€500 challenge: KLE500 - Hoezo zijn vrouwen niet technisch?

-O- saai

doe dan elektra draad. zo'n ding hoort in elkaar geknoopt te zitten :+

sleutelbudget is sleutelbudget. Uiteraard zo weinig mogelijk.
Maar als hij verder prima is, is de 500 euro challange niet de enige reis die ik ermee ga maken dit jaar ben ik bang
 
Goed bezig Elles. :t

Misschien heb ik nog een achterremklauw voor je liggen die te reviseren is. Als je wilt kan ik wel even kijken. Ik heb destijds een goed exemplaar gekregen en hoefde de oude niet te reviseren.
 
Mooi spul hoor zo'n KLE. Moet ook maar eens zo'n ding in mijn collectie zien te krijgen!!

Je kan ook eens een poster ophangen of een foto groot laten afdrukken he.....
op een gegeven moment is de ruimte op ;)


Mooi verslag/verhaal verder hoor :t

Heb je er een 90 mm carburateur er op zitten of heb je een heel klein hoofd ?
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Elles. :t

Misschien heb ik nog een achterremklauw voor je liggen die te reviseren is. Als je wilt kan ik wel even kijken. Ik heb destijds een goed exemplaar gekregen en hoefde de oude niet te reviseren.

Graag! :}
 
Ik heb idd nog een remklauw en een rempomp liggen. Volgens mij zijn ze nog goed te reviseren.
Laat via PB maar even weten wat je er mee wilt.

IMG_2684_zpspr4wf4o5.jpg


IMG_2685_zpsbwkorfw0.jpg
 
Wauw gave klus en leuk dat je gaat meedoen! Ik bewonder, enigszins jaloers, je technische kennis en je lef.

Ik was al zo trots dat ik onder begeleiding en met hulp de bandjes van mijn Kwaak had vervangen.

Ik ga je zeker volgen en heel veel succes!!!
 
Nog een tip om zorgeloos de challenge te kunnen rijden.

Controleer het vliegwiel ook even op los zittende beschadigde magneten want die gaan bij dit type blok bovengemiddeld kapot zo te lezen hier op het forum.
 
Nog een tip om zorgeloos de challenge te kunnen rijden.

Controleer het vliegwiel ook even op los zittende beschadigde magneten want die gaan bij dit type blok bovengemiddeld kapot zo te lezen hier op het forum.
Is uit de serie kle, ltd, er en vulcan 500.
Idd kwaaltje.
 
Sleutelavond 2 - uitlaat doet zijn werk te vroeg.

Zo. nu eerst even weer schroeven. Toen de motor liep deed hij dat nét wat luider dan verwacht. En niet omdat het nou zo'n herriebak is.... néé integendeel. KLE's zijn relatief stil (als je je bedenkt dat mijn 10r er naast staat). Maar deze dus niet. enfin je raad het al: zijn uitlaat zal wel lek zijn! |(

even de beschermplaat eraf!NOT B| B|

Dus met een dremel van iets wat ooit een imbusboutje moest voorstellen er even een platkop boutje van gemaakt om zodoende hem los te kunnen slaan met de hamer, en met een grote platkopschroevendraaier het werk af te kunnen maken. :t
15978533_1274875995931870_1249686494_n.jpg


met het demonteren van de rechter schetsplaat en het losdraaien van de bouten die de uitlaat met zijn pakkingen op het blok vasthouden kwam het pijpje los. Dit viel alles mee. Even in de IMAL (ja sorry motor staat niet in de werkplaats ivm overbevolking dus ff een oud verrot busje tevoorschijn getoverd).

Dit had ik niet moeten doen. Volgens een wijs man op motor-forum wie inmiddels niet meer in mag loggen was WD-40 beter geweest. Want ja, ze gebruiken het ook op TV. Stom van me! |(
Ter lering en vermaak: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28011782#28011782

en jawel het systeem was los!
15995751_1274875935931876_864406021_n.jpg


maar ja en dan?
15995342_1274875925931877_515209710_n.jpg


Deze is niet meer te redden. Zo verrot dat lassen geen optie meer is. Nu maar op zoek naar een goede 2e hands voor niet teveel geld. Of optie 2 is Nol Bikker welke nog wel een ER5 set heeft liggen en dus versneden en verlast kan worden. :9

Wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Sleutelavond 2 - uitlaat doet zijn werk te vroeg.

Zo. nu eerst even weer schroeven. Toen de motor liep deed hij dat nét wat luider dan verwacht. En niet omdat het nou zo'n herriebak is.... néé integendeel. KLE's zijn relatief stil (als je je bedenkt dat mijn 10r er naast staat). Maar deze dus niet. enfin je raad het al: zijn uitlaat zal wel lek zijn! |(

even de beschermplaat eraf!
[afbeelding]
NOT B| B|

Dus met een dremel van iets wat ooit een imbusboutje moest voorstellen er even een platkop boutje van gemaakt om zodoende hem los te kunnen slaan met de hamer, en met een grote platkopschroevendraaier het werk af te kunnen maken. :t
[afbeelding]

met het demonteren van de rechter schetsplaat en het losdraaien van de bouten die de uitlaat met zijn pakkingen op het blok vasthouden kwam het pijpje los. Dit viel alles mee. Even in de IMAL (ja sorry motor staat niet in de werkplaats ivm overbevolking dus ff een oud verrot busje tevoorschijn getoverd).

Dit had ik niet moeten doen. Volgens een wijs man op motor-forum wie inmiddels niet meer in mag loggen was WD-40 beter geweest. Want ja, ze gebruiken het ook op TV. Stom van me! |(
Ter lering en vermaak: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28011782#28011782

en jawel het systeem was los!
[afbeelding]

maar ja en dan?
[afbeelding]

Deze is niet meer te redden. Zo verrot dat lassen geen optie meer is. Nu maar op zoek naar een goede 2e hands voor niet teveel geld. Of optie 2 is Nol Bikker welke nog wel een ER5 set heeft liggen en dus versneden en verlast kan worden. :9

Wordt vervolgd!
Mijn lassertje zou hier zo nieuwe stukken tussen zetten. Een andere handige lassert kan t wellicht ook.

Zolang het eerste deel van uitlaat maar ok is, daar waar t op t blok zit. Als t daar rot is, dan laat maar.
 
Mijn lassertje zou hier zo nieuwe stukken tussen zetten. Een andere handige lassert kan t wellicht ook.

Zolang het eerste deel van uitlaat maar ok is, daar waar t op t blok zit. Als t daar rot is, dan laat maar.

Zit eraan te komen. Niet lek, maar dat duurt niet lang meer.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooknog een vreemd lekje ergens in het uitlaatsysteem van het Bankstel. Afgelopen week wel kunnen constateren dat het lek zit op de plek maar de voorste rechter uitlaatbocht in de collector komt. Als de Venture eenmaal goed loopt zal ik het eens beter inspecteren, maar ik heb nu al het donkerbruine gevoel dat de collector aan het eind is.
 
Ik weet nog een bochtenset te liggen, maar dat vreet je reparatie budget op. :/

er staat een idioot op MP die er 150 voor vraagt "omdat hij zelf een ander set wil en dat geld nodig heeft" naar mijn mening moet een bochtenset niet meer dan 75 euro kosten 2e hands. In Duitsland staan ze ook voor dat bedrag op ebay(ben al bezig iemand zo gek te krijgen t naar mij te verzenden)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan