30 juni t/m 2 juli 2017 Weekend toerrit Heimbach (Eifel)

[afbeelding]
En zo zie je maar, met een valbeugel kom je over dezelfde bulten heen... :+
misschien past er ook nog een carter beschermplaat onder?? _O- _O-

Het "dingetje" met je vorige fiets, bij de vorige Heimbach Editie staat ons nog helder voor de geest Peter! Was toch ook iets met valbeugels ...??

Zelf heb ik mijn blauwe RT de vorige HB editie ook op zijn zijkant gehad (met 0,4 km/u...), toen 0 schade nou ja, wat schaafplekkies op de valbeugels dan en die zijn gaan roesten....

Bij nattigheid in de weersvoorspelling, gaat de blauwe RT weer mee. Het streven is dan wel komende editie de kritische kantelhoek niet te overschrijden.

Zonnetje is nog beter natuurlijk! Mijn RS heeft geen steigerpijp..
 
Laatst bewerkt:
De papieren heb ik niet meer, maar ik zal dat weekend de DB killer er maar weer inschroeven
DSC_0114_zpsd23f6048.jpg
 
Ik heb de Laser er al af en de originele stille (en zware) uitlaat gemonteerd. Er zat geen db killer bij die Laser en die moet ik nog ergens opscharrelen.
 
Leuk, maar ik zie nu dat ik op het verkeerde draadje zit....

Gisteravond toch maar met de blik op de vele reizen de komende maand de reservewielen met de Dunlop RS 3/III 's gemonteerd. De achterste is 170 x 18 ipv 160 x 18 (1100 modellen behalve 'S')en dat gaat net goed bij de cardantunnel: 5 mm speling tussen band en tunnel, gemonteerd met de standaard vulschijf er tussen.
Ik ga er dit komend Hemelvaart weekend mee naar de Eifel en kan dan wel iets zeggen over hoe het bevalt (er gaat ook een R1 mee), maar voor de oudere RS eigenaren is dit nu een optie voor een van de beste nieuwe sport toer banden. De Metzeler Roadtec 01 kan ik niet vinden in 18 inch maat.
 
Laatst bewerkt:
Is toch het goede draadje Peter? Ik neem aan dat we je RS dan met RS III banden kunnen gaan bewonderen? Ik ben benieuwd naar hoe zo'n vulschijf er dan uit ziet....
 
Die schijf zit standaard tussen wiel en schijfrem/ABS flens, heeft dus ook vier gaten voor de wielbouten. Bij de oude heb ik wel eens geëxperimenteerd door hem weg te laten. Ik heb er totaal twee, dus bij problemen zou ik ze allebei kunnen plaatsen. Ik heb de motor even gewassen en het rijdt prima, maar ik voel dat lichte nog niet zo.
 
Laat ik me daar vandaag op de RT op de terugreis van Schiphol nou weer eens over verbaast hebben: hoe absurd makkelijk die fiets in een bocht valt met die Roadsmart III. Wat dan waarschijnlijk tussen mijn oren zal zitten. Maakt niet dat ik daar dan minder door geniet....
 
Dat gevoel is ook heel belangrijk voor je rijplezier en zelfvertrouwen. Ik heb natuurlijk al eea aangepast om de motor wat scherper te maken en heb Conti's en Pirelli's gereden met wat hogere bandendruk. Op dat korte stukje 'om de kerk' viel mij nog niets op behalve comfort en een heel solide (qua grip) gevoel. Maar ik heb die banden gekozen door de Duitse testresultaten, maar ook door jullie lovende ervaringen. De volgende wordt dan misschien die nieuwe Conti RA 3...en dat zou best al eens eind augustus kunnen zijn, drie lange weekenden en twee 6/8 daagse bergritten verder...
 
Rooster tot zondag 2 juli binnen: was ff stress want ik had mijn verzoek vrij tot zondag ochtend lopen (oeps), kwam daar gelukkig 14 dagen geleden achter en heb gauw nog regulier verzoek vrij voor de hele zondag in kunnen schieten. Zal volgende week dan waarschijnlijk zien dat ik maandag daar op om 06:00 of zelfs nog vroeger moet beginnen, zie ik dan wel weer.

Karin gaat definitief niet mee. Het gaat nog steeds niet lekker met haar vader, zaterdag 1 juni zal Karin haar ouders ophalen om naar de verjaardag van haar oudere zus te gaan. Ik heb donderdag avond vergadering dus ga vrijdag ochtend met Henk naar het startpunt blazen.

Henk: mijn RS heeft een tankje van maar 18 litertjes, ik zal zorgen dat ie 's ochtends volgetapt is, moeten we in 1 streep naar het verzamelpunt kunnen blazen....
 
Rooster tot zondag 2 juli binnen: was ff stress want ik had mijn verzoek vrij tot zondag ochtend lopen (oeps), kwam daar gelukkig 14 dagen geleden achter en heb gauw nog regulier verzoek vrij voor de hele zondag in kunnen schieten. Zal volgende week dan waarschijnlijk zien dat ik maandag daar op om 06:00 of zelfs nog vroeger moet beginnen, zie ik dan wel weer.

Karin gaat definitief niet mee. Het gaat nog steeds niet lekker met haar vader, zaterdag 1 juni zal Karin haar ouders ophalen om naar de verjaardag van haar oudere zus te gaan. Ik heb donderdag avond vergadering dus ga vrijdag ochtend met Henk naar het startpunt blazen.

Henk: mijn RS heeft een tankje van maar 18 litertjes, ik zal zorgen dat ie 's ochtends volgetapt is, moeten we in 1 streep naar het verzamelpunt kunnen blazen....

Ik ben ongeveer kwart voor acht bij je de vrijdag van vertrek. Met een volle tank. Als we onder de 160 km/u blijven is het verbruik ook netjes en kunnen we in een keer door.
 
Zo wij zijn weer terug van ons Duits, Oost Duits, Tsjechisch en Poolse avonturen! Heerlijk gereden, mooi weer bijna te mooi voor een motorvakantie.
Wel tussen de omweersbuien door naar huis gereden...


Nu aftellen voor Heimbach *O* *O* *O*

Jammer Jeroen dat Karin niet mee kan, begrijp het wel.

Ik heb er zin in en o ja, vergeet niet bij het kampvuur zaterdagavond Boxertall naar zijn Poolse avontuur te vragen :+
 
Ik heb er zin in en o ja, vergeet niet bij het kampvuur zaterdagavond Boxertall naar zijn Poolse avontuur te vragen :+
Dat maakt nieuwsgierig...ik krijg ook dat soort uitnodigingen van blonde dames uit het voormalig Oostblok.....
 
Waarom denken mannen nou altijd meteen aan vrouwen als het om een avontuur gaat :?

Er was wel een blonde dame die vanaf een parkeerplaats naar Rob zwaaide, maar dat durf ik nauwelijks een avontuur te noemen.

Nee heren Rob zijn avontuur heeft echt niks met vrouwen te maken, wel met stenen, tractorsporen en een boerenerf met een enigszins verschrikte boer en zijn vrouw...

Ohhhh was er toch een vrouw in het avontuur aanwezig...
 
BREAKING NEWS:

Nu last minute beschikbaar: 1 peroons kamer met faciliteiten op de gang.
IVM met her-tentamen gaat Lianne ons niet vergezellen naar Heimbach.
Dus help een arme studente en slijt deze kamer aan iemand voor slechts 120 euro....
 
Laatst bewerkt:
Die 1200 adventures zijn slaapkoppen, die gaan bij het minste geringste liggen. Maar hij is toch heel gebleven, of niet?
 
Hoe stom kun je zijn!!! |( |( |( |(

Ik ben vergeten om de 30ste in mijn zakelijk agenda te blokkeren.
En het wordt nog erger, ik heb zelf 2 belangrijke afspraken op die dag gemaakt. Afspraken die met veel moeite gemaakt zijn -O- -O-

Nu maar proberen ze te verzetten, ik hoop het vrijdag geregeld te hebben.


En anders kom ik jullie achter na...

Stomme trut!!! :(
 
Normaal overkomt mij dat soort dingen....

Zo heb ik dus vrolijk vergeten de SuperJoker tot zondagavond te laten lopen, kwam nog net op tijd met de schrik vrij doordat ik Karin vroeg: "Weet jij waarom ik nou op 30 juni en 1 juli een SuperJoker heb aangevraagd?".

"Ja mafkees, dan heb je het motor weekend!". Oeps, waarom loopt die dan niet door op 2 juli, bedacht ik me toen echt precies op tijd. Dag later en dan had ik dus mooi die zondag niet meer vrij kunnen vragen....

Dus..... Petra, je bent in "goed' gezelschap!

En nou vort, regelen dat die afspraken verzet worden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan