Mijn KTM en zijn benzine aanwijzing

Keeshaven

Rookie
15 jun 2016
27
1
Rotterdam
Hallo waarde motorrijders en met name KTM DUKE rijders,

Even een vraagje. Met enige regelmaat geeft onze benzinemeter niet goed aan op onze KTM DUKE 200. En om wat preciezer te zijn. Als we de tank volgooien, als de meter aangeeft Low Fuel Level, EN DAT OOK IS, dan blijft de meter gewoon LOW FUEL LEVEL aangeven. Ook na vele minuten en kilometers rijden. De melding blijft ongelofelijk lang weg..

Wel, een simpele redenering komt in mij op, de benzine sensor in de tank werkt niet goed. Klaar. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.

Welnu, mijn vraag is: Wie heeft dat ook en wat heeft hij er aan gedaan?

Of, hoe haal je de benzinemeter even los en maak hem gangbaar ?

Hoe ziet die niveau sensor er uit?

In afwachting van uw reactie verblijf ik,
keeshaven
 
Allemachtig lijkt wel een sollicitatiebrief.
Waar "verblijf" je precies dan in de garage, woonkamer keuken?

even de tank eraf en kijken of je aansluitingen nog fris zijn anders de pomp eruit en kijken of er geen vuil inzit.
Nog beter is denk ik hem even naar een garage/dealer te rijden het euvel uit te leggen die vertellen je precies waar jij of hun gaan zoeken.
 
Heb je een benzinemeter die de hoeveelheid benzine aangeeft van vol tot leeg met een naald of heb je alleen een lichtje wat aangaat als je nog een paar liter overhebt? Mijn KTM (wel een 990 geen 200) had alleen een lampje, en dat bleef nadat de motor weer was afgetankt nog een tijdje aan, misschien wel 10/15 minuten, bedoel je dat?

In dat geval heb je best kans dat het af fabriek zo en is het wellicht wat apart maar geen defect in dit geval.
 
Hallo waarde motorrijders en met name KTM DUKE rijders,

Even een vraagje. Met enige regelmaat geeft onze benzinemeter niet goed aan op onze KTM DUKE 200. En om wat preciezer te zijn. Als we de tank volgooien, als de meter aangeeft Low Fuel Level, EN DAT OOK IS, dan blijft de meter gewoon LOW FUEL LEVEL aangeven. Ook na vele minuten en kilometers rijden. De melding blijft ongelofelijk lang weg..

Wel, een simpele redenering komt in mij op, de benzine sensor in de tank werkt niet goed. Klaar. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.

Welnu, mijn vraag is: Wie heeft dat ook en wat heeft hij er aan gedaan?

Of, hoe haal je de benzinemeter even los en maak hem gangbaar ?

Hoe ziet die niveau sensor er uit?

In afwachting van uw reactie verblijf ik,
keeshaven

De aanduiding blijft dus even de oude waarde aangeven.
Terwijl je WEET dat je net getankt hebt.

Hoe groot is dit probleem of zoek je gewoon iets om te doen ?



3 dagen op rij een topic geopend over je KTM. Is dat zo'n slecht ding of.... ??
 
Hallo waarde lezers en rijders,

In reactie op enige commentaren,

Om te beginnen, ik zit gewoon thuis, maar ik schrijf nu eenmaal zo, gewoon met de hoed in de hand. Daar is toch niets mis mee.

En verder. Ik bel morgen ook even naar de dealer om info. Maar ik ging er van uit, dat iemand welke die “manco” ook had of gehad en daar een antwoord op wist.

Verder heb ik al op internet gelezen dat ik bij de benzinepomp moet wezen. Daar zit kennelijk de vlotter aan.

Er zit een elektronische benzinemeter op, die in blokjes aangeeft hoeveel benzine nog in de tank zit. En bij laag niveau begint er een geel driehoekje te branden. [En even voor de goede orde: vandaag is er weer mee gereden (een nacht stil gestaan) en de meter geeft weer juist aan.

Welnu, je kan wel zeggen: Wat zeur je. Ik zeur niet, ik constateer gewoon een feit. Klaar. Het hoort niet.
Zo ik nu denk, gaat het om een variabele weerstand. En die gaat toch gewoon heen en weer? Dat is toch niet zo moeilijk.

En als laatste wil ik melden.
Het is geen groot probleem voor mij, ik zie alleen dat er iets niet in orde is. En ik zoek geen werk. Ik heb m`n hele leven buiten gestaan in een ketelpak. Dus ik hoef niet meer zo.

Onze KTM vind ik een heerlijk ding, maar er deden zich de laatste tijd wat kleinigheden voor en die heb ik op papier gezet en hersteld. Dit gewoon om anderen te informeren en wat meer info neer geschreven te krijgen.

Maar mocht het niet goed vallen vind ik dat ook oké. Even goede vrienden. IK …. kom er wel uit.

Tot zover en vriendelijk gegroet,

keeshaven
 
nou hier is wel een beetje erg rigoureus gesnoeid ......

ik gaf al aan dat ik weet de je zeer uitgebreid kan uitleggen maar ik dat wel leuk vind, sommige niet, tja dat is de wereld.

in dit geval denk ik, net als jij , dat je accu zijn/haar ? beste tijd gehad heeft.

Veel plezier en succes nog met de motor :]
 
Mijn KTM (wel een 990 geen 200) had alleen een lampje, en dat bleef nadat de motor weer was afgetankt nog een tijdje aan, misschien wel 10/15 minuten, bedoel je dat?

Lichtelijk off-topic, maar dat lampje kun je na het tanken uit krijgen door de set-knop in te houden als op het dashboard het aantal kilometers dat je in reserve hebt gereden wordt weergegeven.
 
Mijn Triumph doet dit ook. Na het tanken duurt het enige tijd voordat de benzinemeter weer bovenaan staat (het waarschuwingslampje gaat wel meteen uit). Soms duurt het een minuut, soms 10.
 
Bij de 1050/1190 had je dat de drijver niet soepel genoeg liep in de pijp...
weet niet wat er in de duke zit, maar misschien wel het zelfde.

filmpje van de oplossing bij de 1050:

sorry, google liet al zien dat jij geen pijpje hebt, maar met een los drijfertje werkt.
PS in mijn auto had ik zo iets en toen bleek de drijver (bijna) vol met benzine te zitten (scheurtje in het plastic) waardoor hij meer net als een duikboot zweeft ipv duidelijk drijft!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan