€500 Challenge; de Japanse buffetkast XVZ1300 Venture Royale

Gretverdegretver... flinke tegenslag... bij het verwijderen van de vacuüm rubbers de gasschuiven kapot... gelukkig setje kunnen vinden in Zaandam (van de V-max) met dank aan Dirk :)

Kostenplafond is nu wel bereikt...

Omschrijving Kosten Voor Challenge
Aanschaf € 350
Gasschuiven incl rubbers € 150
Accu € 78
Bougies € 3 (ja echt, foutje van de verkoper :)
Oliefilter € 5
Flush € 7
Afdekplaat € 30
Totaal € 623
Olie had ik nog liggen gelukkig :)

Wel betaald, maar telt niet mee in sleutelbudget

Voorband € 20
Remblokken € 54
Remvloeistof € 10
Band omleggen € 15

Totaal € 99

Laatst bewerkt:
wat een superding...
Mijn vriendin wil achterop.
Bankstel. _O- :t

Yes... De vacuumrubbers eindelijk vervangen (had eerder moeten bedenken dat de kou spelbreker was want ze waren toch stijf...) morgen monteren en testen

Joepie,we gaan weer CO2 maken!!!

Jep, maar helaas nog niet helemaal naar behoren :( een carb doet niet helemaal mee en motor loopt niet helemaal lekker. dus carbs er binnenkort maar eens af en schoonmaken die handel (kost gelukkig alleen maar tijd :) verder zijn we er achter dat de toerenteller het niet meer doet (ineens?) en dat je best van een 4-dradige remlichtschakelaar een 2-dradige schakelaar kunt maken (met dank aan mPartz)

Suggested Solution: take the CDI box apart, dry it out, and remount on top of the airbox. Nothing to lose, I tried it with my original box. As the sun shone on the circuit board, I could see the moisture receding. Several thousand miles later, it hasn't missed a beat. I then dried out the used CDI box I had found, after which it worked too.

Suggested Analysis: in its original location, the CDI box gets quite hot. On cool damp evenings, as the bike cools down, moist air is drawn into the unit. One week of dewy nights (I mean soggy, dripping wet) was all it took to collect enough moisture in the unit to cause problems. Getting the unit up on top seems to eliminate the problem (and it's also much easier to get at, should the problem recur).

Tips: it's a tight fit in the new location, so I cut off the mounting tabs - I have no intention of ever putting it back in its original location - and filed down the reinforcing ribs on one side of the CDI box for a better fit.

A Secondary Problem: when in its new location, the CDI box caused radio static due to magnetic interference. A simple cure was to wrap the CDI box in one of those metallic film bags used to ship computer parts - any computer store will give you one. Meanwhile, I have one used (and dried out) CDI box for anyone who needs it.

John H. Unger

Terug
Bovenaan Onderaan