Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah was jij er ook?

Niet lullig bedoelt, maar denk dat het meeste hiervan bij jezelf ligt? En als je het toeren vond vraag ik me af wat je PR op cpz is?
Hoezo had je geen kwalificatie tijd dan?
Niet lullig opgevat, zekers lag het aan mij, ik geef ook niet op een ander af of geef de motor de schuld. Organisatie was wel ruk, of misschien de dienstverlening van het circuit. Vind het lastig om te bepalen wie nu precies wat doet.

Kwalificatie werd afgebroken door een 60 situatie en daarna rode vlag. Ging de baan op en tijdens de eerste snelle ronde 60 dus in een optocht rond. Dat duurde een paar rondjes. Toen het werd vrij gegeven reed ik in het midden van een lint van rijders. Ben direct door de pitsstraat gegaan waardoor ik achteraan kwam te rijden en een rondje had om de banden weer wat warm te rijden en daarna vrije baan had om een tijd neer te zeggen. Plan werkte voor 90% goed, snelle ronde in met voldoende ruimte ervoor alleen werd na 3/4 van het rondje de sessie met een rode vlag beëindigd. In de uitslag stond ik niet dus bij time control gemeld dat ik echt wel aanwezig was. Denk dat ik onbewust op dat moment de boel niet meer echt serieus kon nemen. En dat gevoel is niet weggegaan.

Wat ik bedoelde met toerrit was omdat ik achteraan starte het makkelijk was om naar de volgende toe te rijden zonder het gevoel te hebben echt het gas open te hoeven draaien. En jij weet waarschijnlijk ook wel dat wanneer je op 80% van je kunnen rijdt je al heel dicht zit bij je absoluut snelste tijd zit zonder dat je het idee hebt echt je best te hoeven doen.
 
Laatst bewerkt:
Niet lullig opgevat, zekers lag het aan mij, ik geef ook niet op een ander af of geef de motor de schuld. Organisatie was wel ruk, of misschien de dienstverlening van het circuit. Vind het lastig om te bepalen wie nu precies wat doet.

Kwalificatie werd afgebroken door een 60 situatie en daarna rode vlag. Ging de baan op en tijdens de eerste snelle ronde 60 dus in een optocht rond. Dat duurde een paar rondjes. Toen het werd vrij gegeven reed ik in het midden van een lint van rijders. Ben direct door de pitsstraat gegaan waardoor ik achteraan kwam te rijden en een rondje had om de banden weer wat warm te rijden en daarna vrije baan had om een tijd neer te zeggen. Plan werkte voor 90% goed, snelle ronde in met voldoende ruimte ervoor alleen werd na 3/4 van het rondje de sessie met een rode vlag beëindigd. In de uitslag stond ik niet dus bij time control gemeld dat ik echt wel aanwezig was. Denk dat ik onbewust op dat moment de boel niet meer echt serieus kon nemen. En dat gevoel is niet weggegaan.

Wat ik bedoelde met toerrit was omdat ik achteraan starte het makkelijk was om naar de volgende toe te rijden zonder het gevoel te hebben echt het gas open te hoeven draaien. En jij weet waarschijnlijk ook wel dat wanneer je op 80% van je kunnen rijdt je al heel dicht zit bij je absoluut snelste tijd zit zonder dat je het idee hebt echt je best te hoeven doen.

Welkom bij de ZAC, veelal houtje-touwtje maar komt altijd goed. Als je ze een paar gezien hebt weet je wel wie wat doet, maar bij problemen gewoon iemand aan de mouw trekken de juiste persoon zal vast dichtbij zijn.

RS600 had ook geen kwali, tijden van VT werden gebruikt. Maar toevallig had Arie Molenaar hetzelfde probleem maar dan in race 1 of 2. Die hebben ze er later tussen gezet. Maar hebben ze bij jullie wel de kwali tijden voor de opstelling gebruikt of ook de VT? Want dan is het logisch dat je achteraan moest starten.

Ah zo. Maar dan heb je wel gereden met de verkeerde insteek m.i., namelijk zover mogelijk vooraan komen. Dus ja die eerste paar ben je snel voorbij maar er zitten nog genoeg snellere rijders voor je! Ik reed ooit "sport 1000" met de 750, slechte kwali en moest in de rookies starten en ipv P4 bijna helemaal achteraan. Hele veld opgerold op 1 na! Kapot gelachen en goeie training op inhalen ;)


Volgende keer gewoon lekker rijden en dan krijg je genoeg uitdaging :)
 
Ik ben een echte Hollander...

Waar is het goedkoop? :P

Mettet 90 euro.. (!)
Ecuyers was 2 dagen voor 199 euro.
Croix is nog goedkoper, meen 180 voor 2 dagen.

Ik ben geen racer, dus per se sneller worden op enkel Assen en CPZ hoeft voor mij niet. Ga 50% voor de gezelligheid en 50% voor het rijden hahaha. En zijn de kleinere circuits ideaal.
 
Ik heb net in Antwerpen rondje hardlopen gedaan, was lekker weer vandaag!
Ik ben de laatste tijd ook meer aan het hardlopen. Heb zelfs een racefiets gekocht om bij ons mee te doen aan de Triathlon. Nu maar oefenen voor 500m zwemmen door de sloot, 20 km fietsen en 6 km hardlopen. Man wat kan je hard op zo'n ding, lekker hoor. Wel raar de eerste keer weg fietsen en een bocht te nemen met zo'n fiets.
 
Ik ben de laatste tijd ook meer aan het hardlopen. Heb zelfs een racefiets gekocht om bij ons mee te doen aan de Triathlon. Nu maar oefenen voor 500m zwemmen door de sloot, 20 km fietsen en 6 km hardlopen. Man wat kan je hard op zo'n ding, lekker hoor. Wel raar de eerste keer weg fietsen en een bocht te nemen met zo'n fiets.

Hardlopen bij mij is puur noodzaak, chauffeur en racen dus beetje conditie training. Als straks huis klaar is verder met krachttraining.
 
Vandaag een mooi rondje Veluwe gedaan met de Gsx-r,ging allemaal goed maar wel veel muggen.
Geen storing , was benieuwd hoe de nieuwe accu het zou doen,nou goed dus.
De remklauw achter is ook goed,remt heel weinig dus goed.
Over twee,drie weken maar es verder van huis,vrije dagen zat als senior.
 
Ben er vanmorgen nog langs gekomen!

Enjoy!

Heb je niet gezien :+

Het gaat best lekker .
Nu nog vrij rijden 2 sessies.
Die ene idioot die mij inhaalde over de curbs.
Terwijl ik al de curb aantikte lag languit in de Haarbocht.
Fijn als idioten zichzelf uitschakelen. :t *O* })
 
Laatst bewerkt:
Heb je niet gezien :+

Het gaat best lekker .
Nu nog vrij rijden 2 sessies.
Die ene idioot die mij inhaalde over de curbs.
Terwijl ik al de curb aantikte lag languit in de Haarbocht.
Fijn als idioten zichzelf uitschakelen. :t *O* })
Tja, te veel risico genomen. Jammer...

Of stond je stil en moest je piesen? :+
 
Laatst bewerkt:
Leuk dagje gehad moest vanmorgen al om 4 uur uit m'n nest.
Eigenlijk te laat was vergeten dat het met een aanhanger dik 30 min langer rijden is.

Het ging best lekker vandaag uiteindelijk in sessie 4 een 2:17 kunnen rijden.Nagenoeg dezelfde tijd als waarmee ik vorig eindigde op Assen.

Er was wel iets mis met de motor in sessie 3 lag bij stekkenwal bijna op m/n plaat ?Dacht eerst aan de benzinepomp ?Hij hield plots midden in een bocht in en da's nie fijn.Daarna sessie 4 weer 2 x in de GT bocht ?

Na het tanken voor sessie 5 wilde de motor niet starten is de accu leeg ? Nieuwe accu maar goed dan laad hij niet bij da's dan wel duidelijk.Per toeval zie ik dat de standaard niet goed tegen de switch aandrukt ? Dan krijg je het volgende een check op je display en valt je motor uit.Dat had ik dus plots in sessie 3 en 4 wat erg gevaarlijk is.Van de week dat ding maar eventjes overbruggen en hopen dat de regulator stuk is ? Wel jammer dat ik hierdoor sessie 5 niet kon rijden -O-

Het weer was prachtig lekker een rood kopke :( :+
 
Laatst bewerkt:
Leuk dagje gehad moest vanmorgen al om 4 uur uit m'n nest.
Eigenlijk te laat was vergeten dat het met een aanhanger dik 30 min langer rijden is.

Het ging best lekker vandaag uiteindelijk in sessie 4 een 2:17 kunnen rijden.Nagenoeg dezelfde tijd als waarmee ik vorig eindigde op Assen.

Er was wel iets mis met de motor in sessie 3 lag bij stekkenwal bijna op m/n plaat ?Dacht eerst aan de benzinepomp ?Hij hield plots midden in een bocht in en da's nie fijn.Daarna sessie 4 weer 2 x in de GT bocht ?

Na het tanken voor sessie 5 wilde de motor niet starten is de accu leeg ? Nieuwe accu maar goed dan laad hij niet bij da's dan wel duidelijk.Per toeval zie ik dat de standaard niet goed tegen de switch aandrukt ? Dan krijg je het volgende een check op je display en valt je motor uit.Dat had ik dus plots in sessie 3 en 4 wat erg gevaarlijk is.Van de week dat ding maar eventjes overbruggen en hopen dat de regulator stuk is ? Wel jammer dat ik hierdoor sessie 5 niet kon rijden -O-

Het weer was prachtig lekker een rood kopke :( :+
Leuke dag gehad met mooi weer denk ik!!
Jammer van het technisch mankement, maar gelukkig snel gevonden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan