€500 Challenge; de Japanse buffetkast XVZ1300 Venture Royale

Kawastefan

MF'er
5 jan 2007
135
5
Leeuwarden
Hier binnenkort het vervolg van mijn eerste challenge project; een enorm ding, dat na een paar dagen al heel wat gevloek heeft veroorzaakt (oorzaak: plastic van 30 jaar oud is nogal breekbaar) 😜

Aanschaf €350

Sleutelbudget €300
Af: accu € 78
Af: vacuüm rubbers. € 89
Nieuwe voorband € 0 ( nou ja €20, maar hoef deze niet mee te nemen in budget)
 
Laatst bewerkt:
Men heeft hem maar ook gewoon geproduceerd in de kleur van een bankstel - om verwarring weg te nemen _O-

Ben benieuwd of/wat je tegen gaat komen onder de laag plastic en koffers. Succes!
 


Helaas niet mogelijk in een keer video te plaatsen...




Originele sticker uit de US of A
 
Laatst bewerkt:
Men heeft hem maar ook gewoon geproduceerd in de kleur van een bankstel - om verwarring weg te nemen _O-

Ben benieuwd of/wat je tegen gaat komen onder de laag plastic en koffers. Succes!

Heeeeeeel veel kabels en bedrading waarvan je denkt 😬🤔 en 😡 Verder veel plastic wat her en der gebroken is, maar ja dan had ik maar een CB450 moeten kopen (stond ook op het verlanglijstje), maar tegen een dergelijke barnfind kon ik geen nee zeggen
 
ongelooflijk dat hij loopt .... :P :t ... hoop dat je geen rare dingen gaat tegenkomen.
mooi praktijk voorbeeld of langs stilstaan schadelijk is, het enige wat dikker is dan het zadel is de laag stof op de motor ;)
 
Heeeeeeel veel kabels en bedrading waarvan je denkt 😬🤔 en 😡 Verder veel plastic wat her en der gebroken is, maar ja dan had ik maar een CB450 moeten kopen (stond ook op het verlanglijstje), maar tegen een dergelijke barnfind kon ik geen nee zeggen

Kan ik me voorstellen. Ongeveer 10 cent per kg.?
 
Zo, de eerste klusweken zitten er op. Conclusie; een CB450 had een boel werk gescheeld :) maar voordeel is weer dat Borisz dezelfde heeft en dus een flink stuk van mijn problemen al eerder tegen gekomen is. Verder het volgende tegen gekomen;

- vacuüm rubbers alle 4 defect... daar gaat de eerste hap uit het sleutelbudget (€89)
- er zit geen accu in... en een Japanse buffetkast heeft 24A nodig, kun je een kleine auto op starten (€ 78)
- flink wat scheuren in kuipdelen; reparatiesetje (€11)
- voorband vervangen (gaat gelukkig niet mee in het budget, was maar €20!)
- radio doet erg moeilijk, cassette was al overleden, en dus maar beide verwijderd. Naast de controlekastjes in de kuip komt er ook nog een versterker van een paar kilo uit het frame zetten :)toch weer een paar kilo gewichtsbesparing én extra opbergruimte met een beetje geluk
- rem achter loopt aan, eerst maar eens schoonmaken, wellicht revisie nodig.

So far, so good, so what ;)
 
Goed bezig!

Ik dacht dat borisz vakkundig zijn radio weer gefixt had - was hiermee niet meer mogelijk?
 
We hebben mijn werkende unit in de houder van Stefan's Venture gedrukt en die deed daar ook helemaal niks.
Is het dan geen voedings issue? Maar goed, jullie zullen vast meer dingen kunnen testen dan ik met mijn beperkte kennis kan aandragen, dus never mind :+
 
Is het dan geen voedings issue? Maar goed, jullie zullen vast meer dingen kunnen testen dan ik met mijn beperkte kennis kan aandragen, dus never mind :+

De mijne ligt nog gedeeltelijk uit elkaar, als die weer opgebouwd is drukken we die radio-unit in mijn motor om te testen. Daarna zien we weer verder. Eerst maar eens het spul goed aan de loop en aan het remmen zien te krijgen. De audio is hierbij eigenlijk alleen maar Spielerei.
 
De mijne ligt nog gedeeltelijk uit elkaar, als die weer opgebouwd is drukken we die radio-unit in mijn motor om te testen. Daarna zien we weer verder. Eerst maar eens het spul goed aan de loop en aan het remmen zien te krijgen. De audio is hierbij eigenlijk alleen maar Spielerei.

ik hoop dat er met bovenstaande redenatie wegkomt met 75% elektronica fanaten die dit topic volgen :+ ;)
en daarom had ik al expres electronica ipv electra getypt anders was daar al de 1e reactie op geweest :P:P

toch zie ik nog steeds de mogelijk voor een magnetron voor in de buffetkast qua ruimte, is dat een optie zodra hij rijd en remt ? :)
 
Wellicht dat er een DJ setup meegaat in de topkoffer. Kawastefan zat (zit) altijd ruim in de muziekjes!!!
 
ik hoop dat er met bovenstaande redenatie wegkomt met 75% elektronica fanaten die dit topic volgen :+ ;)
en daarom had ik al expres electronica ipv electra getypt anders was daar al de 1e reactie op geweest :P:P

toch zie ik nog steeds de mogelijk voor een magnetron voor in de buffetkast qua ruimte, is dat een optie zodra hij rijd en remt ? :)
Elektronica" ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan