Oldskool GSXR topic deeltje 40

Ik ben helaas automonteur en voor ons is een dynamo vervangen gelijk alles.
Spanningsregelaar zit er op geschroefd.
Achter het deksel op de dynamo zit deze ook zo te zien. Bij de gixxer.
Nooit te oud om te leren dus als ik het fout heb mag je dat zeggen.

Eigenlijk moet je ook bij een motor de spanningsregelaar en dynamo en accu ( wel een OEM) vervangen.

Maar omdat bij veel motormerken deze 2 ( spanningsregelaar en dynamo) gescheiden zit wordt het zelden gedaan.Men vervangt wat kapot is en eigenlijk is dat niet goed.

Ik heb b.v ook al een nieuwe dynamo liggen de nieuwe spanningsregelaar zit er al op .Na a.s zondag mijn volgende circuitdag dan monteer ik ook de nieuwe dynamo.
 
Laatst bewerkt:
@ BORN TO BE WILD ( sorry voor de hoofdletters) rijdt nu 6 jaar op een w. Erg verslavend.
Nog nooit een motor gehad waar zoveel aan gesleuteld moest worden. Soms onderhoud. Soms stomme actie van mij. Op dat andere blok na. Gewoon alles de deur uit en op de w blijven rijden.

@ Willem massa is goed. Door mezelf aangepast. Bedankt voor meedenken.
Hoop dat ik zondag weer stukske kan toeren.
Want als de w niet loopt is er geen ruimte voor m'n derde motorproject.
 
Ja loopt weer. Had de multimeter alleen op werk laten liggen.
Morgen even meten en dan kan de oude weer knallen.
 
Eigenlijk moet je ook bij een motor de spanningsregelaar en dynamo en accu ( wel een OEM) vervangen.

Maar omdat bij veel motormerken deze 2 ( spanningsregelaar en dynamo) gescheiden zit wordt het zelden gedaan.Men vervangt wat kapot is en eigenlijk is dat niet goed.

Ik heb b.v ook al een nieuwe dynamo liggen de nieuwe spanningsregelaar zit er al op .Na a.s zondag mijn volgende circuitdag dan monteer ik ook de nieuwe dynamo.
Heb jij toevallig op spa gereden tijdens de bikerclassics?
 
Laatst bewerkt:
Shit. Probleem zaterdag nwe/ andere dynamo gehaald laadspanning 15,67 volt.
Ff handen in het haar momentje, gaat goed komen.
Denk da'k er achter ben. Maar dat weet ik pas als ie het normaal doet.
Suggesties altijd welkom.
Dynamo en regelaar van andere eronder.
 
Heb jij toevallig op spa gereden tijdens de bikerclassics?

Nope ik was dat niet ................ althans nog niet ;)

Ik ga met de SRAD wel stoppen om te rijden op de normale circuitdagen.

Van de winter gaat hij uit elkaar en laat hem dan spuiten in oude racekleuren.En wellicht dat ik dan eens een keertje mee ga doen met hem op de bikerclassics ?

Voortaan neem ik de K4 750 mee voor de normale circuitdagen . Die staat toch maar stil nu.Plus die is ook wat sneller })
 
Onder deze naam ;)

Ik heb de laatste maanden weinig meegelezen. We zitten midden in een verhuizing van bedrijfslocatie.

https://www.facebook.com/BPHmotoronderdelen/

:t

Meestal als ik niet weet of privé en zakelijk op MF genoemd mag worden dan doe ik dat niet vandaar. ;)

Je had trouwens een prachtige rode Suzuki GSX-R1000 te koop staan. :9 Ik volg je site regelmatig of dat je niks leuks voor mij hebt of hebt staan vandaar })

Succes met de verhuizing :W
 
@ BORN TO BE WILD ( sorry voor de hoofdletters) rijdt nu 6 jaar op een w. Erg verslavend.
Nog nooit een motor gehad waar zoveel aan gesleuteld moest worden. Soms onderhoud. Soms stomme actie van mij. Op dat andere blok na. Gewoon alles de deur uit en op de w blijven rijden.

Ja maar helaas is de W die ik wilde kopen net voor mn neus verkocht.
Voorlopig dan maar even snel een nieuw tandwiel onder de Honda :o knallen. Klinkt echt als vreemd gaan hahaha.

Deze winter ga ik het hele blok van de olie koeler uit elkaar trekken. En daar gaat wel een bigbore setje in komen. })
Oma is het stunten nog niet zat :+

En hopelijk voor de winter nog leuk speelgoed kopen. 8-)
 
Bij een w zit de regelaar in de dynamo.
Ik denk te weten wat de oorzaak van overladen is.
Maar weet het pas zeker als het opgelost is.
 
Nope ik was dat niet ................ althans nog niet ;)

Ik ga met de SRAD wel stoppen om te rijden op de normale circuitdagen.

Van de winter gaat hij uit elkaar en laat hem dan spuiten in oude racekleuren.En wellicht dat ik dan eens een keertje mee ga doen met hem op de bikerclassics ?

Voortaan neem ik de K4 750 mee voor de normale circuitdagen . Die staat toch maar stil nu.Plus die is ook wat sneller })
Ahh ok dan was het een andere srad
Hij reed lekker door in ieder geval
 
Ja maar helaas is de W die ik wilde kopen net voor mn neus verkocht.
Voorlopig dan maar even snel een nieuw tandwiel onder de Honda :o knallen. Klinkt echt als vreemd gaan hahaha.

Deze winter ga ik het hele blok van de olie koeler uit elkaar trekken. En daar gaat wel een bigbore setje in komen. })
Oma is het stunten nog niet zat :+

En hopelijk voor de winter nog leuk speelgoed kopen. 8-)

nice , 1216 cc . ook de koppeling zal dan een beetje 'aandacht' nodig hebben :+
 
Afgelopen weekend op Spa, teammaatje Leon op de 750M en ik op de Slabby.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan