30 juni t/m 2 juli 2017 Weekend toerrit Heimbach (Eifel)

...ik zeg : beetje 'n rommelige showroom, daar bij die Opel-dealer... :+
Dit is onze werkplaats in Den Haag en eerlijk gezegd, als ik er de verantwoording over zou dragen zou het er anders uitzien. Ik ben groot gebracht met het credo "Orde is de basis voor succes."
 
Praatje - Plaatje, dag 3
Donderdag, wat is het wennen om te tukken zonder vrouwlief naast me in bed. En dat terwijl ik dat beroepshalve meermaals per week dien te oefenen.. Enfin, ik werd dus een uur wakker voor de wekker... Maar goed, het weer zag er beter uit dan ik had gehoopt, een fikse ochtendwandeling dan maar. Missie: het meer.
Lekker een beetje heuvel af door het bos gestruind ...
Heimbach34.jpg


... en, voila, het meer:
Heimbach35.jpg


Maar, wat ruischt daar toch door het struikgewasch??? Op gehoor maar eens die kant op gescharrelt..

Een heuze waterval! Niet bepaald de Niagara Falls, maar toch een leuk plaatje:
Heimbach36.jpg


En zo scharrelde ik maar eens wat verder. Een blik op het horloge leerde dat zo zoetjes aan de weg naar boven moest worden opgepakt. Nu ben ik beroepshalve geneigd te gaan voor de kortst mogelijke route, maar na enig bestuderen toch maar besloten niet over deze "trap" naar boven te gaan:
Heimbach38.jpg


Dus nog maar iets verder langs het meer, want dezelfde weg terug, dat leek me en saai en flauw.
Liep ik langs dit bord. Kennelijk gooide motorgasten van Diefenbach in het verleden nogal eens een hengeltje uit en dat was dus duidelijk wel even niet de bedoeling!
Heimbach37.jpg


De Fransch Taligen motor gasten hebben dat gedoe met die boswachter opgelost door het stukje Fransche Tekst er gewoon af te slopen en tegen de briezende boswachter te zeggen, "Mie Ai Kneuw Noffing!"

Helemaal zeker of ik tijdig terug zou zijn om bij het ontbijt aan te sluiten was ik dan ook weer niet, uiteraard gewoon op ouderwets richting gevoel aan de wandel, maar dat ingebouwde navigatiesysteem in mijn hersenen toont dat niet in 1 oogopslag hoeveel minuten of kilometer het nog is. . . Nog een mooi rotswandje . . . Loop ik nou nog wel goed??? Straks moet de hele meute nog naar me op zoek?? Als dat maar goed komt . . .

Heimbach40.jpg

Spoedig trof ik echter deze hint:
Heimbach41.jpg


Ik kreeg zomaar het idee dat het niet ver meer kon wezen. En waarempel, even om de hoek zag ik het:
Heimbach33.jpg


Wat mij vorig jaar niet was opgevallen, naast de ezels voor de deur heeft Diefenbach nog twee beesten als buren. 2 reetjes! Uiteraard had ik de telelens op de kamer laten liggen, dus dichterbij dan dit kreeg ik ze er niet op:
Heimbach42.jpg


Zo maar vanuit de kamer nog eens proberen, eerst maar eens gauw naar binnen...

De eerste ontbijtgasten zaten al lekker te peuzelen:
Heimbach43.jpg



Het enthousiast zwaaien vond plaats net voordat ik het plaatje schoot. Sorry, ons is niet meer zo snel...

Vanuit de kamer kon ik de reeën-dames voor de lens krijgen. Kom op meiden, ff mooi poseren aub! Nou, zodra ik ze had scherpgesteld draaide ze mooi synchroon hun bips richting lens...
Heimbach46.jpg


Kom meisjes, gun me nou een plaatje!
Heimbach47.jpg


Zucht . . . beter wordt het niet en het ontbijt wacht, dus op naar de zaal . . .

En wat zat de sfeer er goed in:
Heimbach44.jpg


Buikjes volgegeten, op naar Bakkerij Moss. Wij waren weer in de samenstelling Chris - Peter - Henk - Anita en ondergetekende. Mooie route weer door Rob in elkaar gehatsaflatst.
Wel-niet kopje koffie . . . nog maar een klein stukkie . . . nou, we rijden dan wel door . . . er werd nog wat geplast en gepaft, Peter moest nog even gehaald bij een etablissement vlak voor het tankstation want die ging "alvast kijken of het wat was" toen het er op leek dat er wel een bakkie werd gedaan . . maar we gingen toch maar door. Er was nog wat jonger NL motorvolk bij het tankstation neergestreken. 1 daarvan schoot ons aan. "Mag ik jullie wat vragen? Ik heb net iets met "100" in de tank gedaan, maar normaal doe ik er 95 in, kan dat kwaad?". Geduldig leggen wij oudjes uit dat dit hooguit kwaad in de portemonnee kan maar dat de motor zelf er prima tegen kan. Anita merkt het ook nog ff fijntjes op. "Tja, die jongen gastjes denken: "Die oude lui zullen het wel weten"".
Heimbach25b.jpeg


En toen kwam er toch weer een eind aan een geweldig leuk weekend. Bij Bakkerij Moss werden de laatste praatjes uitgewisseld, toch ook nog ff een foto van Chris, wat een passend shirt heeft die man aan:
Heimbach27b.jpeg


Echt veel plezier gehad, heerlijke routes, absoluut voor herhaling vatbaar en ik kijk uit naar het ritje "Bochtige wegen" met zo'n zwart/rood/wit F700GS apparaat er bij! Eens kijken of wij die oude mannetjes bij de horrorhut een beetje gek kunnen krijgen als we daar ineens met 30 man neerstrijken!

Nogmaals, Rob, Petra, Ruben en Rianca, bedankt voor de orgaaniesaasie, ons kijkt nu al uit naar Editie 2018!
 
Laatst bewerkt:
Zoals al door een aantal van jullie geconstateerd vorig weekend, mijn ketting was aan vervanging toe.

Zoals te zien... :o

preview

Werd een hele zoektocht om dit voor een normale prijs voor elkaar te krijgen...
Bij de dealert kostte het geintje mij € 500,00 -O-
Bij een motorzaak in het midden van het land was het al goedkoper, maar nog steeds mocht ik € 300,00 neerleggen. :N

Op internet zagen wij dat een ketting en tandwielen toch voor rond de € 115,00 op de kop te tikken was bij Jos Smit en voor € 65,00 leegde hij hem er om heen. Alleen moest ik mijn motor er dan een weekje laten staan.

Uiteindelijk besloten om het zelf te doen. Rob heeft gisterochtend de spullen gehaald inclusief een kettingpons, samen hebben wij gisteren de tandwielen vervangen en Ruben heeft vandaag geholpen de nieuwe ketting er om heen te leggen.

Ik kan er weer zo'n 25K kilometer tegen *O* *O* *O*
 
Dat klopt Petra en bravo dat jullie het zelf hebben opgelost. Met een smeersysteem zoals van scottoiler of anderen kun je die levensduur verlengen tot misschien wel 40 of 50000 km. Ik heb nog nooit de ketting van de Triumph op hoeven spannen en deze heeft nu 8500 km gereden en ziet regelmatig vol gas....
 
Mijn dealert was niet zo enthousiast over zo'n automatisch smeersysteem. Zou vuil, zand en andere meuk aantrekken waardoor je juist je ketting sneller beschadigt.

Hoeveel km meer rijd jij er nu mee Peter t.o.v. zelf smeren?
En ben jij een trouwe smeerder?
 
Mijn dealert was niet zo enthousiast over zo'n automatisch smeersysteem. Zou vuil, zand en andere meuk aantrekken ....
Hmmm, een soort magnetische of electrostatische olie erin ofzo, en dan een die zand 'aantrekt'? Ik zou dan wel altijd uitkijken dat je 'm niet per ongeluk in de buurt van zand neerzet....
Flauwekul natuurlijk, een 'plakkerige' ketting houdt zand en vuil vast, maar of je die nu handmatig of automatisch smeert, plakken doet 'ie..... als ik een kettingfiets had, kwam er direct een scottoiler o.i.d. op.
 
...want stel je voor dat ik minder kettingsetjes zou verkopen... :+

Voor 500 pleuro per stuk verkoopt ie er nie zo veel denk ik.....
Denk ook dat ik enig inzicht in deze prijs heb gekregen, reprom toont dat een nieuwe ketting van het gesloten type is dus achterbrug moet worden uitgebouwd.... |( |( |(
 
Hmmm, een soort magnetische of electrostatische olie erin ofzo, en dan een die zand 'aantrekt'? Ik zou dan wel altijd uitkijken dat je 'm niet per ongeluk in de buurt van zand neerzet....
Flauwekul natuurlijk, een 'plakkerige' ketting houdt zand en vuil vast, maar of je die nu handmatig of automatisch smeert, plakken doet 'ie..... als ik een kettingfiets had, kwam er direct een scottoiler o.i.d. op.

Zand op de ketting, zand tussen de scottoiler, klinkt als schuurpapier...
 
Inderdaad HKS kettingspray en ik heb de oiler dan wat aan de zuinige kant afgesteld zodat er geen spatten op de velg komen. Ik zou! dan elke 1000 km of zo de ketting moeten inspuiten ipv elke tankbeurt.De scottoiler verlengt dus dat interval. Je kunt ook volledig op de oiler vertrouwen, maar dan moet hij wel rijk genoeg staan en dat is weer temperatuur afhankelijk.
HKS kettingspray komt uit de cross wereld. Zand en stof zal altijd een probleem zijn bij kettingen, vandaar belts en cardans. Vroeger (!) waren er motoren met gesloten kettingkasten en oliebad (MZ en JAWA) en mijn Liberator kon motorolie via een pijpje op de ketting druppelen.
 
Lekker hoor, motoren zonder ketting. Met dat woon-werk gebeuren gaat het nogal van de vlotte, het opbouwen van kilometers. Met of zonder zo'n kettingspray blijft het iets meer gedoe dan met een cardan of een riem. Ketting is dan wat efficiënter met de overbrenging, zo hep elluk nadeel su foordeel.
 
:W

@Henk, gefeliciteerd met je nieuwe motor, ik ben heel benieuwd hoe je daarop gaat op bochtige wegen :P

@Jeroen, mooi verslag, fantastisch om te lezen. Was leuk om met je te rijden ;)

@Ketting; ik heb in dat weekend prima gereden met mijn spiksplinternieuwe kettinkie dat er door Chris zelf om was gelegd 8-) :}

@Volgende editie: ijs en wederdienende zijn wij er in principe ook graag weer bij :Y
 
Over dat Agility control (mooi fillumpie van Mercedes), is dus niet alleen een verkooppraatje heeft ons proefondervindelijk vast weten te stellen!

En "druk, druk, druk" is ook een goed teken! Schoorsteen moet roken.

Als ik niet tussentijds uit een boom kukel, ben ik er sowieso weer bij want zondag 1 juli kan ik gewoon nog naar de verjaardag van schoonzus. Super Jokers gooi ik er dus weer tegenan.

Kaatje piekert er nog over, maar ze heeft ook nog wel ff.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb jij tevens nog uitgebreid de kans om Henk z'n voorbeeld te volgen, of je bij mij in het Jappenkamp te melden. Die RS is prachtig, maar ook jij hebt de leeftijd voor een allroad met looprek. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan