VT700C uit '84 laten reviseren, of?

  • Onderwerp starter Anoniempje622
  • Startdatum
A

Anoniempje622

Guest
Ik heb vorige week zaterdag de koppakking kapot gereden van mijn Shadow, afgesleept, bij de monteur neer laten zetten. Hij is vrij duidelijk in zijn bevinding: Dat wordt niets meer, omdat het heel kostbaar kan worden om het blok te reviseren. Dat is in de hoek: Niet leuk, wel duidelijk. Alleen blijft het kriebelen, het is mijn eerste motor en ik vind hem echt fantastisch. Ik ben klein van stuk, 173 met lengtemaat 30 als het op broeken aan komt, dus moet geen grote motor hebben.

Er zitten net nieuwe banden onder, hij heeft een grote onderhoudsbeurt gehad, dus voelt het nog niet goed om hem weg te doen. Achterband zit er 3000km onder, voorband 1000. Dit omdat ik met de eerste nieuwe voorband ineens een stuk ijzer erin had zitten.

Wat is het beste om te doen? Verkopen voor onderdelen en wat krijg ik er dan nog voor (ongeveer he), laten reviseren, zelf reviseren (nog nooit gedaan) of gewoon een motorsloper opbellen om hem op te laten halen (levert dat nog wat op?) en een andere kopen als ik daar geld voor heb gespaard? Ik ben alleenstaand en heb geen wereldinkomen, dus zal ik sowieso een tijdje met de brommer naar het werk moeten.
 
Is een blokwissel niet een mooie optie? Lijkt mij een stuk voordeliger als je huidige blok reviseren.
Weet niet welk type Shadow je rijdt, maar denk dat er genoeg 2e hands (blokken) te krijgen is.
 
koppakking vervangen is idd niet goedkoop bij een vt700 en de marktwaarde is laag, blijft over de emotionele waarde. Dat moet je zelf bepalen.
 
wat eventueel kan meewegen is dat de motor van 84 is , dat kan op jaarbasis toch 90 euro in houderschapsbelasting schelen tov een motor van 87 en nieuwer.
Dan zou je er nu ook niet meer kunnen rijden omdat hij als semi oldtimer in de overgangsregeling zit waarbij de motor in december, januari en februari niet gebuikt mag worden op de openbare weg.

2e hands motoren leveren niet erg veel op , op het moment dus verwacht niet teveel bij verkoop, al dan niet in onderdelen.
Dat je monteur dit advies geeft is niet eens zo gek, het is ook wel een 30 jaar oude motorfiets he.
je kan niet aan de gang blijven en op een gegeven moment is het bedrag wat je uitgeeft om het rijdend te houden een veelvoud van de aanschaf- of zeker de marktwaarde.

langer verhaal wat neerkomt op wat Zot al zegt ;)
 
Vergeet ook niet dat het nu de koppakking is, morgen is het de koppelingsplaat, overmorgen is het de pomp, volgende week is het weer iets anders. Een VT'tje is niet bedoeld om oneindig mee door te gaan.
 
Ik zou de koppakking zelf vernieuwen...want wat heb je te verliezen?
Nu heb je ook niets....blok eruit en een poging wagen...lukt het, dan heb je mazzel en weer wat geleerd...tja, lukt het niet dan heb je in principe niets verloren..
sleutelen is vaak gewoon een kwestie van doen....werkplaatshandboek downloaden en goed opletten wat je doet
 
Koppakking vervangen ga ik niet doen. Ik heb nul sleutelervaring, noch gereedschap. En tijd? Uhhh, sja. Trouwens, de motor zit niet in de overgangsregeling, dan zou ik hem drie maanden per jaar niet mogen gebruiken en moet dan €75 stallingskosten betalen om €90 te besparen.

Mede ook door jullie gedachten erover gaat de Honda weg en spaar ik voor een andere motor. Heb een ZZR600 uit 97 gezien voor niet teveel geld, misschien dat dat een mooie daily driver is.
 
Oke...ligt eraan wat je voor de motor wil hebben...
misschien heb ik wel interesse
 
Oke...ligt eraan wat je voor de motor wil hebben...
misschien heb ik wel interesse

Geen idee, €250 omdat er een zgan accu in zit en 2 zgan banden? De andere reserveonderdelen krijg je er dan bij :]
 
Stuur maar een pb, dan kunnen we best wat regelen denk ik. Al was doggy1966 wel de eerste geinteresseerde uiteraard.
 
Voor 250 wil ik hem wel hebben...
als je mij jouw adres wil mailen naar doggy@bikersforanimals.nl dan kunnen wij een afspraak maken
 
Gemaild. Wat mij betreft mag er wel een slotje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan