Van mijl omzetten naar kilometer

Mw Tiger

Rookie
30 aug 2016
9
0
Hallo, weet iemand hoe je een mijlen meter omzet naar kilometer?

Het is voor een tiger 955i van 2004.

Ik heb gehoord met tripteller ingedrukt houden en dan op contact zetten. Maar dat is niet gelukt.
 
Zoiets als dit dan? Zou van een Tiger 2004 moeten zijn.

triumph_tiger_2004_6_lgw.jpg



Vraagje: Heb je een handleiding van jouw motor?
 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet is dat bij de Tiger 955i niet om te zetten. Tijdens mijn zoektocht ben ik ook UK exemplaren tegengekomen waar een nieuwe NL teller in gezet was. Oude UK zou je er los bij krijgen.

Heb er nu eentje met Duitse mijlen, dat scheelt niet zoveel
xmas.gif
 
Ik heb nog nooit geweten dat het omgezet kan worden bij een motor (auto) met een analoge teller.

Met een echt analoge teller dan bedoel ik. Bij Audi (en nog wat andere nieuwe dure auto's) heb je een groot lcd scherm als dashboard waarop je naar wens de layout kan instellen, en dus zelfs meting met "wijzerplaten" kan instellen. Die zijn wel om te zetten.

Mijn motor heeft een analoge meter maar wordt elektronisch gemeten. Jouw motor is van 2004, kans is heel groot dat die ook elektronisch meet, maar de weergave is analoog (met een naald dus, op een schaal gekenmerkt door het opschrift km). Origineel niet omzetbaar, maar ik heb mij laten wijsmaken, dat als je echt wil, dat omgezet kan worden met de juiste software. Zowel odo als beide tripmeters zouden dan in mijl aangeven, ondanks dat er "km" vermelding bijstaat. Hoeft voor mij alvast niet, veel te verwarrend.
Bij de jouwe zou het dan omgekeerd zijn, hij geeft weer in km's, maar er staat een mijl vermelding op je dashboard.

Enige mogelijkheid voor jouw is, denk ik, de mijlentellers eruit, en km-tellers erin.
Best wel tweedehands te vinden denk ik. Maar dan heb je wellicht niet meer de juiste km-stand.

Een aftermarket km-tellers die je met een censor op je voorwiel aansluit geen oplossing voor jou?
 
Ik dacht dat zelfs digitale tellers niet altijd om te zetten zijn van km naar mijl en visa versa. Soms wel, als de motor dan ook nog een flat beam koplamp heeft is het lekker makkelijk.

Toen bij mij de opnemer stuk was heb ik trouwens een los met alleen snelheid en afstand (ivm tanken) van de Zümo gereden. Ging ook prima.
 
Ik dacht dat zelfs digitale tellers niet altijd om te zetten zijn van km naar mijl en visa versa. Soms wel, als de motor dan ook nog een flat beam koplamp heeft is het lekker makkelijk.

Toen bij mij de opnemer stuk was heb ik trouwens een los met alleen snelheid en afstand (ivm tanken) van de Zümo gereden. Ging ook prima.
Bij mijn auto kan ik het switchen naar miles :Y
Ik heb er zo eentje:
full


Maar de lichtbundel van mijn koplampen wordt er niet door aangepast :N
(ik heb gewone H koplampen, geen (al dan niet adaptieve) xenons of LED koplmapen.
Bij heel wat modernere auto's (en motoren?) gebeurt dat weer wel.
Maar ook zijn veel nieuwe voertuigen standaard voorzien van die flatbeam (oftewel, USA lichtbundel zoals dat wel eens genoemd wordt).
Speedohealer! werkt perfect.
Idd, een speedohealer kan je daar voor gebruiken :Y
Eigenlijk "bedrieg" je daardoor je meting, door hem zoveel meer te laten opmeten/aanduiden, dat het overeenkomt met km's ipv mijlen. Je hebt dan wel nog steeds die "miles" vermelding op je daschboerd, maar je weet wel voor jezelf dat het km's zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nadeel is dan wel dat er elke gereden 10.000 km mijl zestien duizend mijl (16 k mileskm's) op de teller bij komen.
Klopt enigszins. De speedohealer is zo ingesteld dat hij 16.090mijl neerschrijft wanneer hij er maar 10,000mijl heeft opzitten. Maar TS weet dat het voor hem km's betekenen.
Alleen voor na verkoop zou het een probleem geven, want hoe doe je een kandidaat koper geloven dat die mijlen eigenlijk km's zijn?
Hij zou eventueel het dashboard kunnen openen, en die mijl tekentjes weghalen en vervangen door km tekentjes. Maar dat is nogal omslachtig, en zou heel mooi moeten gebeuren, anders ziet het eruit als, en is het gepruts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan