Andere toermotor die niet te hoog is..

  • Onderwerp starter Anoniempje622
  • Startdatum
A

Anoniempje622

Guest
Nadat mijn VT700C verkocht is, ben ik voorzichtig op zoek naar een andere motor. Mijn budget is klein, net als mijn formaat. Ik rijd veel, dus zoek een toerbuffel die niet te hoog is en niet teveel brandstof verbruikt. Een paar weken geleden op een zzr600 uit 1997 gezeten, daar kon ik fatsoenlijk met de voeten aan de grond, maar die is net verkocht.

Hebben jullie nog tips welke motoren geschikt zijn? Mijn collega heeft bijvoorbeeld een verlaagde cbr600f, die vind ik niet lekker rijden, waarschijnlijk omdat ik met mijn korte armen wat ver naar voren moet leunen. Ik zie door de bomen het bos niet meer inmiddels.
 
Ga eens spelen met de mogelijkheden van cycle-ergo.com. Alle motoren zijn daar te vergelijken. En hoe je er zelf op zit, niet iemand anders.
 
Vanmiddag op een gsx600f gereden, net iets te hoog voor mooi, maar hij is prima onder controle te houden en met rijden merk je er niets van. Voelt heel wendbaar en licht aan. Ga er maar eens een nachtje, of een paar, over slapen.
 
Een Honda CB600F(s) kan ik aanbevelen. Motor die veel verkocht is en dus ook goed tweedehands te verkrijgen is voor redelijke prijzen, denk aan 2000 à 3000 euro voor een net exemplaar. Relatief licht (rijklaar ca. 190 kg) en te voorzien van kofferrekje voor zij- en/of topkoffers. Is ondanks zijn bescheiden formaat en gewicht een potent fietsje (96 Pk meen ik), dus je doet qua vermogen zeker niet onder voor de 'grote jongens'. De FS of ook wel FII staat voor de uitvoering met tophalf. Deze uitvoering is gemaakt tot 2003, sommigen zijn in 2004 op kenteken gezet. Let op: géén ABS en ook géén injectie.
full
 
Laatst bewerkt:
Voor dat geld heb je evt ook een CBF600S met ABS.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag op een gsx600f gereden, net iets te hoog voor mooi, maar hij is prima onder controle te houden en met rijden merk je er niets van. Voelt heel wendbaar en licht aan. Ga er maar eens een nachtje, of een paar, over slapen.

Er zijn wel technische ingrepen om de boel een paar cm naar beneden te brengen hoor en 3/4 cm scheelt dan plots heel veel.
Dan t schuim van t zadel nog iets bijschaven aan de zijkant en je kan 6/7 cm makkelijker bij de grond. en aangezien het dan alleen over je beenlengte gaat, niet je hele lichaamslengte... is dat echt wel veel :Y
 
CB600F is behoorlijk buiten budget zie ik net: De goedkoopste op MP uit 99 is al 1699 en dan staat er 70.000+km op de teller. Zoek nu gewoon verder. De GSX600F is het ff niet geworden, dus kijk gewoon cerdee.
 
Onder de €1000. Morgen rijden op een Diversion600 uit 2000 met 22500km op de teller.
 
Ik rijd veel, dus zoek een toerbuffel die niet te hoog is......
Een 'toerbuffel' van onder de 1.000,- gaat niet echt lukken ben ik bang. Zeker niet als je veel wil rijden ... ...en dus weinig onderhoud wil... maar goed ook voor onder de 1.000,- zijn fietsen te koop, ik wens je veel succes....
 
Het is gelukt! Sinds vandaag ben ik eigenaar van een Diversion 600 uit 2000! Rijdt heerlijk, zit geen krasje op en rijdt bijna net zo licht als mijn brommertje. Ok, niet helemaal, maar ik ben gewoon heel enthousiast!
 
Het is gelukt! Sinds vandaag ben ik eigenaar van een Diversion 600 uit 2000! Rijdt heerlijk, zit geen krasje op en rijdt bijna net zo licht als mijn brommertje. Ok, niet helemaal, maar ik ben gewoon heel enthousiast!

Gefeliciteerd met je aanwinst, vele veilige en mooie kilometers gewenst.
Dus kunnen we je binnenkort verwelkomen/terugvinden op het Yamaha Diversion topic voor verdere informatie voor je Diversion 600.
Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan