Eerste MF Allroad rit

Slijk.....
Zoals eerder gezegd...ptiveweg met openbaar karakter..daar mag je gewoon rijden....
En verder heb ik discretionaire bevoegdheid..gna gna
 
Deze V-Strommert deed ook aan een offroadritje mee

Dat is een mooi tripje door de blubber. :Y
Het MF ritje wordt geen modderbad en als het dat al is, het fietspad loopt ernaast. _O-

Nu we toch in de stemming zijn, in oktober hebben wij de 2e €500 tour gereden in de Franse Alpen. Het offroad begint ergens bij 8 minuten geloof ik.
O ja, op 5.50 nog een fraaie crash. :$
 
Dat is een mooi tripje door de blubber. :Y
Het MF ritje wordt geen modderbad en als het dat al is, het fietspad loopt ernaast. _O-

Nu we toch in de stemming zijn, in oktober hebben wij de 2e €500 tour gereden in de Franse Alpen. Het offroad begint ergens bij 8 minuten geloof ik.
O ja, op 5.50 nog een fraaie crash. :$

Dat is ja veel leuker, kunnen we dat niet doen ipv beetje klooien in nederland? :+
 
Een tweede nu al goed bezig!
Ziet er naar uit dat ik mijn 'etc' Elefant dan ook afgebouwd heb zitten nog een paar onderdelen nog niet op ;)
Anders kom ik op de XT.

DSC_00011%201_zpsr1yepyyt.jpg
 
Je mist best nog wel een essentieel dingetje, het motorblok....... Ach, je hebt nog drie maanden de tijd. Dat blok van de XT lepel je er vast wel in voor die tijd. :t
 
Mag ik op de reserve lijst?

Rij een v-strom 1000 (L4) en voor wat het waard is, ik film graag met de GoPro voor wat leuke filmpjes (laatste montage is van Schotland:
)

Deze rit is voor mij een mooie voorbereiding voor de Hardknot Pass ;-)

(heb een TomTom)
 
Ik kon hier eergisteren op dit zonnige eiland nog eens een dagje met een gehuurde V-Strom 650 rijden... wat is me dat toch een brave motorfiets... geen kwaad woord erover hoor, maar..... gààp... wat zou ik dat ding snel moe zijn... gaan jullie daar echt mee offroad ???
 
Laatst bewerkt:
Een braaf motorblok werkt offroad juist prettig, op het asfalt is het idd slaapverwekkend braaf. Het 650 twin blok van Soepsoekie heeft zijn dienst allang bewezen, maar voornamelijk op asfalt van A naar B.
 
Ik ben altijd braaf geweest, dus moest er een brave fiets komen O-)

Het is natuurlijk geen hardcore offroad fiets, maar het is op onverharde wegen geen verkeerde fiets.

Ooit had ik een DRZ400 Enduro. Dat ging wel een stuk makkelijk met 140 kg :9
 
Nou dacht ik toch even dat het beter weer zou worden voor een rondje voorrijden........ Voorlopig de komende 7 dagen regen in de planning, aldus het KNMI. -O-
 
Ik ben altijd braaf geweest, dus moest er een brave fiets komen O-)

Het is natuurlijk geen hardcore offroad fiets, maar het is op onverharde wegen geen verkeerde fiets.

Ooit had ik een DRZ400 Enduro. Dat ging wel een stuk makkelijk met 140 kg :9


Ik heb voor de echte fun nog steeds een KLX450 voor erbij.... die raap je met één hand op. Da's toch wel wat makkelijker dan zo'n dikke toer-allroad :)
 
Ik zou er voor de fun ook best nog een lichte Enduro voor erbij hebben :9

Helaas zijn de middelen van deze pensionado beperkt :X
 
Die vanmij doet niet zoveel vandaag.
Eindelijk nieuw rubber erop straks. Nu alleen nog wachten op de valbeugels en dan is i er klaar voor.
full
 
Dit is mijn tussenstand voor de BMW. Voorkant is gereed. K75s kuipje erop. Achterwiel van een r100gs ligt al klaar. Zadel en spatbord bevestigen, uitlaat erop, carterbescherming/valbeugels erop en dan proefrijden.

Er komt een setje Heidenau k60 onder.

Spuitwerk zal iets creatiefs worden, heb nog wel pot legergroen liggen.
full
 
Ik zal ook eens aan de gang gaan met olie, een vetspuit en filters. Afgelopen maanden met name de BMW's zwaar verwaarloosd.

Lekker crea bezig Dasher, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Voor het moment zie ik nog niet zo'n heil in de Aprilia achterkant, maar ik zal voorlopig niet oordelen. :P

@Vizier; Ik wil ook een AT. De juiste helm heb ik al in bestelling, nu nog even groen licht verwerven bij mijn ega voor de bijbehorende motor.
 
De zaag gaat er nog redelijk in, en het zitje wordt opnieuw bekleed. Zadelpan maak ik warm (tegen smelten aan) en plaatst hem dan tegen de tank aan. Dan modeleren, bekleden en beter. De zijkappen laat ik vervallen.
 
Ondertussen is mijn nieuwe AT nog steeds niet geleverd en de "oude" (2016) staat ook bij de dealert (met schade).... En als het weer zo doorzet wil ik toch echt gaan rijden.... dan maar m'n vrouw's RD07a lenen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan