€500 challenge 2017 'Big Bertha' | CBR1000F 1991

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Gister ook scherm er op gezet
full


Sfeer impressie remklauw
full


En motor zoals nu, zonder tank
full
 
'€500 challenge '17 'D'n Dikke Duuzend' | CBR1000F 1991' > '€500 challenge 2017 'Big Bertha' | CBR1000F 1991'
 
Motor duwen is kut, ook al is het maar 800 meter.

Maar goed, staat nu in de garage thuis. Dus komend weekend eerste inspecties en plan van aanpak maken.
Ok dan,

Benzinelekkage is opgespoord, en bijna opgelost. Wachten op onderdelen, ik denk di of woe binnen.

Electra werkt, accu nu aan lader. Pas na montage tank kan ik verder met nameten laadsysteem.

Remmen functioneren, maar niet goed. Oorzaak is erg vervuilde remzuigers en glijpennen. Komende week eens de klauwen goed bekijken, want reserveset ligt ook nog klaar. Beste setje wordt uiteindelijk geplaatst.

Ik denk einde vd week wielen los, meteen lagercontrole. Dan gaan de verse Pirelli's er op, nu versleten michelins.

Kettingset moet ik ook nog controleren.

Voorvork zag er optisch ok uit. Balhoofd voelde ook ok. Na proefrit kan ik meer zeggen daarover, tevens achtervering. Die moet ook ingesteld worden.

Ik wil nog opzetstuk voor t scherm, of een hoger toerscherm. Daar ga ik nog eens naar zoeken.

Toeter moet n plekje krijgen. Is ong 30 cm lang. Relais er bij, dan kan ik originele bedrading gebruiken.

Bij proefrit ook nog de koeling controleren.

Als dat allemaal ok is, dan wat onderhoud. Olie ziet er trouwens helder uit, dot4 is ook mooi licht van kleur.
 
Ik heb ook troepdingen bij banggood besteld.

2x verstraler
Voltmetertje
En nog meer frutjes waarvan ik niet meer weet wat... :')

Ff opzoeken.

Hvv
Klokje



Moet ook nog sticker ergens plakken.
En wat kuipdeeltjes maken of provisorisch fixen. En misschien ff motor wassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Setje voor benzinekraan kwam binnen.
Nog zelf 2e oring gescoord.
Netjes in elkaar gezet, toch nog lek.

Waar ik het eerder bovenin vandaan zag komen, was nu goed. Alleen bij de kant vd draaiknop is ook een lekje. En dat is mechanisch. Vervangende kraan dus...
 
Setje voor benzinekraan kwam binnen.
Nog zelf 2e oring gescoord.
Netjes in elkaar gezet, toch nog lek.

Waar ik het eerder bovenin vandaan zag komen, was nu goed. Alleen bij de kant vd draaiknop is ook een lekje. En dat is mechanisch. Vervangende kraan dus...
Hoewel, maken is meer in de sfeer van de challenge :)

Volgens mij lekt t van achter het plaatje dat met de kleine nagels vast gepopt zit. Daar moet iets van pakking achter zitten. Ik vermoed dat die slecht is.

Nagels uitboren, en plaatje afnemen. Dan kan ik het zien, en ev verhelpen.

Voorbeeldfoto. Aan de voorkant het plaatje met nagels (waar de knop op komt).
full


Mijn eigen kraan:
full
 
full

full

full


misschien wel de motor met het mooiste kleurenschema , maar dat ga ik niet toegeven waar de andere xj en fj rijders bij zijn...

als we bij de tent een keer een biertje vatten en hij ziet er zo uit, dan heb je genoeg op :

honda-vtr1000sp1-2010.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoewel, maken is meer in de sfeer van de challenge :)

Volgens mij lekt t van achter het plaatje dat met de kleine nagels vast gepopt zit. Daar moet iets van pakking achter zitten. Ik vermoed dat die slecht is.

X001-Y027.jpg


Meestal zo'n ronde dichting met 3, 4 of in dit geval 5 gaatjes erin.. Als de verhoginkjes rond de gaatjes beschadigd zijn wil de kraan niet dichten vanaf de tank naar de benzine uitloop van de tank.. Als de buitenste rand beschadigd is, gaat het niet goed meer met de afdichting naar buiten toe..

Als dichting er goed uitziet, kun je het kraanhuis iets afvlakken waardoor de kraan iets meer druk geeft op de dichting.. OK, wellicht een McGyver truukje, maar het kan werken..
 
Laatst bewerkt:
Zo zat de kraan net op de tank, 2 rivits aan de buitenzijde:
full


Kopjes er af met boortje:
full


Voorzichtig openmaken om ev pakkingen heel te houden, en veertjes ed niet keijt te raken:
full

full

full


Met name de afsluiting van rubber rondom ziet er versleten uit. En dat zal ook de boosdoener zijn. De ruimte wordt nl gevuld vanuit de tank, waarna het door gat naar de andere kant gaat dmv vacuummembraan. Als ik t goed zie, gaat reservestand direct naar de kant met membraan.

Er zit n kogel in die gatjes afdopt, afhankelijk van stand.


Ik zal de rubberpakking moeten redden en met vloeibare pakking terug zetten, want los niet te krijgen.

Tevens rivits verder uitboren, draad tappen en met boutjes weer in elkaar zetten.
 
Ik heb extra toetertje er op gezet.
Wel de oem stekkers van oem claxon gebruokt, en claxon ook laten zitten. Kan ik altijd nog eenvoudig terug zetten.

full

full

full
 
De bijgekochte set remklauwen zagen er t beste uiy.
Die uit elkaar, alles prima.
Nog ff schoonpoetsen en weer assembleren.
Later met nieuwe blokken op de motor.
 
Ik heb nog wel 2x1500W verwarming voor je liggen, voor de koudere nachten, daar weten Honda spanningsregelaar wel raad mee :+

*PS, wil het lukken met je verbouwing?
Leuk om dit topic te lezen BTW!!
 
Ik heb nog wel 2x1500W verwarming voor je liggen, voor de koudere nachten, daar weten Honda spanningsregelaar wel raad mee :+

*PS, wil het lukken met je verbouwing?
Leuk om dit topic te lezen BTW!!
Man, ben net van die meuk af! ;)

Al plezier van kunnen hebben?

Huiske is af. Paar dingetjes nog, plintje hier en daar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
netjes!!
Jahoor werken prima, ophangen was ff klooien, maar prima gelukt.

Vooral gebruikt tijdens het ophangen, daarna niet meer nodig gehad :+
 
netjes!!
Jahoor werken prima, ophangen was ff klooien, maar prima gelukt.

Vooral gebruikt tijdens het ophangen, daarna niet meer nodig gehad :+
Hoe minder je t nodig hebt, hoe beter.
En als je t nodig hebt, dan moet t gewoon werken :t
 
Nieuwe achterremschijf besteld in hongkong. 45 euro incl verzenden... :')

Bij banggood schalaartjes besteld voor extra toeter en de extra spots aan voorzijde.

Originele claxon wordt weer aangesloten, want die joekel is alleen af en toe leuk.

Komend weekend remklauwen terug met nieuwe blokken. Klauw achter moet ik nog doen, maar ook dat lukt komend weekend wel. Tot aan levering schijf zal ik enkel korte testritjes doen. Mocht t te lang duren, dan pak ik weer nieuwe blokken achter bij montage.

In de tussentijd blijf ik zoeken naar een goedkope spoiler voor t scherm. Een nieuwe hoge toerruit heb ik al gevonden, maar wat prijzig..
 
ik heb toch echt al meerdere keren op dit forum gelezen dat chieneesze remmen echt helemaal harrie kierie is hoor.

2326483584_705da89964_b.jpg
 
Remblokjes binnen. Luchtfilter ook.
Ik denk morgen monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan