waar gaan we op vakantie in 2017?

Rond Juni Juli staat 'Denemarken Noorwegen Sweden / Finland / Estland / Letland / Litouwen / Polen / Duitsland / thuis in de planning :Y
 
Ik over een maand... :-)

Gaaf! Maar vast niet met de motor?


Rond Juni Juli staat 'Denemarken Noorwegen Sweden / Finland / Estland / Letland / Litouwen / Polen / Duitsland / thuis in de planning :Y

Ook mooi! Soortgelijk rondje heb ik in 2014 ook gemaakt. Ik ben alleen vanuit Litouwen met de boot overgestoken naar Duitsland en zo Polen overgeslagen
 
Laatst bewerkt:
Voorjaar - Zwarte Woud
September - Tarifa (Zuidkaap)
Tussendoor - Harz/Teutoburgerwald/Sauerland (dagjes 'tempotoeren')
 
Net als vorig jaar november hebben mijn vrouwtje en ik het plan weer naar de Filipijnen te gaan. Uiteraard niet per motor :+

Maar ginder gaan we dan wel een motor huren* en een nog nader te plannen meerdaagse trip doen langs de kustlijnen van oostelijk Mindanao, en dwars door het binnenland terug (of omgekeerd).

Afgelopen november zijn we 2 weken geweest. Dit jaar moeten er dat 4 worden, of als alles een beetje meezit zelfs 6. Maar met 4 weken zouden we ook al heel content zijn.

* al overwegen we ook de mogelijkheid er gewoon ene te kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bigbrother schreef..........
Dit jaar gaat het richting Noorwegen via Denemarken. Van Hirtshals oversteken naar Kristiansand en een rondreis door Zuidwest Noorwegen.

Wij ook in juli. Gaan jullie via reisburo?

Ik heb ook plannen voor Noorwegen maar dan een rondje Oostzee. Zoals al eerder in de topic gemeld.
Maar ik ga mezelf alleen voor het papierwerk van Rusland extra op de hoogte brengen.

Hoe het verder loopt ga ik wel zien als ik er ben. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik bekend ben met alle high-lights onderweg. Het zou wel heel jammer zijn om thuis te ervaren dat je net een heel mooi punt hebt gemist. Dus dat wordt nog speuren op internet!

Maar een reisburo?
Waar blijft het avontuur! Juist de verrassing onderweg maakt het leuk. OKE, je moet er wel flexibel voor zijn. Een bed vinden komt altijd wel goed: Een hotel, of een hut, of je zet gewoon je tentje op. Ach, en eens een keer een nachtje doorhalen is toch ook geen ramp?

Rijden van gepland hotel naar gepland hotel......brrrr daar krijg ik de bibbers van!
Met mijn andere op-de-bonnefooi-motor-reizen is het ook altijd goed gekomen!
 
Laatst bewerkt:
En dat is net iets waar ik niet van hou. Ik heb graag alles geregeld,en doe dit zelf veel via Booking.com kan dan vaak nog annnuleren tot de dag van aankomst. Ook de routes maak ik zelf en worden geheel nageplozen laat weinig aan het toeval over. Zo zie je maar ieder zijn meug. En voor mij al veel plezier voor de vakantie door alles uit te pluizen kijken wat ik niet moet missen .
 
In ieder geval weer naar zuid frankrijk, misschien een rondje om de kerk, en waarop dat is ook nog de vraag. Pak ik weer de Vespa of mag de strom dit jaar weer van stal...
 
@Henry: helemaal eens, kijk als je met een groep gaat, dan moet je wel wat regelen want een groep breng je niet zo maar even onder.
Inmiddels ben ik heel Europa en grote dele van de USA en Canada door geweest zonder iets te boeken.
De vrouw heeft het nog bonter gemaakt, die is het hele noordelijk halfrond in de rondte geweest zonder een enkele boeking (anders dan de vluchten)
Dochter deed een rondje Zuid Amerika: Peru, Equador, Chili, Argentinie, Uruguay en Brazilie: bussen en backpack. Alleen de vluchten geboekt naar Peru en vaanf Brazilie weer naar huis.
Dit jaar deed ze een rondje Europa, Nl-Be-Fr-Spa-Por-Fr-It tot en met Sicilie en wer naar huis: meerendeels op de fiets... 10.000 km. Boeken: niets...
 
paar jaar geleden in Australië gereden, wel wat hotels geboekt op de route (het was daar hoogseizoen dus was wel nodig) en de motorhuur geboekt natuurlijk. Oh en het vliegticket, maar verder... gewoon lekker rijden en routes had ik hier in NL al uitgewerkt.
 
Vaak is het zo dat als je ergens de eerste keer komt dat een georganiseerde reis de meeste high-lights in korte tijd aandoet. Vooral dan alleen de standaard-bezoeken. Voor de 2e keer kan je veel beter je weg zelf gaan vinden.

Vorig jaar heb ik een georganiseerde reis gemaakt door Z.Afrika.(1e keer) De tijdsbesteding was heel efficiënt. Op zich een mooie reis, maar je zit dan wel vast aan de planning van de organisator. Bijna hadden we daarom zelfs geen leeuwen kunnen zien. Normaal zou je zeggen om dan nog maar een halve dag langer te gaan blijven. Maar dat kan dan niet! De volgende keer naar Z.Afrika wordt het voor mij alleen een vliegreis en de rest bekijk ik daarginder zelf wel.

Een motor is een voertuig van vrijheid en dan wil je niet alsnog geremd worden door een vastgesteld reisplan. Maar wellicht is dat voor iedereen verschillend?

Een maat van mij heeft een heel slechte vakantiedag als die niet weet waar 's avonds zijn bed zal staan. Lekker belangrijk! We zien 't wel...................
 
Laatst bewerkt:
Als je alles vooruit plant, met of zonder reisbureau, heb je ook geen enkele flexibiliteit als het slecht weer wordt. En op een motor vind ik dat wel belangrijk. Soms kies ik ervoor een dag langer te blijven staan en een dag regen uit te zitten. Of ik rij gewoon een totaal andere kant op dan ik van plan was.

Afgelopen September was mijn eerste idee om naar Zuid-Frankrijk te gaan. Maar een regenbui deed me naar het oosten afbuigen en zo kwam ik in Slowakije terecht. Voor mij is dat de ideale vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik eigenlijk bedoelde dat ik het zonder reisburo doe maar wel alles heb geboekt weet dus graag waar ik slaap in de avond. Wijk ook niet gauw van de geplande reis af.
Vorig jaar naar schotland geweest viel ons op hoeveel B&B no vacanses bordjes we tegen kwamen was blij dat ik allles had besproken. Dit was wel in de bouwvak .Maar goed ieder zijn ding.
Nu voor Noorwegen ook de overtochten al geboekt,ook nu weer eind juli .
 
Ik ben 5 keer in Schotland geweest en ook in de schoolvakantie. Nooit wat geboekt, altijd binnen een kwartier tot dertig minuten onder dak. Zie je een no vancancy bordje en weet je het ff niet: gewoon aanbellen en vragen of ze een kennis hebben die nog wel plek heeft; nooit probleem gehad. Sterker nog: we gingen met 11 man/vrouw/kind naar de wintersport. Ter plekke bleek het voorjaar. Eindje teruggereden: geen plek te vinden. Dus vrouw hotel in via de achterdeur met de vraag en ja hoor de kok zei dat de slager in het volgende dorp een prachtig nieuw 12 persoons appartement had laten bouwen. Was dus in de krokus week.
 
Ik maak me er ook nooit zo druk om. Nou kampeer ik altijd, dus zelfs zou je niets vinden dan kan je in noodgevallen altijd nog je tent ergens in het zijterrein opzetten. Als je afhankelijk bent van hotels dan kan ik me voorstellen dat je in het hoogseizoen liever iets boekt. Zelf geen ervaring met hotels tijdens een motorreis, dus ik zou in de praktijk niet weten hoe vaak het voorkomt dat een hotel echt volledig vol zit.
 
En zelfs als dat hotel vol zit, dan vind je echt wel snel een volgende met wel plek. Of een B7B. Wij zijn ook kampeerders, maar soms als het echt zeikt van de regen, dan gaan we toch voor een andere oplossing.
 
Wat ik eigenlijk bedoelde dat ik het zonder reisburo doe maar wel alles heb geboekt weet dus graag waar ik slaap in de avond. Wijk ook niet gauw van de geplande reis af.
Vorig jaar naar schotland geweest viel ons op hoeveel B&B no vacanses bordjes we tegen kwamen was blij dat ik alles had besproken. Dit was wel in de bouwvak .Maar goed ieder zijn ding.
Nu voor Noorwegen ook de overtochten al geboekt,ook nu weer eind juli .

OKE, OKE soms is het idd minder leuk.
Ik weet nog dat ik al in het donker in de Appenijnen op zoek was naar een overnachtingsplek. Zoektocht begon in Laquila. Veel overnachting in de stad was gesloten vanwege aardbeving 1 jaar daarvoor. Toen naar een camping net buiten de stad. Kampeerterrein opgeheven! (was trouwens vaker in Z.Italië) Her en der aangebeld bij een B&B, maar nergens plaats.(zeiden ze?) Laat in het donker in onbekend berggebied rijden en nog bijna een bocht gemist. Niet leuk! In Popoli uiteindelijk toch een hotel gevonden ..................
 
Uiteindelijk vind je toch altijd wel wat? Los van het feit dat het het allemaal wat spannender maakt, ben je ook 10x meer flexibel en is het uiteindelijk toch ook een sport? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan