Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik ben eruit wat betreft de circuit SRAD en de storing.

Hij laad niet op de regulator is goed maar de stator helaas niet.Accu was 12.8 V en na het opstarten bleef het 12,3 V wat niet goed is.Alle 2 de stekkers stator en regulator waren een beetje gesmolten niet veel.Ik moet wel de stekker van de regulator kabelboom vernieuwen.De kabel werd ook loei heet tijdens het doormeten gelukkig enkel massa op de massa anders was ik de L geweest.

De stator heeft geen massa wat goed is hij zal wel inwendig samengesmolten zijn? Van stator naar massa was 0.00 ohm is niet goed moet 1 oneindig zijn.Ook tijdens het draaien van de motor haalde ik niet eens de +plus 70V spec Suzuki.

De gebruikte stator die ik heb liggen lijkt ook kapot te zijn kan het helaas enkel zeker weten als de motor loopt.Morgen de oude stator eruit halen beide eventjes vergelijken dan gewoon vervangen en ook de reserve weg mikken. :t

Waarom de motor inhield vanwege de standaard switch is ook gevonden.Was een bout verloren daardoor is de switch verlopen O-)
 
Opgelost! Goed bezig!
Yep maar nu komt het Roy.

Welk merk ElectroSport Stator of tja het is wel een a high quality stator ? Zegt men
Ik heb helaas (waarschijnlijk) last van de ischias zenuw. Vrijdag langs huisarts, wil de 6e wel de endurance kunnen rijden!

Da's niet zo mooi Roy.

Laat je goed behandelen door een vakman/vrouw je hebt zeker nu een tinteling in je voet of tenen ?

Dat heb ik trouwens ook weer de laatste tijd :( Je kunt zelfs een klapvoet erdoor krijgen.
 
Yep maar nu komt het Roy.

Welk merk ElectroSport Stator of tja het is wel een a high quality stator ? Zegt menDa's niet zo mooi Roy.

Laat je goed behandelen door een vakman/vrouw je hebt zeker nu een tinteling in je voet of tenen ?

Dat heb ik trouwens ook weer de laatste tijd :( Je kunt zelfs een klapvoet erdoor krijgen.

Geen idee, bij mij werkt dat spul gewoon :X

Ja doof/tinteling.
 
Bij mij werkte het ook *D Denk dat de motor de hoge snelheden van mij niet aankan :+Net als ik dus heb dan zit er een zenuwklem :Y In je rug-knie of door heup dan krijg je een afknelling vanwege het feit dat je bekken spieren de zenuw afknellen.

Dat zal het zijn :P

Ja zover was ik, nu kijken waar en wat er tegen te doen.
 
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar heb hier nog niks gepost. Ik heb een probleem met mijn gsxr 600 k7. Gisteren ben ik naar de winkel gereden, ik heb niks aan de motor gemerkt. Ik wil weer naar huis rijden en de motor wil niet starten --> accu leeg want startmotor draait een halve seconden en dan valt de boel uit en start het dashboard weer opnieuw op. Ik heb de motor aangelopen en naar huis gereden, er was wel een fi foutmelding. Afgelopen nacht de accu opgeladen, de motor startte weer 's ochtends, motor uitgezet en gewacht tot er een kennis met een multi meter kwam, ik wilde de motor dus starten maar alles bleef uit, ook de lichten en het dashboard. De accu heeft 12.7 volt (motor uit dus). Het bleek dat de hoofdzekering doorgebrand was, een nieuwe in gedaan en brandde meteen door. Ik heb verder alleen een tomtom op de motor aangesloten, dus deze afgekoppeld maar de hoofdzekering brandde weer door. Het contact staat trouwens uit wanneer de zekering doorbrand. Ik heb alleen nog maar de zijkap eraf gehaald en de spanningsregelaar even bekeken maar er is niks op aan te zien dat ie kapot is. Ik heb er niks aan gedaan voordat ie kapot ging. Ik moet zo werken en wil morgen de rest van de kappen eraf halen en de kabelboom nakijken op breuken, heeft iemand misschien dit eerder gehad of een idee in welke richting ik moet kijken?

Lang verhaal in het kort:
Hoofdzekering brand door zodra deze in zijn plaats gezet wordt, met het contact op uit.
 
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar heb hier nog niks gepost. Ik heb een probleem met mijn gsxr 600 k7. Gisteren ben ik naar de winkel gereden, ik heb niks aan de motor gemerkt. Ik wil weer naar huis rijden en de motor wil niet starten --> accu leeg want startmotor draait een halve seconden en dan valt de boel uit en start het dashboard weer opnieuw op. Ik heb de motor aangelopen en naar huis gereden, er was wel een fi foutmelding. Afgelopen nacht de accu opgeladen, de motor startte weer 's ochtends, motor uitgezet en gewacht tot er een kennis met een multi meter kwam, ik wilde de motor dus starten maar alles bleef uit, ook de lichten en het dashboard. De accu heeft 12.7 volt (motor uit dus). Het bleek dat de hoofdzekering doorgebrand was, een nieuwe in gedaan en brandde meteen door. Ik heb verder alleen een tomtom op de motor aangesloten, dus deze afgekoppeld maar de hoofdzekering brandde weer door. Het contact staat trouwens uit wanneer de zekering doorbrand. Ik heb alleen nog maar de zijkap eraf gehaald en de spanningsregelaar even bekeken maar er is niks op aan te zien dat ie kapot is. Ik heb er niks aan gedaan voordat ie kapot ging. Ik moet zo werken en wil morgen de rest van de kappen eraf halen en de kabelboom nakijken op breuken, heeft iemand misschien dit eerder gehad of een idee in welke richting ik moet kijken?

Lang verhaal in het kort:
Hoofdzekering brand door zodra deze in zijn plaats gezet wordt, met het contact op uit.
Er is idd iemand hier geweest die precies hetzelfde had. Was een klein jaartje geleden, maar wie het was en wat het was durf ik niet meer te zeggen. Sorry hier heb je ook niks aan, maar misschien kan je de zoek functie gebruiken.
 
Yep maar nu komt het Roy.

Welk merk ElectroSport Stator of tja het is wel een a high quality stator ? Zegt menDa's niet zo mooi Roy.

Laat je goed behandelen door een vakman/vrouw je hebt zeker nu een tinteling in je voet of tenen ?

Dat heb ik trouwens ook weer de laatste tijd :( Je kunt zelfs een klapvoet erdoor krijgen.
Heb ook wel last met mijn rug gehad maar gsx-r rijden lukte altijd nog wel.
Mijn rechter been is onderaan doof en mijn beide benen zijn niet meer goed door drie hernia,s.
Ga met die isias naar een goede fisio en hou de zaak warm.
Ik ben nu oud en versleten maar we gaan gewoon door...
 
Ik zou als aller eerste gezien je lege accu de 2x connectors spanningsregelaar en die van de stator bekijken ? Die fikken uit en dan kan je daar een kostsluiting krijgen.

Anders naar een goede betrouwbare motorzaak en je motor laten doormeten.
 
Heb ook wel last met mijn rug gehad maar gsx-r rijden lukte altijd nog wel.
Mijn rechter been is onderaan doof en mijn beide benen zijn niet meer goed door drie hernia,s.
Ga met die isias naar een goede fisio en hou de zaak warm.
Ik ben nu oud en versleten maar we gaan gewoon door...


We worden beide oud Marten en ouderdom komt met mankementjes ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin. :+
 
Bedankt allemaal. Ik heb de spanningsregelaar eraf gehaald, nieuwe zekering erin en alles deed het weer. Niet gestart natuurlijk want ik heb nog geen nieuwe spanningsregelaar, maar het dashboard, de verlichting en alle klikjes en zo die je normaal hoort, hoorde je nu ook. De motor wordt zo opgehaald, alles wordt voor de zekerheid nagemeten en komt er een nieuwe spanningsregelaar op. Ik heb voorgesteld om de spanningsregelaar op de zijkant van het frame te zetten ivm minder hete lucht erop, ik heb hier een keer een bracket/mount voor gezien. Weet iemand wat ik bedoel en misschien hoe het heet of waar ik het vandaan kan halen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal. Ik heb de spanningsregelaar eraf gehaald, nieuwe zekering erin en alles deed het weer. Niet gestart natuurlijk want ik heb nog geen nieuwe spanningsregelaar, maar het dashboard, de verlichting en alle klikjes en zo die je normaal hoort, hoorde je nu ook. De motor wordt zo opgehaald, alles wordt voor de zekerheid nagemeten en komt er een nieuwe spanningsregelaar op. Ik heb voorgesteld om de spanningsregelaar op de zijkant van het frame te zetten ivm minder hete lucht erop, ik heb hier een keer een bracket/mount voor gezien. Weet iemand wat ik bedoel en misschien hoe het heet of waar ik het vandaan kan halen.


Was er geen stekker uitgefikt of wat ingebrand ? Dat had ik namelijk wel plus mijn accu laad niet op dus stator is ook suk.

Je moet zorgen dat je voortaan stekkerver gebruikt voor de spanningsregelaar.Die stekkers steeds losser zitten (bij elke gixxer is dat ) en dan krijg je hierdoor een hogere laadstroom als 15V.

Ik ga mijn spanningsregelaar erop solderen ;) klaar geen gekut met stekkers enzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan