Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lelystad leek mij leuk om er eens aan te proeven, Assen komt nog wel een keer. Zo staat Spa ook heel erg op de wishlist.

En ik kan beter niet reproduceren maar dst is een ander verhaal. :+
Moet je doen is erg leuk!

Begin op Midland, daarna op politiecircuit. Midland is erg veel in 1 of 2 rijden met erg veel bochtjes
 
Hangt natuurlijk ook een beetje af in welk toerental ;) Hoog rpm is meer zwaaien met de kont

Op Portimao ben ik meer gaan rijden met tussen gas wat hielp ;)

Doe je dat veel?
Ik doe dat eigenlijk alleen bij aanremmen / terug schakelen voor Ossebroek omdat je daar nog wat hellingshoek hebt bij het terug schakelen. Verder nergens.
 
Doe je dat veel?
Het tussengas geven bij het terugschakelen bedoel je ? Op Assen niet echt veel enkel bij Ossebroek net als jij doet.Daar remmen is idd niet echt een success dan ga je plat of rechtdoor al gemerkt :+
Ik doe dat eigenlijk alleen bij aanremmen / terug schakelen voor Ossebroek omdat je daar nog wat hellingshoek hebt bij het terug schakelen. Verder nergens.

Heel soms ook voor de haarbocht wat tussengas :Y
 
Laatst bewerkt:
Mm vanavond met de wekelijkse bandenspanning en ketting smeten viel mij op dat de remmetjes toch aardig dun begonnen te worden. :+ Wat raden jullie trouwens aan, gelijk gesinterde blokken eronder?
Minder stuiven de slijtage op je remschijven dat boeit mij niet zo en geld speelt geen rol :+
}) valt wel mee btw

SBS FAST ROAD RACE AND TRACK DAYS en je hebt SBS HH Sinter street Excel puur voor op de weg.Dit merk remt fijn heb ze ook maar dan de race road.

http://www.ebay.nl/itm/EBC-HH-Sinte...940818?hash=item5d46b0a752:g:JH4AAOSwIgNXozWh

Suzuki GSXR750 Front Brake Pads SBS RACE SINTER 806RS K4 K5 K6 K7 K8 K9 L0 04-10 | eBay


Deze SINTER GRIP ROAD HH die heb ik ook als voorbeeld zodat je een idee hebt.Deze remmen iets ruwer.

Motor-Shop.nl - Home page - de vindsite voor je motor
Op basis van jouw vraag (en de tip van Willem betreft SBS) ben ik zelf ook weer even gaan zoeken naar nieuwe blokjes voor mijn fiets.

De SBS 806 HS kwam ik bij onderstaande verkoper voor de minste centjes tegen.
SBS 806HS FRONT BRAKE PADS Street Excel Sinter | eBay
 
Op basis van jouw vraag (en de tip van Willem betreft SBS) ben ik zelf ook weer even gaan zoeken naar nieuwe blokjes voor mijn fiets.

De SBS 806 HS kwam ik bij onderstaande verkoper voor de minste centjes tegen.
SBS 806HS FRONT BRAKE PADS Street Excel Sinter | eBay

:t

LET OP ; alleen gratis verzending ik de UK ;) Even mailen wat verzenden gaat kosten heb de mijne ook via hem gekocht.Meen 9 pound maar eerst even vooraf vragen.
 
:t

LET OP ; alleen gratis verzending ik de UK ;) Even mailen wat verzenden gaat kosten heb de mijne ook via hem gekocht.Meen 9 pound maar eerst even vooraf vragen.
Verzendkosten komt op 7 pond nog iets, omgerekend ongeveer € 9,20. Volgens Paypal komt het totaal op € 47,32 (incl.* excl. verzending) + €9,62 verzendkosten = €56.94. Geen geld (spreekwoordelijk dan hè ;)).
 
Laatst bewerkt:
Of je maakt van je huidige een circuitfiets Huib :t

Ik geef nu ik wat sneller rij wel iets vaker tussengas ;)
Daar heb ik ook aan gedacht. Echter denk ik dat ik vroeg of laat toch over wil naar een 1000cc. Inmiddels een beetje zitten kijken en ik denk dat ik voor 4000-4500 een nette circuit R1/Blade van rond 2005 kan scoren. Gezien de staat van mijn huidige K1, zou dat ongeveer 1000eu bijleggen betekenen.

Ik denk dat dat verstandiger is dan om van mijn K1 een circuitfiets te maken, dan ben ik al heel snel voorbij die 1000eu en wil ik waarschijnlijk over een tijdje alsnog een 1000.
 
~
Heb je dan ook 2 sets links en rechts ? Vaak adverteren ze met 1 set :o


THIS LISTING IS FOR 2 CARDS (4 pads - as shown in the photo)

WHICH WILL FIT 2 FRONT CALIPERS - COMPLETE FRONT END


Hele nette prijs beter als vorig jaar :t
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik ook aan gedacht. Echter denk ik dat ik vroeg of laat toch over wil naar een 1000cc. Inmiddels een beetje zitten kijken en ik denk dat ik voor 4000-4500 een nette circuit R1/Blade van rond 2005 kan scoren. Gezien de staat van mijn huidige K1, zou dat ongeveer 1000eu bijleggen betekenen.

Ik denk dat dat verstandiger is dan om van mijn K1 een circuitfiets te maken, dan ben ik al heel snel voorbij die 1000eu en wil ik waarschijnlijk over een tijdje alsnog een 1000.

Als je een 1000 wil dan idd beter meteen een circuit fiets kopen.Let wel op het aantal gereden circuit km's.Hebben ze 5000 tempo km's gedraaid is het blok toe aan opfrissen.
 
Ook als het toch een 750 moet zijn, koop ik liever zoiets dan dat ik een bak geld tegen mn K1 aan gooi:

http://www.nipponbikes.nl/index.php...7-circuitmotor&catid=52&Itemid=422&lang=nl-NL


Inderdaad en via hen kopen ken ze namelijk dan zit je altijd goed hun motoren kan je zien rijden op de testbank.

Ook als je ergens anders een circuitmotor koopt is het aan te raden om hem daar te laten rijden/checken.

Het is een goed motorzaakje ze racen beide namelijk ook.
 
Zo, na 10 jaar m'n oude XR-1000 met pensioen gestuurd, leek me onderhand wat veiliger om die maar te vervangen

Dus deze er uit
full


en deze er in (/op)
full
 
Cool! Ben op zoek naar een circuit helm, rij nu met mn Schuberth S2 ook op het circuit en daar is ie niet echt voor gemaakt. Tijdje terug van alles gepast en conclusie was ook dat het de X-Spirit III moet worden, past veruit het beste bij mijn hoofd. Echter nogal prijzig, dus die aankoop stel ik nog even uit.

Alleen balen dat het Marquez zn helm is :P
 
Laatst bewerkt:
Da's een hele mooie :9

Is dit de SHOEI XR-1000 Diabolic Revelation ?

Heb ook een Shoei bevalt uitstekend :t

De mijne was de XR-1000 Cryptic
En het is dattie op leeftijd is en daardoor niet meer veilig, anders had ik hem nog wel een paar jaar willen dragen
zat nog als gegoten, niks geen uitgelubberde kussens of dergelijke

Cool! Ben op zoek naar een circuit helm, rij nu met mn Schuberth S2 ook op het circuit en daar is ie niet echt voor gemaakt. Tijdje terug van alles gepast en conclusie was ook dat het de X-Spirit III moet worden, past veruit het beste bij mijn hoofd. Echter nogal prijzig, dus die aankoop stel ik nog even uit.

Ik heb ze allemaal op m'n hoofd gehad behalve AGV (Corsa en Pista, die prijzen zijn door een mongool verzonnen |( )
Moest alzo geen slappe zooi zoals ingebouwd zonneklep of Bluetooth voorbereiding, 3e remlicht of weetikveelwat

Shark en Arai zijn niet voor mijn hoofd geschikt (lang gezicht, genoemde 2 zijn voor bolle toeten)
Jammer van de Shark, Arai loopt 30 jaar achter in design dus dat vond ik niet zo'n ramp

HJC zat wel lekker, maar het vizier ging te makkelijk omlaag, zo erg dat je het idee had dat als je te hard inademde dattie dicht sloeg (omhoog voelde wel solide)

Ik was begonnen met de Shoei NXR, zat als gegoten, ook een paar mooie prints, vond alleen de kraag die zo ver onder de schaal uit stak niks (de slijtplekken op m'n oude helm van op de plank leggen gaven al aan dat dat op de langere duur een probleem zou worden)
X-Spirit 3 zat net zoals de NXR, jammer genoeg geen mooie prints (behalve de Kagayama maar die is €150-€200 duurder als een basiskleur en minstens €100 als een eerstvolgende print,... mij te gortig) dus ben ik voor de mat versie gegaan

Alleen balen dat het Marquez zn helm is :P

Had een stuk mooier geweest zonder die geile "93" er op :P
 
De mijne was de XR-1000 Cryptic
En het is dattie op leeftijd is en daardoor niet meer veilig, anders had ik hem nog wel een paar jaar willen dragen
zat nog als gegoten, niks geen uitgelubberde kussens of dergelijkeIk heb ze allemaal op m'n hoofd gehad behalve AGV (Corsa en Pista, die prijzen zijn door een mongool verzonnen |( )
Moest alzo geen slappe zooi zoals ingebouwd zonneklep of Bluetooth voorbereiding, 3e remlicht of weetikveelwat

Shark en Arai zijn niet voor mijn hoofd geschikt (lang gezicht, genoemde 2 zijn voor bolle toeten)
Jammer van de Shark, Arai loopt 30 jaar achter in design dus dat vond ik niet zo'n ramp

HJC zat wel lekker, maar het vizier ging te makkelijk omlaag, zo erg dat je het idee had dat als je te hard inademde dattie dicht sloeg (omhoog voelde wel solide)

Ik was begonnen met de Shoei NXR, zat als gegoten, ook een paar mooie prints, vond alleen de kraag die zo ver onder de schaal uit stak niks (de slijtplekken op m'n oude helm van op de plank leggen gaven al aan dat dat op de langere duur een probleem zou worden)
X-Spirit 3 zat net zoals de NXR, jammer genoeg geen mooie prints (behalve de Kagayama maar die is €150-€200 duurder als een basiskleur en minstens €100 als een eerstvolgende print,... mij te gortig) dus ben ik voor de mat versie gegaanHad een stuk mooier geweest zonder die geile "93" er op :P
AGV heb ik wel op mn hoofd gehad, maar zat bij mij voor geen meter. Zonde, want vind dat wel een hele mooie helm. Corsa is qua prijsstelling toch niet zo veel anders dan X-Spirit III?

Mijn lijstje was:

- AGV Corsa: Zat dus niet goed.
- X-Spirit III: Zat als gegoten.
- Arai ...: Zat oké, maar vond ik lelijk.
- Shark Race-R Pro: Zat oké, vind ik ook mooi. Echter net niet zo goed als de Shoei. Wel stukken goedkoper...
 
Zo eindelijk rijdt de gsxr weer..

Nadat hij opgehaald was door de dealer en de massafout gevonden was stond ik na het ophalen weer stil langs de snelweg.. dus motor weer opgehaald door de dealer bleek ook de kleppensensor (?) defect te zijn..

Nu zou hij het weer moeten doen.

Vandaag LED lamp ingebouwd en zwarte koppel/remhendel.

Weet iemand of je bij de kleine steeklampjes kan komen ? Ik zie ze namelijk niet zitten naast het stadslicht.
 
Bij mijn K4 zit ie helemaal bovenin, teller er even uithalen dan kan je erbij.

De mijn heb ik nu net geen 2 maanden en na vandaag heb ik er een een goeie 4500km mee gemaakt. Dinsdag gaat ie weg voor de grote beurt met de koppelingskabel, klepcontrole (kijken of het stellen al gedaan is), alle vloeistoffen en ook de bakolie, filters, bougies, remmen nu dus ook, vering afstellen, 12v aansluiting maken, nieuwe luxe plaat, etc.

Ben heel benieuwd hoe die daarna rijdt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan