30 juni t/m 2 juli 2017 Weekend toerrit Heimbach (Eifel)

En mijn fiets mag wel aan de openbare weg staan hoor, niemand die een R1200R jat, ze kennen het model niet eens :') :X

Ik heb me wel ingeschreven maar bedenk me nu pas dat ik wel iets heel belangrijks ben vergeten: schenken ze ook ongefilterde weizen? Ik ben niet zo'n fan van gerst. O-)
 
Laatst bewerkt:
Dit vind ik goed genoeg.
Maar als ze puur Hefeweizen hebben, jottem.

Zo'n oude R1150R zullen ook wel niet echt kennen in Duitsland. :+
 
Laatst bewerkt:
Blij dat het "gesprek" tussen Peter en Paul voorlopig over de leeftijd van de fietsen gaat...

Voor je het weet moeten we de helft van de groep bij die zelfde containers parkeren :+
 
Laatst bewerkt:
Blij dat het "gesprek" tussen Peter en Paul voorlopig over de leeftijd van de fietsen gaat...

Voor je het weet moeten we de helft van de groep bij die zelfde containers parkeren :+

Nou, het gaat er wat mij betreft meer over dat ze de kale R versie in Duitsland amper kennen. Dus niet de leeftijd is het issue, maar de onbekendheid met zo'n kale BMW. Alle andere versies zijn veel verkocht maar de rare naked versie niet.
 
Bij ons is die R1150R weer een heel bekend fenomeen: Rob, Petra en "mijn" Karin hadden ook zo'n "gekke" naked. Die van Karin is pas vorig jaar ingeruild op een R1200ST..
 
Die van Petra was trouwens destijds ook al op een R1200ST ingeruild, die uiteindelijk moest wijken voor een F700GS (zat nog een F-ie tussen maar die had slechts 1 remschijf voor en teveel hinder van Europese uitstootreglementen). Die ST kom ik op Schiphol nog tegelmatig tegen
 
Leuke motor hoor die R1150R, mijn allereerste nieuwe motor.

Na de ST kwam de "Gele Wesp" een F650 en nu dan de 700 (de Rode Duivel) waar ik wel heel gelukkig mee bent. Is toch wel de best passende!


En ik zal al het commentaar maar al vast voor zijn: Ja ik geef mijn motoren een naam, nee ik ben niet gek. Hoogstens een klein beetje.
 
Bij ons is die R1150R weer een heel bekend fenomeen: Rob, Petra en "mijn" Karin hadden ook zo'n "gekke" naked. Die van Karin is pas vorig jaar ingeruild op een R1200ST..


:Y Die van mij ging eruit voor een K1200R.... POWERRRRRRRRR...

En dan tegen Petra roepen: joh rij eens een beetje door... :+
 
1150 r......doet mij denken aan mijn aller eerste motor... pakweg 32 jr geleden.. een R45..naked BMW boxer met een handjevol pk's... Had ik nooit moeten wegdoen..
 

Nee, gewoon net TE bevattelijk voor de ontwerpkunsten van die Duitsers uit Berlijn... Ik ben echt een heel gewillig slachtoffer voor ze... zucht....

Rob: dat mijn RooS eigenlijk een afgelikte boterham is, dat weet ik wel. Maar daarom hoeft dat er niet steeds zo ingepeperd te worden..

Is de pekel nou al eens van de straat gespoeld? Zaterdag wil ik RooS weer eens de benen laten strekken.
 
1150 r......doet mij denken aan mijn aller eerste motor... pakweg 32 jr geleden.. een R45..naked BMW boxer met een handjevol pk's... Had ik nooit moeten wegdoen..
Op een van de weekenden was de zoon van de penningmeester mee naar de Eifel met zijn R45. Ik was die keer meegegaan met de R1150R (met EZS zijspan). Deze jongeman had er wel zin in, hij vroeg of het ook wat harder kon ( _O- _O- ) hij kwam direct achter mij rijden en ik bleef de snelheid opvoeren om te zien hoe hij het deed: heel verdienstelijk, de rest, inclusief zijn vader op een K100, moesten achterblijven.
Zelf heb ik mijn R65TIC uitgekleed en er een soort Caferacer van gemaakt (stuur van de 1100RS, losse koplamp, open filters op de carbs etc). Ook vreselijk leuk op de dijkjes waar je met de hele 50 pk bij een K1600 en 1200 boxers kan blijven. Ze accelereren harder, maar ik word telkens gedwongen te remmen voor bochten om niet hun achter spatbord te raken. Ik moet het dus van de bochten hebben met het relatief lage gewicht en veel snelheid 'meenemen'. Inhalen doen we dan niet, heeft ook weinig zin en maakt het spelletje dan gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan