Paddockstand/Motorlift voor XVS650

Motorjoch

Rookie
9 jan 2017
9
0
Oudkarspel
Op Google zijn ze niet te vinden dus daarom stel ik hier mijn vraag.

Hoe stallen jullie je motor in de winter?
Kan het kwaad dat een motor (in mijn geval XVS650) lange tijd stil/schuin staat of zijn er wel paddockstands voor te krijgen? Is het nodig?
 
Allereerst welkom op het motorforum!!?
Dit is een vrij algemeen onderwerp, dus mogelijk kun je daar ook het antwoord vinden, althans vernemen hoe men er over denkt. Je krijgt meestal heel veel antwoorden, aan jou om het goede te kiezen.
Maar er is hier een goed verhaal te lezen.
MF Tips: winterstalling (deel 1)
Dee1 en
MF Tips: winterstalling (deel 2)
deel 2.
Info over de paddock heb ik niet. Maar twee wielen van de grond is altijd beter als 1.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een klein motorliftje, die zet m'n motor recht en tilt het achterwiel van de grond. Vind ik genoeg, het voorwiel raakt heel lichtjes de grond. Kosten vanaf 50€

Bedankt voor de reactie, deze lijkt mij wel wat. Nog enige andere feedback over met of zonder wieltjes is meer dan welkom :P
 
Allereerst welkom op het motorforum!!?
Dit is een vrij algemeen onderwerp, dus mogelijk kun je daar ook het antwoord vinden, althans vernemen hoe men er over denkt. Je krijgt meestal heel veel antwoorden, aan jou om het goede te kiezen.
Maar er is hier een goed verhaal te lezen.
MF Tips: winterstalling (deel 1)
Dee1 en
MF Tips: winterstalling (deel 2)
deel 2.
Info over de paddock heb ik niet. Maar twee wielen van de grond is altijd beter als 1.
Succes.

Bedankt! Ik had mij al voorgesteld op de daarvoor bestemde pagina :)

Ik zal ook nog even verder zoeken inderdaad, maar het leek mij handiger om het gewoon te vragen omdat het mij opviel dat het grootste deel van de leden hier geen Chopper/Cruiser heeft.
 
Wieltjes is handig, mits je een vloer hebt die dat aankan. Ik heb inmiddels een vlakke betonvloer en dat rijdt prettig. Je kan dan de motor, ook een Roadstar van zo,n 350 kilo, plaatsen waar je maar wilt. Eerder had ik er 30x30 plavuizen in liggen, maar dat liep niet lekker. Zeker als je er van die stalen wielen op hebt zitten. Die heb ik inmiddels vervangen door nylon wielen. De stalen reden de toplaag van de vloer af.
 
Ik heb dus zonder wielen genomen. Ik heb niet de luxe werkruimte maar een stenen schuur van 2,5 x 2 meter waar ook 3 fietsen, een skelter, werkbank en andere meuk in moet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die met wieltjes genomen, mijn motor staat in een magazijn, nu kan mijn collega hem verplaatsen zonder dat ik het slot er steeds af moet halen. Hebben jullie je motor de hele winter op een lift staan?
 
Als ik er langer niet op ga rijden staat ie erop. Ook omdat het me ruimte scheelt als dat ie op z'n standaard staat. Nu staat ie rechtop en steekt het stuur minder ver uit.
 
(aanvulling achteraf: okee ik miste het doel van "verplaatsing", ik dacht lang stilstaan op 1 plek of dat van de vloer moest)
Denk je dat ze bij motordealers alle motoren op een bokje gaan zetten?
Zelf laat ik hem ook al bij de motoren die ik heb gehad gewoon staan op de banden. Enige wat je voelt is als je weer gaat rijden na zes maanden, dat het even weer wat rond moet worden, maar dan overdrijf ik zelfs... dat is maar even en dan rijd het weer goed.
Ofwel, gewoon laten staan met eventueel de banden wat harder opgepompt. Mocht je twijfelen, verrijd je de motor even dat het wiel anders staat en je bent ook klaar voor 3 maanden.

(Als je krachtig bent (zoals ik ooit was) dan trek je met de hand het wiel een slag om na zoveel maanden. Voorwiel is makkelijk. Denk eraan dat dan de motor niet omvalt, maar het wiel draait eerder dan dat de motor omhoog komt en je bent klaar.).

In het begin geloofde ik ook in dat geneuzel, en ik rekte het steeds meer uit dat op de banden staan.. totdat ik erachter kwam dat de moeite van alle rekeninghouden ermee bijna onzin is.

Een motor die ik ooit had van 270kilo, hield ik de semi-racebanden op 3 bar en die stond 4 jaar op de zijstandaard. Daarna 100km wat gehobbel gevoeld en ze zijn weer goed daarna.

Wat de brandstof betreft kan je hem beter om de week even laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
100 km gehobbel? Man, daar doen de meeste chopperrijders een half jaar over :] ben d'r gek, een half jaar met gehobbel rijden... |(











:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan