Zx10r 2004 loopt (weer) niet goed

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
Dag Motorvrienden,

Had tijdje terug probleem met mijn zx10r 2004. Hij loopte niet goed toen had ik ook een topic aangemaakt.
Hierbij link: ghostamsterdam in "Zx10r 2004 loopt niet goed"
Nou uiteindelijk heb ik alle stekkers los gehaald en weer aangesloten. Hij deed het weer goed tot gister in de tunnel, op 240+ begon die weer vaag te doen en had die vermogen verlies.

Nou heb ik net een rondje gemaakt en hij heeft zware vermogen verlies komt ook (bijna) niet over de 7000 8000 rpm. Maar alle 4 bochten worden super heet. Weet iemand waar dit nog meer aankan liggen. Hoe uitsluit ik dingen zoals brandstof pomp etc..

Hoop het voor goed op te lossen :P
Helppp

Thanks.
 
Zoals je zelf al aangeeft dat ie het weer goed deed na het loshalen en aansluiten van de stekkers is het zeer aannemelijk dat daar ergens het probleem zit. Stekkers wederom loshalen en schoonmaken met contactspray (WD40 kan evt ook). Vervolgens schoonblazen met lucht. Tevens ook kabel in stekker verbingingen controleren. Klinkt als een stekker van een verstuiver welke niet goed contact maakt...

Hoe zien je brandstofleidingen eruit, als deze oud worden willen ze wel eens knikken bij het terug klappen van de tank. Ook gaat een oude slang intern vaak rotzooi loslaten wat je verstuivers kan verstoppen...
 
Laatst bewerkt:
Had tijdje terug probleem met mijn zx10r 2004. Hij loopte niet goed toen had ik ook een topic aangemaakt.
Hierbij link: ghostamsterdam in "Zx10r 2004 loopt niet goed"
Nou uiteindelijk heb ik alle stekkers los gehaald en weer aangesloten. Hij deed het weer goed tot gister in de tunnel, op 240+ begon die weer vaag te doen en had die vermogen verlies.

Nou heb ik net een rondje gemaakt en hij heeft zware vermogen verlies komt ook (bijna) niet over de 7000 8000 rpm. Maar alle 4 bochten worden super heet. Weet iemand waar dit nog meer aankan liggen. Hoe uitsluit ik dingen zoals brandstof pomp etc..

De vorige keer was

Guys, goed nieuws ma controlleren en opnieuw aansluiten van elk stekker doet mijn motor weer prima.


Zou dat een hint kunnen zijn in welke richting je de storing moet zoeken ?



Voor de rest... het verzoek aan een ieder een beetje on-topic te blijven !
 
Laatst bewerkt:
80 km goed?
Olie op de oude bougies? :)

Ik zie ook een soort reset na het loskoppelen van stekkers. :?
Misschien de accupool even lostrekken, dat is minder werk.
En dan weer testen..
 
Laatst bewerkt:
Bobines zijn de enige waar k eigenlijk zorg om maak maar alle bchten zijn gloeindheet na 2 min
Dat waren die van mij ook, omdat ze soms wel en soms niet werkten. In mijn specifieke geval heb ik nog rondjes op Zandvoort gereden, hoog in toeren reed het "goed", laag in de toeren werd het minder.

Trek de bobines eens van de bougie en kijk erin of ze verroest zijn.
 
toch weer de stekkers na kijken, ik had het zelfde met mijn motor, bleek 1 contactje van de brandstofpomp iets corrosie te hebben en had de draad wat weg gevreten, heb een dag zitten zoeken, alle stekkers een voor een uit elkaar en schoonmaken/nakijken.
 
Hi guys, blijkbaar was het de klep in de uitlaat systeem, die was dichtgevallen en ging half open door de druk. (draad ervan had ik los gehaald zodat ik altijd een lekker geluid had) Dit heb ik vast gezet en sinds dien geen vermogen verlies gehad. Het kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik kreeg even fi melding. (melding lezen op zx10r 2004 is best kt vergeleken met paar knop combinaties) ik speelde ff met de motortje die verbonden moest zijn met dat klepje in de uitlaat. Die zat ff vast en fi melding is ook weg na dat ik ff een duwtje gaf aan dat motortje. Morgen ff kijken of die nog meldingen weer geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan