden.
 
Neem een navigatiesysteem voor een auto, gebruikt is er genoeg te koop.

Gewoon een zuignap aan de kuipruit, de houder steunt op het dashboard. Dit is een oude foto, het werkte destijds prima.

full
 
Ik gebruik altijd m'n Smartphone om te navigeren.

De App heet "Navmii" en is gratis te downloaden in de appstore / playstore.
Als je muziek hebt spelen dan gaat deze constant door, Navmii laat de aanwijzingen erdoorheen horen.

werkt perfect voor mij.

Edit: Heb op m'n helm voor geluid de Cardo Scala Qz zitten.

@mean-machine, ik weet wel dat sommige bluetooth headets meerdere bluetooth kanalen hebben en kunnen verbinden met bijv een mobiele telefoon + navigatie en dan tegelijk het geluid ontvangen.
Volgensmij kan de Scala Q3 dit.
 
Laatst bewerkt:
een ram mount + smartphone

veertig euro en je bent klaar

(als je zelf de smartphone aanlevert)
 
Ik vaar al meer dan 25 jaar, maar ik kan me echt niet voorstellen wat je op de motor met een kompas zou kunnen doen.
 
Ik vaar al meer dan 25 jaar, maar ik kan me echt niet voorstellen wat je op de motor met een kompas zou kunnen doen.

Ik heb een kompas in mijn auto-dashboard. En daar heb ik inderdaad ook nooit iets aan.

On topic: ik zeg ram mount aan je stuur (of een andersoortige mount) en daar dan gewoon de mobiele telefoon in. Bluetooth setje, of gewoon de ghetto oplossing van draad-oortjes van de telefoon naar onder je helm (werkt ook prima weet ik uit ervaring), en dan de betaalde TomTom phone app gebruiken (€20 per jaar, maar dan krijg je wel een heerlijke navigatie-app met de full fledged TomTom "experience" wat ik nog altijd de lekkerste vind, daarbij, er zit een "Winding Roads" optie in! *O* ) of een andere navigatie-app natuurlijk. En dan van die navigatie-app de stemmen uitzetten. Waar heb je die stemmen nog voor nodig...
 
Mobiel met waze. Die app gebruik ik al jaren in zowel auto als motor. Dan met audio oordoppen. Enige is dat waze een internet verbinding vraagt.
Voordeel is dat het een sociale navigatie app is met waarschuwingen voor bijvoorbeeld stilstaande auto's. Wegafzettingen zijn vaak ook aanwezig.
 
Topic is al een tijdje niet meer actief maar misschien staat er iets in waar je wat aan hebt: Centraal "welke navigatie moet ik kiezen" topic

Persoonlijk zou ik gaan voor iets goed, al dan niet gebruikt (wel oppassen voor oplichters op mp). Ikzelf heb jaren geleden wat meer uitgegeven voor een Zumo 660 en er geen moment spijt van gehad. Of zoals het vorige eeuw ooit op een bordje in een zaak stond: "de vreugde van de lage prijs is allang vergeten als de ergernis over het gebrek aan kwaliteit voortduurt".
 
oke,oke ik ga mjn telefoon gebruiken als navigatie....maar dan
Met mijn huidige cardo solo kan ik geen muziek luisteren (alleen met een kabeltje en dat wil ik liever niet)
Dus volgende vraag : wie heeft er ervaring met een heatset die de navigatie en muziek kan laten horen via bleutooth?
Welk merk?
moet samen werken met een iPhone 7 !
En ik snap dat 'twee blikjes met een touwtje er tussen' ook goed werkt!!! hahaha
 
ik heb zon setje van ebay, merk interphone. zie ze nog staan voor +-45 dollar.

Je kunt dan nog vaak kiezen voor een mic aan een boom of flexibel snoertje.

aangezien ik de mic niet gebruik heb ik voor het snoertje gekozen en in de helmvoering weggestopt, samen met de speakertjes. Mijn helm heeft voor de speakers uitsparingen in het schuim :).
 
Ik gebruik Google Maps op m'n smartphone. Houdertje van 6 euro gescoord via Ali expres. Gebruik het overigens niet heel vaak, want je batterij gaat dan snel leeg en je moet verbinding maken met internet, maar voor die enkele keer dat ik dat gebruik prima oplossing.

Ohja ik rij alleen op het scherm, geen geluid
 
Laatst bewerkt:
Koop een oude Sony Xperia Z, zijn waterdicht zet Igo oid er op simpele houder die ook direct oplaad is ook niet extreem duur en je bent klaar.

Er zijn best veel van deze toestellen te vinden, aangezien een veel voorkomende klacht was dat de speaker in de telefoon stuk ging, maar dat heb je toch niet nodig.
 
Ik gebruik gewoon mijn telefoon om te navigeren. Meestal weet je wel welke richting je op moet ( en anders gaan kijken welke wegen je moet rijden) en wanneer je in de buurt ben, pas je navigatie gaan aanzetten voor het laatste stukje. Daar is je navigatie pas meestal het hardst nodig. Even ergens veilig langs de kant gaan staan, navigatie aan, oordoppen , goed luisteren en gaan . Zo gaat je batterij ook niet direct op wanneer je bent aangekomen.

Dit kost je geen drol, aangezien je telefoon altijd wel met oordopjes wordt geleverd of je zelf al goede oordopjes gebruikt.
 
Ik vaar al meer dan 25 jaar, maar ik kan me echt niet voorstellen wat je op de motor met een kompas zou kunnen doen.
Enigszins weten in welke richting je rijdt ...
Een kompas is nog altijd beter als niets.

Maar nu effe serieus:
Ik gebruik ook gewoon mijn smart Phone.
Daar staat werkelijk kaart materiaal op van de gehele wereld, en met de juiste connectie nog spotgoedkoop ook. Je kan desnoods ook een bepaald gebied "opslaan" om off line mee te kunnen navigeren.

Heeft mij tijdens mijn laatste vakantie erg goed geholpen op de Filipijnen. Daar navigeerde ik wel online, ook al had ik het nodige gebied kunnen opslaan. Een hele dag met de smart Phone op een simpele houder op de tank. Internet kost die dag, 0,85€.
In NL is dat wellicht niet duurder. In B zou ik off line werken, internet kosten zijn hier onmenselijk hoog. Al valt dat voor hetgeen maps.google aan data verbruikt nog redelijk mee.

Als ik regelmatig door EU zou reizen met de motor, zou ik het het wel waard vinden enkele, tot 500€ aan een heel goede GPS te spenderen, maar ik gebruik het er te weinig voor. Dan is de smart Phone, en maps.google gewoon een wonder middel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan