Dipje bij 5k Bandit 600

JHW

MF veteraan
19 sep 2015
1.242
1.546
Goedemiddag,

Wanneer ik vanuit lage toeren snel wil optrekken met mijn motor, heeft hij een dipje rond de 5k. Voorbij de 6k trekt 'ie als een lier door.

Bij warmer weer lijkt de motor er minder last van te hebben. Houdt dit in dat de motor wat te arm staat afgesteld?
 
denk eerder dat er gekloot is met het luchtfilter, maar hij staat te arm volgens jouw omschrijving
 
Laatst bewerkt:
denk eerder dat er gekloot is met het luchtfilter, maar hij staat te arm volgens jouw omschrijving

Hmm, ok.

Valt dit te verhelpen met het verstellen van de gasnaalden, of zouden grotere hoofdsproeiers nodig zijn, ervan uitgaande dat het luchtfilter in orde is / wordt gemaakt?
 
Er kan zoveel mis zijn met de suzuki carburateurs. Probeer eerst eens een flesje wynns injectie/carburateurreiniger leeg te rijden op een volle tank.
Een carburateur werkt met aparte "gas niet ver open, gas wel ver open" methoden zoals de betreffende sproeier aanspreken en de werking van de naald en dat soort dingen. (jip en janneke taal).
Een vaag probleem op proberen te lossen kan nog meer ellende gaan worden.
Je word er dan echt ziek van van het uit en in elkaar zetten steeds.
Probeer eerst eens een flesje wynns reiniger nadat de standaard dingen zoals bougies en filter zijn gecheckt.
Jou wprobleem is maar een klein probleem. Daarnaast is de 600 geen racer en is hij onderin redelijk maar soft in vergelijk met een 1200 bandit en moet je het van de hogere toeren hebben(genoeg ervaring mee).
 
Laatst bewerkt:
Er kan zoveel mis zijn met de suzuki carburateurs. Probeer eerst eens een flesje wynns injectie/carburateurreiniger leeg te rijden op een volle tank.
Een carburateur werkt met aparte "gas niet ver open, gas wel ver open" methoden zoals de betreffende sproeier aanspreken en de werking van de naald en dat soort dingen. (jip en janneke taal).
Een vaag probleem op proberen te lossen kan nog meer ellende gaan worden.
Je word er dan echt ziek van van het uit en in elkaar zetten steeds.
Probeer eerst eens een flesje wynns reiniger nadat de standaard dingen zoals bougies en filter zijn gecheckt.
Jou wprobleem is maar een klein probleem. Daarnaast is de 600 geen racer en is hij onderin redelijk maar soft in vergelijk met een 1200 bandit en moet je het van de hogere toeren hebben(genoeg ervaring mee).

Ok, dat zal ik eerst eens proberen.

Motor rijdt verder prima voor een 20 jaar oud ding, dus ik weet inderdaad niet of het de moeite loont om het te laten nakijken.
 
Gewoon testrun op de dyno doen. meten is weten. Blind met luchtfilters of naalden aan de gang gaan heeft weinig zin, kan is reeel aanwezig dat je gewoon ergens anders een nieuw probleem introduceert
 
Ok, dat zal ik eerst eens proberen.

Motor rijdt verder prima voor een 20 jaar oud ding, dus ik weet inderdaad niet of het de moeite loont om het te laten nakijken.

Zou je niet eerst gewoon de luchtfilter checken of het een originele is en of ze wel goed geplaatst is? Daarna eventueel verder checken op luchtlekken.
De mannen hierboven weten over het algemeen wel waar ze het over hebben, daarbij is dit het gemakkelijkste en goedkoopst om mee te beginnen.
 
Hmm, ok.

Valt dit te verhelpen met het verstellen van de gasnaalden, of zouden grotere hoofdsproeiers nodig zijn, ervan uitgaande dat het luchtfilter in orde is / wordt gemaakt?

Is het luchtfilter in orde dan ? "Er van uitgaande" is niet voor niets the mother of all fuckups.

De storing is absoluut te verhelpen. Koop een compleet nieuw blok en wissel het blok.

Te rigoureus ?
Dan ga je stap voor stap en persoonlijk vind ik het dan het makkelijkst om met het makkelijkste te beginnen.
Luchtfilter controleren/schoonmaken/vervangen lijkt me dus de eerste stap.
Er van uit gaan dat t filter goed is en dingen gaan doen die veel meer tijd en energie kosten is niet zo handig, zeker niet als na al die moeite je dan toch maar t luchtfilter gaat bekijken en ... verdorrie, toch een niet goed passend of vervuild luchtfilter '(

Maar... als het toch niet het luchtfilter is, dan heb je een kwartiertje tijd verspeeld en zullen ook de sleutelaars hier je weer helpen met verder denken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan