€500 challenge 2017 'Big Bertha' | CBR1000F 1991

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Wss wordt t brik donderdag van clubhuus naar mn garage geduwd. Verbouwing en verhuizing is klaar, zo ongeveer. Dus weer iets van ruimte.

En ipv de juiste manier, eerst technisch in orde maken, dan pas opsmuck, begin ik met de koffers. Denk ik.
 
Dus vandaag is het open NK brikduwen?
Ja.
Helaas 2 inschrijvingen, gereedschapskar moet ook gerold worden.

Gister open ek garage opruimen had 1 inschrijving. Ik heb gewonnen.


Nu wel overal led 12 buisjes, dikke bak licht :t
 
Heb je wat meer info voor mij daarover? Ik wil ook overstappen op LED.
Ja hoor.

Er is verschil in kwaliteit (zegt men) en daarmee prijs.
1 x Led tl is net zoveel licht als 1 x TL oud, maar dan kats wit.
Gaat meteen aan. Geen knipper, geen storing. En 10 W vervangt 58W.

Oude armaturen kun je ombouwen. Alle schakelingen er uit , en direct 220v op 1 vd 2 uiteindes zetten. En dan de Led buis op de juiste manier er in doen, want 1 kant is voor de spanning.

Goedkoopste haal je bij vidaxl
 
Motor duwen is kut, ook al is het maar 800 meter.

Maar goed, staat nu in de garage thuis. Dus komend weekend eerste inspecties en plan van aanpak maken.
 
Motor duwen is kut, ook al is het maar 800 meter.

Maar goed, staat nu in de garage thuis. Dus komend weekend eerste inspecties en plan van aanpak maken.
Tell me about it -O-

Dus dit weekend gaan de kappen van de dikke duizend er af *O*
 
Dus niet met een peuk in de mond binnen wandelen ?
Dat kon nog net...


Ik zat zojuist ff te kijken naar aansluitpunten van kofferrek. Hoe zit dat nou? Hmm, ik moet onder t zadel zijn. Sleutels pakken, klik, zadel los. Dat gaat vast gemakkelijk. Ah, daar zitten wat punten.

Hmm, ik heb nu sleutel in mn hand... hoe zou t met de accu zijn? Contact en alles brandt lekker fel.

Hmm, ff oliepeil tjekken, choke aan, en starten. Bij tweede keer drukken ging ie al.

Ja ja, een honda
 
Idd. Mits je zo slim bent om dat kreng aan de druppellader te hangen in de winter :X

Verder start mijn Honda altijd (soms zelfs zonder choke ).
 
Zolang we bewust zijn van de gevaren van sommige stoffen is het leuk om grapjes te maken. Want door de grap worden we (hopelijk) ons weer eens goed bewust van de feitelijke gevaren van sommige stoffen.

Kom regelmatig in de glastuinbouw en daar hebben ze hele mooie eufemismen :/ , zoals de term "vloeibare meststof" en dat betreft dan 37% salpeterzuur of 39% fosforzuur. En dat zijn toch echt heel primaire chemicaliën met de nodige gevaarsaspecten. En dan te beseffen dat in dezelfde ruimte waar het gebruikt wordt ook nog chloorbleekloog aanwezig is (geeft bijzondere effecten als het bijelkaar komt :X ).

En nu weer over op het wvakantieklaar maken van een oud goedkoop brik :Y
 
Doe is wa foto's van die graas van jou!
 
full


Er staat nog veel in van verbouwing en verhuizing. In de komende weken gaat ook dat weg. Gelukkig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zomaar ff remklauw.
Voorzijde los gemaakt tbv duwen.
full

full
 
Benzinekraan die zweet.
Geen vacuum onderop aangesloten :?

En ik zie iets dat lijkt op rode kit...


full

full

full
 
Zomaar ff remklauw.
Voorzijde los gemaakt tbv duwen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou mogen remblokken wel apart aangeschaft worden, maar ik heb ze ook wel eens opgefrist met een schuurschijf. _O-



Zo eerst op het oog niet te redden, maar er kwam toch wat moois te voorschijn. *O*

Die benzinekraan. -O- ;(
 
Zie veel bekend spul in je garage ;)

Voor dat kraantje zou je meteen een revisieset kunnen bestellen denk ik, of heb je er nog een liggen?

Remmen, ach, bus remmenreiniger erop leegspuiten en mooi schoonmaken, komt wel weer goed, is jou wel toevertrouwd.
 
Zie veel bekend spul in je garage ;)

Voor dat kraantje zou je meteen een revisieset kunnen bestellen denk ik, of heb je er nog een liggen?

Remmen, ach, bus remmenreiniger erop leegspuiten en mooi schoonmaken, komt wel weer goed, is jou wel toevertrouwd.
Ik haal zowel kraantje als klauwen geheel open. Zoveel werk is dat ook niet.

Adhv bevindingen komen er nieuwe onderdeeltjes in, of niet.
 
Raw achter moeten weg tbv kofferrek. Boutjes natuurlijk goed vastgerot.

Kuipdeeltje achter, met achterlicht er in, pakte ik zo vd motor: lipjes weg, of nog onder boutje maar niet meer vast aan de kuip.

Zo ff puzzelen of de beugel terug moet of niet.

Ik denk t wel, want slotje zadel zit er in.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik haal zowel kraantje als klauwen geheel open. Zoveel werk is dat ook niet.

Adhv bevindingen komen er nieuwe onderdeeltjes in, of niet.
Kraantje was aan het zweten.
Gister tank er af en kraantje los.
Iemand had randje kit er op gedaan, totaal nutteloos.

Rubbertjes oud en platgedrukt (2 o ringen). De ringen van het verlengstukje tussen de tank en het kraantje:
full






Ik heb revisiesetje besteld, kraantje ligt schoon te wachten.

Dan kan ok weer peut er in dien, en verder testen.

Komende week is remklauwweek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan