€500 challenge: KLE500 - Hoezo zijn vrouwen niet technisch?

Al die stekkertjes die je ingespoten hebt met contactspray, spuit je daar nog wel iets anders over heen?
Contactspray is namelijk bijtend en kan als het langer blijft zitten voor nog meer problemen zorgen.
Misschien ff vaseline spray oid er in/op/over spuiten?
 
:^ dat zat ik ook al te denken om te vermelden maar ik twijfelde nog of contactreiniger , waar dat inderdaad wel erg verstandig is om dat 'na te smeren' en contactspray of daar nou wel iets doorheen zat.

ik ben eerlijk gezegd ook nog steeds van mijn apropo door die groene spaken hoor :/

en natuurlijk zijn we allebei rijkelijk aan de late kant en zitten alle stekkers al weer dicht en weggewerkt :P
 
:^ dat zat ik ook al te denken om te vermelden maar ik twijfelde nog of contactreiniger , waar dat inderdaad wel erg verstandig is om dat 'na te smeren' en contactspray of daar nou wel iets doorheen zat.

ik ben eerlijk gezegd ook nog steeds van mijn apropo door die groene spaken hoor :/

en natuurlijk zijn we allebei rijkelijk aan de late kant en zitten alle stekkers al weer dicht en weggewerkt :P


Maak je geen zorgen. Alles ligt nog open. En ja ik heb ze weer ingevet :+ en die spaken moet je een keer in t echt zien _O- het valt allemaal best mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind je spaken wel.......uhhhh.....groen. :Y

Ben je al aan het reviseren van je remmen toe gekomen?

(Alhoewel remmen angs is, dus slechts een emotie, dus who needs them :+ )
 
Remmen is angt, gas is alles

Maar nee.

Voorrem is prima alleen ffkes zuigertjes losmaken en smeren. Achterrem ga ik denk ik, hoop ik morgen doen.
Maar heb even een probleempje met de 10r erbij gekregen, dus die ga ik morgen eerst even repareren
 
Ben zelf gek op fluo kleurtjes. Ik zou je aanraden het niet bij de spaken te laten!

Linksboven is mijn favoriete plek bij de Action (AMF).
action-spuitverf.jpg
 
Laatst bewerkt:
sleuteldag 5: eindelijk van de reputatie af!

Ik heb het her en der al horen vallen. Denk je aan remmen, dan denken ze aan mij. En niet omdat ik nou zo veel, zo laat, zo vroeg of te weinig rem. Maar omdat het taffereel bij mijn achterrem nou niet bepaald, eh, allerdaags was. _O- in de negatieve zin B|

Gelukkig wordt dit topic gelezen en was Detox op dit forum zo lief mij een, jawel, gratis rem te leveren! Laten we eerlijk zijn. Die was niet nieuw meer, maar als nieuw vergeleken met die roestbal die van mijn motor af kwam! Zodoende een revisiesetje besteld.

rem4.jpg


Natuurlijk begint men met het eruit halen van pakking en rubbers. Vervolgens heel de klauw weer goed gereinigd! Daarnaast op de plekken waar de zuiger erlangs kwam de nodige aanslag die ik weggeschuurt heb met een heel fijn stuk speciaalgereedschap. Vervolgens de nieuwe rubbers erin.

rem1.jpg


Het zuigertje ook schoongemaakt en glad gemaakt met een heel fijn stukje staalwol.
rem2.jpg


En vervolgens alles ingevet en weer teruggeplaatst, net als nog 2 rubbers die een beugel vasthouden. Kiek 'm shinen! 8-)
rem3.jpg



Goed, als ik dan toch bezig was. Het eerste wat in dit topic genoemd werd, was dat de magneten van het vliegwiel loslieten: het was een KLE-kwaaltje. Ik heb dit helaas niet kunnen checken bij aankoop.

dus nu alsnog! *O*
stator1.jpg


Nou dat zag er dus een dikke prima uit! Dus de boel schoonmaken en nieuwe pakking erop!
stator2.jpg


En dicht! De schroefjes netjes ingevet en op moment aangedraait
stator3.jpg



Kosten: €12,03- pakking
rem: gratis (buiten budget)
revisiesetje: nog onbekent (buiten budget)
 
Laatst bewerkt:
:t

fijn dat je voor de spaken bent gaan zitten ;)

niet dat het wat uitmaakt maar heb je er een hoon doorheengehaald, speciaalgereedschap klinkt zo geheimzinnig :P
 
:t

fijn dat je voor de spaken bent gaan zitten ;)

niet dat het wat uitmaakt maar heb je er een hoon doorheengehaald, speciaalgereedschap klinkt zo geheimzinnig :P

Haha ja geen idee hoe zon ding heet! Iig een grote sprijdtang, maar dan net aan de uiteinden 2 hele fijne schuurkopjes. En geen handvaten maar een ronde as die in de schroefmachine kan
 
Laatst bewerkt:
Haha ja geen idee hoe zon ding heet! Iig een grote sprijdtang, maar dan net aan de uiteinden 2 hele fijne schuurkopjes. En geen handvaten maar een ronde as die in de schroefmachine kan

:Y

e57123b45e2ed8382b61ce37a11b1b5c5f1cabc1.jpg


en naar aanleiding van bovenstaande reacties moet je een tube uilen lijm meenemen om teen en tander te fixeren, zou dat dan ipv de andrelon doen. word wel tegnies zo hoor poe heej :+
 
Laatst bewerkt:
Kom
Ja dat ding. Maar hoe heet zoiets :? _O-


Hee techneutje, weer goed bezig geweest van het weekend zie ik, dacht wel dat jij wist hoe zoiets heet maar goed, weer wat geleerd ;)

Heb je hem droog gehoond of met remvloeistof erbij :? Is nl wel beter met vloeistof erbij dan schuurt hij nog fijner *D .

Uitlaatje al binnen of wordt het toch een keer croma bak en braad, alles is te maken he :Y
 
KomHee techneutje, weer goed bezig geweest van het weekend zie ik, dacht wel dat jij wist hoe zoiets heet maar goed, weer wat geleerd ;)

Heb je hem droog gehoond of met remvloeistof erbij :? Is nl wel beter met vloeistof erbij dan schuurt hij nog fijner *D .

Uitlaatje al binnen of wordt het toch een keer croma bak en braad, alles is te maken he :Y

Bij hoongereedschap had ik idd aan iets anders gedacht _O- Zodoende leert men O-)

Met vloeistof erbij natuurlijk :)
 
:^
Preventief fixeren is een tip.
UHU heeft hier goede lijm voor.

sorry als ik je topic misbruik.

In het verleden al eens een KLE'-tje gehad en mogelijk komt er ooit nog eens 1

UHU, ik heb/had er nog nooit van gehoord. Maar als ik google kom ik op UHU.com en blijken ze wel tig soorten UHU lijm te hebben. Wat zou jij adviseren? 2 componenten lijm? En dan?
De magneten trachten los te tikken met een beiteltje of zo en dan weer vastlijmen?

Op zich heb je namelijk wel een punt, de onzekerheid dat je daardoor een keer strand :] ;( aan de andere kant dat lijmen lijkt me ook nog wel een precies klusje omdat de afstand tussen rotor en stator vrij nauw komt.

Ik hoor het graag als je hier ervaring mee hebt.
 
sorry als ik je topic misbruik.

In het verleden al eens een KLE'-tje gehad en mogelijk komt er ooit nog eens 1

UHU, ik heb/had er nog nooit van gehoord. Maar als ik google kom ik op UHU.com en blijken ze wel tig soorten UHU lijm te hebben. Wat zou jij adviseren? 2 componenten lijm? En dan?
De magneten trachten los te tikken met een beiteltje of zo en dan weer vastlijmen?

Op zich heb je namelijk wel een punt, de onzekerheid dat je daardoor een keer strand :] ;( aan de andere kant dat lijmen lijkt me ook nog wel een precies klusje omdat de afstand tussen rotor en stator vrij nauw komt.

Ik hoor het graag als je hier ervaring mee hebt.
Niet alleen bij KLE/vulcan/ltd, maar ook bij een bepaalde serie Sportsters laten de magneten wel eens los :X

Preventief inpakken is dan het devies. Reinigen en vetvrij maken, lijm er tegenaan, en weer monteren.

2 componenten (epoxy) moet je hebben. Maar ook andere merken dan UHU kan hoor.
 
@Elles,

Had ik al getipt om de vering voor en achter goed te controleren en af te stellen (voor zover mogelijk)?

Ev een extra brace op de voorvork. En natuurlijk goede bandjes.

Dan dweilt t allemaal wat minder ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan