Problemen met verversen remolie

14 aug 2016
40
0
Rijsbergen
Mijn BMW R45 caferacer project nader z'n eind. Ik heb de rempomp en remleiding vervangen voor nieuwe en gevuld met zuivere remolie.
Wanneer ik de olie er door wil pompen lukt dit niet en in plaats daarvan kwamen in het begin eerst wat belletjes en daarna smerige wolkjes vuil naarboven. Er komt geen schone olie beneden bij het nippel uit.

Doe ik iets verkeerd en/of waar komt die smerigheid vandaan?
 
Hallo Koen

Er is in het stukje techniek een speciaal hoofdstuk " how to "
Daar in staat onder remmen een how to remmen reviceren waarin ook het ontluchten wordt beschreven.
Het is een beetje oefenen maar hiermee ga je het vast redden.
Succes.
 
Hallo Koen

Er is in het stukje techniek een speciaal hoofdstuk " how to "
Daar in staat onder remmen een how to remmen reviceren waarin ook het ontluchten wordt beschreven.
Het is een beetje oefenen maar hiermee ga je het vast redden.
Succes.

:^ zie Het grote MF "How-to-...." topic



en voor de uitermate luie M-F'er:

Hoofdremcilinder reviseren
How-to: remmen reviseren incl foto's
How To : Revisie Remklauw Brembo P4 Aprilia
Howto: remklauwen reviseren (spuiten)
Howto: RVS remleidingen
How to: Vast zittende zuigers uit remklauw krijgen
 
Mijn BMW R45 caferacer project nader z'n eind. Ik heb de rempomp en remleiding vervangen voor nieuwe en gevuld met zuivere remolie.
Wanneer ik de olie er door wil pompen lukt dit niet en in plaats daarvan kwamen in het begin eerst wat belletjes en daarna smerige wolkjes vuil naarboven. Er komt geen schone olie beneden bij het nippel uit.

Doe ik iets verkeerd en/of waar komt die smerigheid vandaan?


Wat gebeurd er als je de nippel er s helemaal uitdraait en je duim* even als afsluiter gebruikt ?
Is t niet gewoon vuil dat van boven af in de nippel terecht gekomen.

En anders... tja, dan zal je toch die klauw open moeten maken of iig remzuigertjes eruit moeten halen om de boel schoon te maken.





*ja, remvloeistof is vies spul, maar je hoeft het geen 10 minuten te doen, ff handjes wassen en je duim overleefd t wel. Of je doet een handschoentje aan.
 
Goedemorgen...
Net voor ik naar m'n werk ging de klauw los gedraaid en gaan pompen. In het begin liep er wat olie uit en daarna kwam er niets meer.. In het reservoir zit nog behoorlijk er olie, maar deze gaan dus niet verder. Zou het kunnen dat hier nu al een verstopping zit
 
als je remzuiger goed kan bewegen, en de boel niet al teveel vervuild is moet je met zo n vacuumding ver komen. Zie dat je in rijsbergen zit, is niet ver weg van breda.
Hoor wel of je hulp nodig hebt.
 
Dit gaat weer ouderwets alle kanten op. Er hoeft niets mis te zijn met de klauw. Deze is niet open geweest en bevat gewoon nog een restje oude vloeistof.
De TS staat lekker met de handel te pompen zonder de nippel te sluiten.

Nu heeft iedereen wat geroepen, gaat de TS nodeloos zijn klauw uit elkaar halen en is straks geen stap verder. Prima topic weer.
 
gokje, dat weet hij pas sinds het uitlkaar halen van de klauw :p

tussen het laatste en voorlaatste bericht zit tenslotte een aantal uur, zat om aan de demontage te beginnen. en hoelang moet je nu echt sleutelen voor je weet dat het niet goed is?

of ik zit er gewioon helemaal naast en jij hebt het bij het rechte eind.
 
gokje, dat weet hij pas sinds het uitlkaar halen van de klauw :p

tussen het laatste en voorlaatste bericht zit tenslotte een aantal uur, zat om aan de demontage te beginnen. en hoelang moet je nu echt sleutelen voor je weet dat het niet goed is?

of ik zit er gewioon helemaal naast en jij hebt het bij het rechte eind.
quote. Hij staat vanaf half '80 stil en rubber ringen zaten er gevouwen tussen. Dus geen nood, dat moest sowieso. end quote

Dat wist ie van het begin.
 
Mooi om te zien dat het zo leeft…
Natuurlijk wist ik niet dat die rubbers dubbel zaten, dat zag ik vanmorgen pas toen ik hem er af had gehaald. Wel staat hij al langere tijd stil, maar omdat het mijn eerste project is en ik nog niet zoveel verstand heb van motoren weet ik niet of dit kwaad kan op het hele systeem. Jammer genoeg hingen er toen ik hem geen briefjes aan met de datum waarop de remolie was ververst. Was me dus echt van geen kwaad bewust. Maar cmk, voor je gemoedsrust: ik ben blij met alle adviezen en ik zal voortaan eerst mijn woorden op een weegschaaltje leggen voordat ik er een zin van vorm en ze hier op dit forum weg zal schrijven ;-)
Tussenstand: de klauw is weggebracht naar de garagist. Nu nog even kijken hoe ik het beste de remleiding onder druk kan zetten of vacuüm kan trekken. Maar gezien de tips hier denk ik dat dat al moet gaan lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan