Rapidbike Easy (en Healtech quickshifter)

Caracalla

MF'er
1 dec 2016
147
0
Ruddervoorde (BE)
Beste forummers

Iemand enige ervaring met de Rapidbike Easy?

Ik heb een circuitfiets gekocht. R6 2004.
Daarop zit een K&N luchtfilter en nu ook al een Arrow uitlaatdemper. Er zit geen katalysator meer in, dus in feite een rechte lijn.
Ik moet nog eens testbanken, maar eigenlijk vind ik een powercommander wat te veel geld voor wat het is. Helemaal als je de aankoopprijs van de fiets erbij neemt.

Zo'n Rapidbike easy module kost maar een 150-tal euro. Iemand enige ervaring hiermee?

Dan vraag ik me ook af, als ik i.c.m. die module nog steeds een quickshifter (met voorkeur deze van Healtech) kan monteren.

Bedankt
 
Geen ervaring met Rapid bike, maar het zal vermoed ik aangesloten worden op de injectoren zoals een PC.

De Healtech qs is stand alone. Deze heeft daar niets mee te maken. Deze sluit je aan op de bobines.


Dat kan dus.
 
Als je heel goed en logisch na kan denken, dan kom je al snel tot de conclusie dat een RB easy niet kan werken.., en een RB evo eigenlijk ook niet.., net zoals een powercommander...
Een ECU loopt immers niet altijd in dezelfde modus, en daar kan een add-on module niet snel genoeg of adequaat op reageren.
Er zal rechtstreeks in de ECU ingegrepen moeten worden, en nee dat is niet duur, ergens tussen de 500 en 1200 euro ben je klaar, en als je dat wél duur vind mag dat best, maar dan heb je tevens ook geen idee hoeveel er moet gebeuren om eea netjes te krijgen.
De tijd dat je voor 150 euro iets goeds kan kopen wat je hiermee kan helpen is al héél lang voorbij.., als die er überhaupt al ooit geweest is...
Ik denk dat als je in de jaren tachtig/negentig je management in je black box wilde veranderen, dat je al vlúg 500 - 1000 ouderwetse guldentjes moest neertellen..
Helaas.. het is niet anders.. '(
 
Laatst bewerkt:
~
Beste forummers

Iemand enige ervaring met de Rapidbike Easy?

Ik heb een circuitfiets gekocht. R6 2004.
Daarop zit een K&N luchtfilter en nu ook al een Arrow uitlaatdemper. Er zit geen katalysator meer in, dus in feite een rechte lijn.
Ik moet nog eens testbanken, maar eigenlijk vind ik een powercommander wat te veel geld voor wat het is. Helemaal als je de aankoopprijs van de fiets erbij neemt.

Zo'n Rapidbike easy module kost maar een 150-tal euro. Iemand enige ervaring hiermee?

Dan vraag ik me ook af, als ik i.c.m. die module nog steeds een quickshifter (met voorkeur deze van Healtech) kan monteren.

Bedankt[/q



Voor een dubbeltje ..
Wat je wilt investeren voor een brommerd uit 2004 ?Moet jij overwegen :P kort door bocht, het kost gewoon goed geld

Of je bent snel te vreden met wat "minder" spul

Tip : er is een heel groot Powercommander topic

Waar je heel veel info vindt ..

Ik zie dat ritzen ook al gereageerd heeft

:P

Geen uitleg meer nodig 8-)
 
Wel, heb ook al geinformeerd om de ECU te laten remappen. Dat zou op een 500 euro komen (map op maat, op de testbank).
Een powercommander zit ook zowat rond die prijs. Ik begrijp dat je daarmee ook aan de ontsteking kunt prutsen.

Een rapidbike easy zou eigenlijk enkel een ander signaal geven aan de ECU, waardoor meer ingespoten wordt.
M.a.w. de motor loopt dan niet te arm. Maar meer dan dat kun je inderdaad niet afstellen.
Voor mij gaat het ook gewoon vooral daarover, niet zozeer de PK-winst. Hoewel dat mooi meegenomen zou zijn :P

'k Denk dat zo'n RB easy vooral als een soort van powerbox werkt, zoals die er wel voor auto's zijn. Ideaal is dat natuurlijk nooit, maar de prijs is er wel naar natuurlijk.

Nu, de motor staat heel proper, met alles erop wat hij moet hebben.
Quickshifter komt er sowieso nog op. Ik twijfelde enkel nog om zo'n module te proberen, want ik denk dat die momenteel wel wat te arm zal lopen met de open uitlaat en luchtfilter. Kan hem jammer genoeg bij de lokale dealer pas in april op de testbank zetten.

Zal trouwens die topic eens zoeken!
 
Als je heel goed en logisch na kan denken, dan kom je al snel tot de conclusie dat een RB easy niet kan werken.., en een RB evo eigenlijk ook niet.., net zoals een powercommander...
Een ECU loopt immers niet altijd in dezelfde modus, en daar kan een add-on module niet snel genoeg of adequaat op reageren.
Er zal rechtstreeks in de ECU ingegrepen moeten worden, en nee dat is niet duur, ergens tussen de 500 en 1200 euro ben je klaar, en als je dat wél duur vind mag dat best, maar dan heb je tevens ook geen idee hoeveel er moet gebeuren om eea netjes te krijgen.
De tijd dat je voor 150 euro iets goeds kan kopen wat je hiermee kan helpen is al héél lang voorbij.., als die er überhaupt al ooit geweest is...
Ik denk dat als je in de jaren tachtig/negentig je management in je black box wilde veranderen, dat je al vlúg 500 - 1000 ouderwetse guldentjes moest neertellen..
Helaas.. het is niet anders.. '(
Wat Ritzen hierboven zegt.

Ben geen expert, Ritzen wel, maar ik heb mijn SX onder handen laten nemen door hem met een Woolich ECU reflash (ontsteking, air/fuel en secundaire gaskleppen afgesteld) en herken hem niet meer terug. Zoveel betere gasreactie, een pak sterker onderin en in het midden en bovenin een stuk explosiever. Maar de veel mooiere motorloop, daar deed ik het voor. Kost wat, je bent hem even kwijt ;) maar dan heb je ook zeker wat. Zat uiteindelijk een aantal dagen werk voor hem in.

Powercommander etc. is achterhaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Healtech QS op mijn Kawasaki ZX6R. Makkelijk aan te sluiten en te gebruiken via de app, welke ook regelmatig updates geeft voor de module.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik na ongeveer een jaar problemen heb gekregen met de QS, waarbij de motor regelmatig uitviel. Waarschijnlijk is dit met een update op te lossen, maar dit ga ik in het voorjaar pas proberen ;) .

:W
 
Bedankt voor de reacties.

Ondertussen nog het één en ander kunnen vinden met die RB Easy module.
Blijkbaar kun je door het bijregelen vooral de motor wat beter laten lopen in de lagere RPM's en van 0% tot 50% gas.
Daarna doet die module niets meer.

Op zich goed voor een straatfiets, maar niet goed in mijn geval.

@Pollo
Jij zou dan toch ook eerder voor een chip op maat kiezen, dan voor een powercommander?
Ritzen, jij ook? Of zou je dan eerder voor een PC gaan?
 
Beter een Power Commander of andere module dan niets lijkt mij.

Mijn oude Honda is niet aan te passen via de ecu. Tenminste de laatste keer dat ik keek niet.

Dan toch maar een PC.
 
Laatst bewerkt:
Heb je uberhaupt gelezen wat ritzen geschreven heeft?

Lol, iets te haastig gelezen inderdaad. :)
Ik las iets in de zin van "Een rapidbike Evo kan niet werken zoals een Powercommander".

Vast bedankt voor de reacties.

Iemand nog suggesties waar je kunt zijn voor een chip op maat?
Hoewel... een chip op maat is nu ook niet écht nodig. Iets zoals een Rexxer mapping zou al volstaan, maar Rexxer doet geen Yamaha.
 
Laatst bewerkt:
Lol, iets te haastig gelezen inderdaad. :)
Ik las iets in de zin van "Een rapidbike Evo kan niet werken zoals een Powercommander".

Vast bedankt voor de reacties.

Iemand nog suggesties waar je kunt zijn voor een chip op maat?
Hoewel... een chip op maat is nu ook niet écht nodig. Iets zoals een Rexxer mapping zou al volstaan, maar Rexxer doet geen Yamaha.

ik heb iets verduidelijkt :+

Als je heel goed en logisch na kan denken, dan kom je al snel tot de conclusie dat een RB easy niet kan werken.., en een RB evo eigenlijk ook niet.., net zoals een powercommander...
Een ECU loopt immers niet altijd in dezelfde modus, en daar kan een add-on module niet snel genoeg of adequaat op reageren.
Er zal rechtstreeks in de ECU ingegrepen moeten worden,
en nee dat is niet duur, ergens tussen de 500 en 1200 euro ben je klaar, en als je dat wél duur vind mag dat best, maar dan heb je tevens ook geen idee hoeveel er moet gebeuren om eea netjes te krijgen.
De tijd dat je voor 150 euro iets goeds kan kopen wat je hiermee kan helpen is al héél lang voorbij.., als die er überhaupt al ooit geweest is...
Ik denk dat als je in de jaren tachtig/negentig je management in je black box wilde veranderen, dat je al vlúg 500 - 1000 ouderwetse guldentjes moest neertellen..
Helaas.. het is niet anders.. '(
 
Lol, iets te haastig gelezen inderdaad. :)
Ik las iets in de zin van "Een rapidbike Evo kan niet werken zoals een Powercommander".

Vast bedankt voor de reacties.

Iemand nog suggesties waar je kunt zijn voor een chip op maat?
Hoewel... een chip op maat is nu ook niet écht nodig. Iets zoals een Rexxer mapping zou al volstaan, maar Rexxer doet geen Yamaha.
Bij Ritzen :t
 
Weer een gevalletje na het lezen van een juist antwoord dat TS blijft doorvragen tot hij een antwword te horen krijgt die hem beter aanstaat :( .
Hij leest de antwoorden niet goed en stelt zijn eisen regelmatig bij om maar een antwword te krijgen die hij graag wilt horen.
TS lees even de reactie van Ritzen en ga daar wat mee doen en stop met prutsen en geluk zoeken.
Wees blij dat je geen R6 hebt van na 2008.
 
Wat is er mis met de r6 2008+?

Ontgaat mij niet dat dit de meest gebruikte circuitfiets is in de 600 klasse als ik zie hoe vaak ze aangeboden worden en hoeveel onderdelen er in de omloop zijn in het circuit gedeelte.

Zelfs meer dan de 600rr pc40 heb ik het idee.
 
Is toch alleen maar een voordeel? Kan je het verschil tussen gevraagde en geleverde gasklephoek ook aanpassen... Of zit het dichtgetimmerd?

De mogelijkheden zijn voor een RB of PC of enig andere add-on module procentueel nóg geringer.., ook moet opgepast worden bij afstellen, niet alle zones worden in diverse situaties gelijk bekeken in de ECU.
Met gepaste software kan dat veranderd worden en er kan winst geboekt worden mits men exact weet wat men doet.., anders kan het omgekeerde een feit worden.
 
Weer een gevalletje na het lezen van een juist antwoord dat TS blijft doorvragen tot hij een antwword te horen krijgt die hem beter aanstaat :( .
Hij leest de antwoorden niet goed en stelt zijn eisen regelmatig bij om maar een antwword te krijgen die hij graag wilt horen.
TS lees even de reactie van Ritzen en ga daar wat mee doen en stop met prutsen en geluk zoeken.
Wees blij dat je geen R6 hebt van na 2008.

Euhm... excuseer dat ik de leestekens wat door elkaar haalde.
Ik lees het forum graag in bed op de tablet terwijl vrouwlief al ligt te dromen, zoals nu dus.
Dan ben ik iets minder scherp inderdaad.

Rexxer mapping is trouwens een andere map in de ecu. Vrij populair op ducati's trouwens.

Met een auto is het simpeler. Je gaat naar een goeie tuner en daar krijg je een stage 1 icm een paar testbankruns. De qoftware in de ecu wordt herschreven. Voor motoren zie je overal powercommander...? Vandaar mijn vraag. Sorry als daar iets mis mee is.
 
Euhm... excuseer dat ik de leestekens wat door elkaar haalde.
Ik lees het forum graag in bed op de tablet terwijl vrouwlief al ligt te dromen, zoals nu dus.
Dan ben ik iets minder scherp inderdaad.

Rexxer mapping is trouwens een andere map in de ecu. Vrij populair op ducati's trouwens.

Met een auto is het simpeler. Je gaat naar een goeie tuner en daar krijg je een stage 1 icm een paar testbankruns. De qoftware in de ecu wordt herschreven. Voor motoren zie je overal powercommander...? Vandaar mijn vraag. Sorry als daar iets mis mee is.

Rexxer is beperkt in mogelijkheden maar biedt uitkomst als er geen andere keuze is..
Daarbij is een goede mapping met Rexxer erg duur, er moeten vele mogelijkheden gekocht worden., een goedkope en daarbij goede oplossing met Rexxer is vaak niet haalbaar.
Met een auto is het niet altijd simpeler, het wordt alleen simpeler gebracht.., en als het simpel lijkt, dan heeft de dyno operator er zich vaak makkelijk vanaf gemaakt..
Powercommander is van vroeger uit bekend, gewoon omdat er toen niet zo heel veel anders bekend of mogelijk was, tegenwoordig weten we beter en is een powercommander zó ontzettend ondergeschikt aan mapping rechtstreeks in de ECU , dat ik met gepaste zekerheid kan stellen dat voor de types die een ECU flash kunnen krijgen, een powercommander of enig ander add-on module verhoudingsgewijs voor 85% weggegooid geld is., sterker nog, ik denk dat als je een ECU netjes kunt laten afstellen op de testbank bij een goed adres, de powercommander verhoudingsgewijs alleen maar afbraak doet aan het resultaat en gevolgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan