€500 challenge: KLE500 - Hoezo zijn vrouwen niet technisch?

cb750 uitlaat,

full


stuk auto utlaat bij de buren uit de oud ijzer bak lig er al naast.

leenmotor mag niets kosten, dus bakken en braden
 
Mijn lassertje zou hier zo nieuwe stukken tussen zetten. Een andere handige lassert kan t wellicht ook.

Zolang het eerste deel van uitlaat maar ok is, daar waar t op t blok zit. Als t daar rot is, dan laat maar.

Inderdaad, en een staalboertje in de buurt zal het op een vrijdagmiddag wel voor een kratje bier doen en een lieve glimlach. Als je zelf handig bent met lassen dan gewoon wat uitlaat stukken kopen

1,5 inch 38mm
 
Nee nog niet.
Heb er een aangeboden gekregen voor €75 door JohnyDrama.
Zou zondag appen, nog niets mogen ontvangen. Hoop dat ik hem redelijk snel kan monteren, want dan kan ik naar de werkplaats rijden.

Ook de nodige stuff besteld:
-revisiesetje achterrem
-achterremblokjes
-revisiesetje carbs
-olie
-oliefilter
-banden
-dynamodekselpakking
-boutjes van carterbeschermplaat
-bougies
- voorvorkpootbeschermers(ali)
Prijs weet ol nog niet, maar verwacht rond de 150-200(ex banden) uit te komen. Wordt namelijk mooi prijsje van gemaakt.

Heb van DetoX een achterrem gedoneerd gekregen. Daar ga ik maar eens mee beginnen zolang ik nog niets met de uitlaat kan en dus ook de motor niet naar de werkplaats krijg.(sleuteld met de brug net wat makkelijker)

Heb zelf nog liggen
- handkappen (weet alleen nog niet of die passen, zijn voor crosser)
- spaakrietjes van t crossen(kawa groen)
- spullen voor de navi aan te sluiten
- 12v/usb aansluiting
-telefoonhouder
-remvloeistof(maar moet ik ff meten of die nog vers is)

Die kan ik alvast aansluiten of overschroeven.

Wacht nu op de uitlaatset. En de voorband staat in BO.
 
Laatst bewerkt:
-Sleutelmiddag 3: dat loopt gesmeerd-

In afwachting van de Pre-meet en onder het kader van niets beters te doen maar een paar kleine stappen gezet met de KLE *O*

De simpelste was het knipperlicht links achter
knipper21.jpg

Dit mengseltje van een random knipperlichtglaasje en wat isolatietape was een combinatie van de ultieme luiigheid in het zoeken naar een vervangingsexemplaar door de eigenaar voor de vorige eigenaar. B|

Gelukkig had mijn bron van kawasakionderdelen: Nol Bikker in Noordeloos voor mij kosteloos een zo goed als nieuwe ter vervanging. Zodoende is de motor weer wat toonbaarder:
knipper_2.jpg


Door naar het stuur: De koppeling ging dermate stroef dat ik de kabel losgekoppeld heb en gesmeerd, zodat deze weer , haha, gesmeerd, haha, loopt _O-. Bovendien gelijk even de stuurschakelaars losgehaald en deze even lekker voorzien van contactspray zodat de contacten netjes blijven en de knopjes, jawel, gesmeerd lopen. Natuurlijk ook de choke en gaskabels meegenomen.
cotnactspray.jpg


dan had ik nog wat accessoires: ik heb mijn TOMTOM rider natuurlijk nodig, en bovendien had ik nog wel ergens een 12V podje liggen waar zowel een USB kabel als 12V stekker inzitten. Kan ik mooi mijn telefoon opladen onderweg. Ik heb beide draden netjes bij elkaar gebonden, en met de kabelboom mee langs het frame gemonteerd. Vervolgens de - naar de accu, en de plus blijft nog even open: Hier ga ik nog een zekering tussenzetten, om hem vervolgens aan het achterlicht te solderen. Achterlicht? :? jazeker. Anders blijft hij aan staan als de motor van contact is, en wordt het duwen want ik vergeet dat soort dingen :+
kebelboom.jpg


Vooralsnog werkt de schakeling *O*
ipad.jpg


ik zie u denken: waarom test je dat met een IPAD? :? nou dat is omdat ik met mn telefoon de foto moest maken O-)

Een ander doorn in mijn oog, en dat was toevallig ook de rechter knipper, was deze ultieme vorm van luiheid |(
knipper3.jpg


Zodoende netjes een nieuw kabeltje gepakt, en deze ertussen gesoldeerd :Y
knipper4.jpg



Dan nog een leuke, zinloze, tijdrovende accessoire:
voorwiekl.jpg

Niet om dat het moet....
...maar omdat het kan.

zo dat was even een dagje minder urgente dingen doen.
Ik wacht nog steeds op mijn uitlaat ;( Als ik die niet heb, kan ik niet naar de garage om daar de echte dingen te gaan doen.

En o ja, mijn keerring links is ook lek kwam ik vandaag achter. Ach ja, voorvorkolie stond toch al op het programma.

voor de challengers: tot zo! voor alle anderen: tot de volgende keer!! :W :W
 
Laatst bewerkt:
Gij bent weer goed bezig geweest Elles :t

Als je nog iets van bedrading of stekkers of onzinnige ledtroep nodig hebt ff laten weten he, heb daar best wat van liggen.
 
dan had ik nog wat accessoires: ik heb mijn TOMTOM rider natuurlijk nodig, en bovendien had ik nog wel ergens een 12V podje liggen waar zowel een USB kabel als 12V stekker inzitten. Kan ik mooi mijn telefoon opladen onderweg. Ik heb beide draden netjes bij elkaar gebonden, en met de kabelboom mee langs het frame gemonteerd. Vervolgens de - naar de accu, en de plus blijft nog even open: Hier ga ik nog een zekering tussenzetten, om hem vervolgens aan het achterlicht te solderen. Achterlicht? :? jazeker. Anders blijft hij aan staan als de motor van contact is, en wordt het duwen want ik vergeet dat soort dingen :+
Dat soort accessoires trekken zo weinig stroom, die kan je gerust 24 uur vergeten. Nadeel van op een geschakelde 12V is dat je bij stilstand niets kan opladen.
 
Steutelavondje 4: Lucht. stroom, actie!

Dat soort accessoires trekken zo weinig stroom, die kan je gerust 24 uur vergeten. Nadeel van op een geschakelde 12V is dat je bij stilstand niets kan opladen.

:P Jaap heeft gelijk dacht ik. Het is inderdaad makkelijk om bijvoorbeeld mn telefoon, bluetooth headset of whatevah op te laden als de motor niet op contact staat. Goed dan, zekeringhoudertje gehaald bij de motorboer in mijn straat à €4,- en ertussen gesoldeerd. en op de accu aangesloten.
Gelijk even de aansluitpunten van de accu even opgeschuurd want het zal niet de eerste keer zijn dat iemand onderweg stil komt te staan omdat de polen zo gecorrodeerd zijn dat ze geen goede verbinding meer maken met de rest van de kabelboom. ( _O- spreek uit ervaring _O- )(maar daarna ook nog meermaals anderen zo op weg geholppen :9 :9 )

accu.jpg


De avond ervoor echter heb ik ook mijn fantastisch mooie achterwiel voorzien van een kleurrijk(kawasakikleurrijk) geheel. De een noemt het lelijk, ik noem het marketing O-)

Je krijgt immers punten voor complimenten en ik richt mij op kinderen. De eerste complimenten heb ik al binnen afgelopen zondag toen de motor buiten stond en de kinderen eromheen van een langslopend gezinnetje. Alleen ja, de getuigen hè :')

voorwiekl.jpg


Iets wat wel lelijk was, was mijn zekeringenkastje. Aanslag, vuil en missende stukken kunstof. Hoe dan? geen idee. Maar heb wel een alternatief gekregen van de vorige eigenaar incl kabelboom. Mooi, ff wisselen!

zekering.jpg


en als we dan toch met stekkertjes bezig zijn ben ik alle stekkertjes nagelopen om deze schoon te maken, en te voorzien van een laagje contactspray. Gelijk maar even getest of de fan nog werkte, want die is best belangrijk in de hitte! Dat doe ik door de + en - van het stekkertje met elkaar door te verbinden: dit is immers ook wat de schakelaar in de radiator doet: Daar zit een bimetaal in welke vervormt bij een bepaalde temperatuur en daarmee de + en de - verbindt waardoor de fan van stroom wordt voorzien.

fantest.jpg


gebruikt materiaal: €4,-
 
Laatst bewerkt:
Steutelavondje 4: Lucht. stroom, actie!

en als we dan toch met stekkertjes bezig zijn ben ik alle stekkertjes nagelopen om deze schoon te maken, en te voorzien van een laagje contactspray. Gelijk maar even getest of de fan nog werkte, want die is best belangrijk in de hitte! Dat doe ik door de + en - van het stekkertje met elkaar door te verbinden: dit is immers ook wat de schakelaar in de radiator doet: Daar zit een bimetaal in welke vervormt bij een bepaalde temperatuur en daarmee de + en de - verbindt waardoor de fan van stroom wordt voorzien.

Bij mijn fiets gaat er nog een schakelaartje parallel aan de sensor om de fan ook nog handmatig te kunnen bedienen. Soms is het prettig om de koelvloeistof extra te koelen als het erg warm is en er veel vermogen gevraagd gaat worden.
 
jep had ik bij de vorige editie ook gedaan nadat ik meerdere keren op de berg met vaporlock stil stond . motor werd zo warm dat de benzine uit de vlotterbakjes verdampte
 
Bij mijn fiets gaat er nog een schakelaartje parallel aan de sensor om de fan ook nog handmatig te kunnen bedienen. Soms is het prettig om de koelvloeistof extra te koelen als het erg warm is en er veel vermogen gevraagd gaat worden.

Dat zou ik nog kunnen maken. Alleen dan wel op een verborgen plek, zou niet de eerste keer zijn dat iemand het knopje voor de grap om zet!
 
Dat zou ik nog kunnen maken. Alleen dan wel op een verborgen plek, zou niet de eerste keer zijn dat iemand het knopje voor de grap om zet!
Hmmm. Misschien n idee voor de oliekoelers om extra wat er bij te bouwen. Kan heet worden...
 
:P Jaap heeft gelijk dacht ik. Het is inderdaad makkelijk om bijvoorbeeld mn telefoon, bluetooth headset of whatevah op te laden als de motor niet op contact staat. Goed dan, zekeringhoudertje gehaald bij de motorboer in mijn straat à €4,- en ertussen gesoldeerd. en op de accu aangesloten.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat een koperen contact waar continue spanning op staat in een vochtige omgeving gaat corroderen (groen uitslaan). Dat kan je tegengaan door het contact, als het niet in gebruik is, afgesloten is door een dop oid. Ik heb een aansluiting voor de navigatie op deze manier uitgevoerd.

full


Als de navigatie niet in gebruik is wordt de stekker (een 3-polige audio/microfoonplug er uit getrokken en wordt de plastic dop ervoor in de plaats op geschroefd. Deze aansluiting wordt ook gebruikt om in de winter de druppellader een dag of 2 op aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Waar je wel rekening mee moet houden is dat een koperen contact waar continue spanning op staat in een vochtige omgeving gaat corroderen (groen uitslaan). Dat kan je tegengaan door het contact, als het niet in gebruik is, afgesloten is door een dop oid. Ik heb een aansluiting voor de navigatie op deze manier uitgevoerd.

[afbeelding]

Als de navigatie niet in gebruik is wordt de stekker (een 3-polige audio/microfoonplug er uit getrokken en wordt de plastic dop ervoor in de plaats op geschroefd. Deze aansluiting wordt ook gebruikt om in de winter de druppellader een dag of 2 op aan te sluiten.

Mijn navidraad is niet van koper *D en de aansluiting op de accu ook niet. Enkel het draadjes ertussen, maar die zit netjes gesoldeerd en opnieuw ingepakt. Gelukkig! Maar een micstekker is wel slim! Gebruikte ik in de auto altijd om mn hoedenlank er nog uit te kunnen halen waar mn speakers in zaten _O-
 
Mijn navidraad is niet van koper *D en de aansluiting op de accu ook niet. Enkel het draadjes ertussen, maar die zit netjes gesoldeerd en opnieuw ingepakt. Gelukkig! Maar een micstekker is wel slim! Gebruikte ik in de auto altijd om mn hoedenlank er nog uit te kunnen halen waar mn speakers in zaten _O-
Niet alle mini-usb-stekers hebben vergulde contacten :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan