Oldskool GSXR topic deeltje 40

Welkom hiero ,
Bedoeld je een werkplaatshandboek?
Er staat in de OP wel een link waar je die kan downloaden
Nog mooie foto's van je gixxer? ;)


Ik kan zaterdag eindelijk aan het poetsen hij is binnen volgende week de mooi gepoeste fotos :} :} *O*

Tot 4000 toeren pikt hij niet zo goed op net of hij verzuipt ? heb er nog niet veel verstand van . ik zoek iemand die dit kan afstellen in de regio Veghel en dat ik er ook meteen van leer. Vroeger met rally auto geen probleem maar dat was injectie dit is toch wat anders .
wie o wie heeft de tip

full
 
Net de 1127 gecheckt en een stuk gereden, wat sleurt dat ding eraan zeg! Ik ging al snel iets te hard met zonder broek en laarzen...

De achterveer blijft helaas deinen en voelt heeel zacht dit was vorig jaar een stuk beter. Misschien moet ik toch maar kijken naar een K1 -K4 veer van de nieuwe generatie!

Motor loopt als een zonnetje en ik wil nog 1 ding checken, nokkenaskettingspanner. Die ketting is het enige geluid wat je hoort uit het blok. Niet hard maar het is er wel. Km stand is nu 54.019
 
Hallo,

Hopelijk zitten hier wat mensen met een oldschool gsxr!

Is het mogelijk om in een 750 slabside/slabby frame een 1127 blok te zetten met een 750 Gsxr dothead en dat de carbs dan nog passen?

En dan bedoel ik niet een stuk uit het frame halen en weer dicht maken. Maar gewoon zoals men dat bij slingshots en bandits ook doet.

Ik heb dat namelijk momenteel als optie en zou die optie ook graag benutten mits mogelijk. De carburateurs gaan ongeveer 15 mm omhoog met deze kop.
 
is vaker toegepast ,

luchtfilters zullen niet lekker passen .


proffie had toch vroegah een 1127 f blok in z n turbo slabby }) })
weet niet of het een 750 of 1052 frame was :?
 
Het blok past sowieso. Dat heb ik er laatst in gehad. Wel ff wat prutsen, maar dat lukt wel. Maar nu is mijn frame weg voor te laten lassen en nu kan ik niks passen in dat ding.

Ik had met mijn 750 blok al dat de luchtfilters tegen het frame aan stonden, nu ga ik nog 15mm hoger zitten, ik denk dat het erg kielekiele word, tot tegen het onmogelijke aan.

Een 1052 frame is hoger volgens mij...
 
Het blok past sowieso. Dat heb ik er laatst in gehad. Wel ff wat prutsen, maar dat lukt wel. Maar nu is mijn frame weg voor te laten lassen en nu kan ik niks passen in dat ding.

Ik had met mijn 750 blok al dat de luchtfilters tegen het frame aan stonden, nu ga ik nog 15mm hoger zitten, ik denk dat het erg kielekiele word, tot tegen het onmogelijke aan.

Een 1052 frame is hoger volgens mij...
1052 frame is zowiezo anders dan het 750 slabby frame.
framebalken(profiel)is ook dikker als van de 750, zou ook maar zo hoger kunnen zijn.
Een slingshot frame 750 of 1100 is daarintegen gelijk op wat minime verschillen na
 
Ik kan zaterdag eindelijk aan het poetsen hij is binnen volgende week de mooi gepoeste fotos :} :} *O*

Tot 4000 toeren pikt hij niet zo goed op net of hij verzuipt ? heb er nog niet veel verstand van . ik zoek iemand die dit kan afstellen in de regio Veghel en dat ik er ook meteen van leer. Vroeger met rally auto geen probleem maar dat was injectie dit is toch wat anders .
wie o wie heeft de tip

[afbeelding]
Ook niet zo veel verstand van dat afstellen van de carbs....Heb je je bougies er al uitgedraaid? Om te kijken hoe je verbranding is?
Zijn ze nat of droog,koffie bruin of zwart van kleur?
 
Net de 1127 gecheckt en een stuk gereden, wat sleurt dat ding eraan zeg! Ik ging al snel iets te hard met zonder broek en laarzen...

De achterveer blijft helaas deinen en voelt heeel zacht dit was vorig jaar een stuk beter. Misschien moet ik toch maar kijken naar een K1 -K4 veer van de nieuwe generatie!

Motor loopt als een zonnetje en ik wil nog 1 ding checken, nokkenaskettingspanner. Die ketting is het enige geluid wat je hoort uit het blok. Niet hard maar het is er wel. Km stand is nu 54.019
Nieuw model veer gaat je denk ik wel bevallen, goeie upgrade
 
1052 frame is zowiezo anders dan het 750 slabby frame.
framebalken(profiel)is ook dikker als van de 750, zou ook maar zo hoger kunnen zijn.
Een slingshot frame 750 of 1100 is daarintegen gelijk op wat minime verschillen na

Klopt wat je zegt. Dat het 1052 frame ook dikker is was me opgevallen.

Mij staat er iets van bij dat ik ooit ergens gelezen heb dat het 1052 hoger en korter is dan het 750 frame.
 
Heb een '98 600SRAD erbij gekocht om ook wat circuit sessies te doen (ik vind altijd wel een reden om weer wat te kopen) :+ Het blok klonk nog lekker fris maar vraag me toch af of het niet verstandiger zou zijn de naks te vervangen. Weet iemand of een originele ook meteen een verbeterde versie is of kan ik beter voor een aftermarket gaan?
 
Ook niet zo veel verstand van dat afstellen van de carbs....Heb je je bougies er al uitgedraaid? Om te kijken hoe je verbranding is?
Zijn ze nat of droog,koffie bruin of zwart van kleur?


Thx :) heerlijk gereden dit weekend :)

Even zonder kappen gereden wil deze sowieso netjes houden. maar om makkelijk toegang te hebben tot de bougie's en rest. deze zijn zwart van kleur dus mengsel niet goed ? Ik heb thuis even de luchtfilter bekeken en deze is denk ik de oorzaak(vuil). nu een nieuwe besteld en meteen even nieuwe bougies, filters en olie besteld . Heb het idee dat de monteur van de vorige eigenaar niet echt iets aan de motor heeft onderhouden. Dus eerst even zien of dit verschil maakt

Ik heb je een PM gestuurd ezvictory voor het stuur :)
 
Ik heb net een 600-750 K7 achterveer besteld van marktplaats! Kijken wat het doet in een 1100. Zonder schokdemping rijden is sowieso levensgevaarlijk!
 
Heb een '98 600SRAD erbij gekocht om ook wat circuit sessies te doen (ik vind altijd wel een reden om weer wat te kopen) :+ Het blok klonk nog lekker fris maar vraag me toch af of het niet verstandiger zou zijn de naks te vervangen. Weet iemand of een originele ook meteen een verbeterde versie is of kan ik beter voor een aftermarket gaan?



Meteen vervangen door een handmatige APE :t Goed afstellen volgens hun uitleg dus niet te strak.

Heb zelf op de weg SRAD een laatste update naks zitten en ook die is al kudt na 1500km.

De circuit SRAD heeft een APE wat zeker voor de SRAD een must is voor het circuit gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Willem!

Graag gedaan :t

De NAKS van een SRAD knapt nogal snel bij het terugschakelen in de hoger rpm's vandaar.

Ga je wel zien op Assen ,zo ziet mijn SRAD-je eruit mocht je handje willen schudden ;)

Kleur vd velgen wisselt wat afhankelijk van het type band.

full
 
Laatst bewerkt:
De MP schokbreker laat nog op zich wachten, dit is een standaard 1100 veer toch? Die zat er ooit onder maar de wielen waren ook niet standaard.
jBR4zI9.jpg


Zijn er echt geen bedrijven die zo'n veer voor een schappelijke prijs kunnen reviseren?
 
rij je met een yoshi op circuit?

gaat dat goed met het geluid?


Rij met oordoppen :+

Dit was in Portimao Portugal en daar gold geen db norm O-)

Heb met deze pijp nog niet gereden op Assen maar daar schakel ik op tijd over net voor de geluidspaal.Heb er btw wel een db killer voor gekocht :Y

Op Zandvoort komt de BOS erop te zitten met DB killer en neem de originele mee voor het geval dat :P
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een originele 90 - 92 schokbreker. Reviseren kan gewoon.

Hier ook weer lekker bezig :) Druk bezig met het maken van nieuwe onderdelen.

Motorbussen ter vervanging van de rubber variant. Stugger en daardoor minder flex in het frame. Niet voor straatgebruik al kan het wel.
17635170_1920191984866699_5964708573952476351_o.jpg


Yoshimura Duplex uitlaat flenzen, 2 delig en cnc gefreesd.
17546741_1917461375139760_7438269860418495207_o.jpg


17545352_1917461378473093_7468887842018395011_o.jpg


Nu zijn we bezig oa de volgende dingen te maken:

- motorblok cover links en rechts
- kroonplaten
- rem- schakelset voor Slabby
etc etc.

Een jaar niet het hele seizoen racen heeft ook zo zijn voordelen, tijd om andere dingen te doen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan