Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt allemaal. Ik heb de spanningsregelaar eraf gehaald, nieuwe zekering erin en alles deed het weer. Niet gestart natuurlijk want ik heb nog geen nieuwe spanningsregelaar, maar het dashboard, de verlichting en alle klikjes en zo die je normaal hoort, hoorde je nu ook. De motor wordt zo opgehaald, alles wordt voor de zekerheid nagemeten en komt er een nieuwe spanningsregelaar op. Ik heb voorgesteld om de spanningsregelaar op de zijkant van het frame te zetten ivm minder hete lucht erop, ik heb hier een keer een bracket/mount voor gezien. Weet iemand wat ik bedoel en misschien hoe het heet of waar ik het vandaan kan halen.
Van de K8/K9 600/750 is er een terugroepactie van de spanningsregelaar (zie eerste post in dit topic). Ik weet niet zeker of jouw K7 daar ook onder valt. Is misschien de moeite waard om na te vragen.
 
Was er geen stekker uitgefikt of wat ingebrand ? Dat had ik namelijk wel plus mijn accu laad niet op dus stator is ook suk.

Je moet zorgen dat je voortaan stekkerver gebruikt voor de spanningsregelaar.Die stekkers steeds losser zitten (bij elke gixxer is dat ) en dan krijg je hierdoor een hogere laadstroom als 15V.

Ik ga mijn spanningsregelaar erop solderen ;) klaar geen gekut met stekkers enzo

Nee de stekkers zagen er nog goed uit. Het enige wat ik gedaan heb is de spanningsregelaar losgekoppelt dus daar moet het probleem in zitten. Hij wordt zo opgehaald en wordt alles voor de zekerheid doorgemeten en zou die morgen weer klaar moeten staan met een nieuwe spanningsregelaar.


Van de K8/K9 600/750 is er een terugroepactie van de spanningsregelaar (zie eerste post in dit topic). Ik weet niet zeker of jouw K7 daar ook onder valt. Is misschien de moeite waard om na te vragen.

Deze is er helaas niet voor de k7, terwijl deze wel hetzelfde probleem heeft.
 
Laatst bewerkt:
Nah, toevallig vandaag m'n knipperlicht schakelaar begonnen met overlijden
(moet hem al over het randje helpen bij uitzetten)

1 voordeel van zoveel km's
bijna alle 2ehands onderdelen (uitgezonderd beschadigde) zijn 'nieuwer' als die er nog op zitten
 
Nog een vraag trouwens de k8 heeft dus een recall gehad zou die plug and play op de k7 kunnen? Die lijkt me dan beter dan die van de k7 zelf.
 
Niet nodig, alleen met carbon blokken.
Bedankt voor de terugkoppeling. Dacht met een klein uurtje beide klauwen wel voorzien te hebben van nieuwe blokken. Boy, was I wrong.
In het verleden de klauwen uitgewisseld naar die van een GSX-R 1000 K9. Heb daarbij de glijpennen van de remblokken volgens de handleiding aangedraaid (15 Nm). Nu zitten er drie van de vier vast gevreten :/. Intussen één van de drie los weten te krijgen door de boel in te spuiten met kruipolie (IMAL), de klauw te verwarmen, Torx bitje in de dolgedraaide binnenzeskant te slaan en vervolgens was de pen met veel kracht los te draaien.
Aan de rechterkant wil het echter maar niet lukken. Uitboren/natappen lijkt me geen optie vanwege de schuine kant waar de pen tegenaan gedraaid moet worden.
Is er iemand hier die ooit tegen hetzelfde euvel is aangelopen en die tips heeft op de pennen los te krijgen? Zou een linkse tap me verder helpen?

Nog een vraag trouwens de k8 heeft dus een recall gehad zou die plug and play op de k7 kunnen? Die lijkt me dan beter dan die van de k7 zelf.
Volgens onderstaande site zijn de onderdeelnummers verschillend, dus ik vermoed van niet.

GSX-R 600 K7: part no.: 3280002H00 replaced part no.: 3280021H00

GSX-R 600 K8: part no.: 3280018H00 replaced part no.: 3280047H00
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de terugkoppeling. Dacht met een klein uurtje beide klauwen wel voorzien te hebben van nieuwe blokken. Boy, was I wrong.
In het verleden de klauwen uitgewisseld naar die van een GSX-R 1000 K9. Heb daarbij de glijpennen van de remblokken volgens de handleiding aangedraaid (15 Nm). Nu zitten er drie van de vier vast gevreten :/. Intussen één van de drie los weten te krijgen door de boel in te spuiten met kruipolie (IMAL), de klauw te verwarmen, Torx bitje in de dolgedraaide binnenzeskant te slaan en vervolgens was de pen met veel kracht los te draaien.
Aan de rechterkant wil het echter maar niet lukken. Uitboren/natappen lijkt me geen optie vanwege de schuine kant waar de pen tegenaan gedraaid moet worden.
Is er iemand hier die ooit tegen hetzelfde euvel is aangelopen en die tips heeft op de pennen los te krijgen? Zou een linkse tap me verder helpen?

Als een linkse tap afbreekt dan ben je helemaal genaaid dan kan zelfs uitboren niet meer. ;)

Tik eens met een doorslag op de pen zodat deze pin schrikt en probeer het dan nog eens?

Ik zou een boortje nemen en de kop eraf boren zodat je net niet de schroefdraad raakt.Het mooiste zou zijn als de kop los komt van de pin.Dan kan je de kop er zo uitdraaien de spanning is er dan vanaf vanwege minder materiaal en de pin die tik je er zo uit.

Zo zou ik het doen als al het andere niet werkt? Probeer het eerst eens uit op een andere pen of je het materiaal wel goed boren kunt ?


En vastzetten op 5 nm is genoeg ;)

Volgens onderstaande site zijn de onderdeelnummers verschillend, dus ik vermoed van niet.

GSX-R 600 K7: part no.: 3280002H00 replaced part no.: 3280021H00

GSX-R 600 K8: part no.: 3280018H00 replaced part no.: 3280047H00


Is idd anders :Y
 
Bedankt voor de terugkoppeling. Dacht met een klein uurtje beide klauwen wel voorzien te hebben van nieuwe blokken. Boy, was I wrong.
In het verleden de klauwen uitgewisseld naar die van een GSX-R 1000 K9. Heb daarbij de glijpennen van de remblokken volgens de handleiding aangedraaid (15 Nm). Nu zitten er drie van de vier vast gevreten :/. Intussen één van de drie los weten te krijgen door de boel in te spuiten met kruipolie (IMAL), de klauw te verwarmen, Torx bitje in de dolgedraaide binnenzeskant te slaan en vervolgens was de pen met veel kracht los te draaien.
Aan de rechterkant wil het echter maar niet lukken. Uitboren/natappen lijkt me geen optie vanwege de schuine kant waar de pen tegenaan gedraaid moet worden.
Is er iemand hier die ooit tegen hetzelfde euvel is aangelopen en die tips heeft op de pennen los te krijgen? Zou een linkse tap me verder helpen?Volgens onderstaande site zijn de onderdeelnummers verschillend, dus ik vermoed van niet.

GSX-R 600 K7: part no.: 3280002H00 replaced part no.: 3280021H00

GSX-R 600 K8: part no.: 3280018H00 replaced part no.: 3280047H00

Hoe lang heb je imal erop laten inwerken? Vaker ingespoten?
 
Als een linkse tap afbreekt dan ben je helemaal genaaid dan kan zelfs uitboren niet meer. ;)

Tik eens met een doorslag op de pen zodat deze pin schrikt en probeer het dan nog eens?

Ik zou een boortje nemen en de kop eraf boren zodat je net niet de schroefdraad raakt.Het mooiste zou zijn als de kop los komt van de pin.Dan kan je de kop er zo uitdraaien de spanning is er dan vanaf vanwege minder materiaal en de pin die tik je er zo uit.

Zo zou ik het doen als al het andere niet werkt? Probeer het eerst eens uit op een andere pen of je het materiaal wel goed boren kunt ?


En vastzetten op 5 nm is genoeg ;)Is idd anders :Y
Hmm, geen linkse tap gebruiken dus :t. De methode met de doorslagpin heb ik inderdaad ook geprobeerd, helaas zonder succes. Ook heb ik met linkse boortjes lopen pielen, wederom geen oplossing. De linkse boor ging vrij eenvoudig het materiaal in dus het materiaal is goed te boren.

Een gat boren net iets kleiner dan de M10 draad klinkt nogal spannend, ben bang dat ik de draad in de remklauw verpest. Ik zou kunnen proberen om de een gat te boren ter grote van de diameter van de stift. Deze valt er dan vanaf en houd ik alleen de kop (schuine kant + M10 schroefdraad) over.

En ik ben er inderdaad achter gekomen dat 15Nm veel te veel is voor de pennen :).

Hoe lang heb je imal erop laten inwerken? Vaker ingespoten?
Dag 1: twee keer ingespoten (buitenkant en binnenkant) met een uur ertussen.
Dag 2: één keer ingespoten (buitenkant en binnenkant), 15 minuten gewacht en toen proberen los te draaien.
 
Zou nog wat vaker in spuiten en laten inwerken, dan goeie ram erop om te laten schrikken en proberen een slag schroevendraaier te gebruiken?

Linkse tap is idd een kut systeem.
 
Heb gisteravond met succes beide pinnen los gekregen. Drie keer met kruipolie ingespoten (met tussenpozen), daarna een Torx bitje (T45 = aardig formaat) erin gehamerd en tot slot met een ratel en een stotende belasting kwamen beide los :t. Vanavond de remzuigers reinigen en de nieuwe remblokken monteren, kunnen we van het weekend weer vrolijk toeren :).

Willem en Roy, bedankt voor het meedenken!
 
Gepast geweld is altijd de oplossing! :P


Soms moet het :+ ja

@ Alex_86 , mooi dat het opgelost is :t


Als nood ingreep;Over het boren, boren met een boor 6-8mm was ook goed geweest.De pin zelf is dunner dan komt de kop vanzelf los.En kan je deze zo eruit draaien.

Of de remklauwen splitsen dat had btw ook nog gekund *D
 
Waarom is EBC kut Willem? :)


Niet kut maar kud ,kut is prima niks mis mee :+

Vanwege een onvoorspelbare kwaliteit.Google er maar eens op Huib.De een klaagde erover en een ander weer niet.

Eigen ervaring;
Heb ooit EBC race remschijven op een auto gehad en de schijven waren snel krom.Het remde wel als een idioot dat dan wel weer *O* Daarna EBC remblokken gekocht op dezelfde auto met andere remschijven, ik trilde bijna klaar in de auto tijdens het remmen. :X Waren nu de schijven toch niet krom of ligt het de EBC blokken? Wel bemerkte ik dat dezelfde EBC blokken veel minder goed remde op de niet EBC remschijven.

Heb op 2 motors ook EBC sinter HH remblokken gehad en bij beide hetzelfde.De remblokken verglaasden na een tijdje ermee geremd te hebben en ook hier veel trillingen tijdens het remmen ? Alle andere remblokken doen het wel goed ?

Als je EBC leest geven ze het zelf ook toe dat o.a kromtrekken en hierdoor het trillen een probleem was.

The new EBC system completely eliminates this problem area which causes 100% of the failures of rotors suffering from distortion and brake vibration.

Ik vermoed zelf dat er 2 zaken spelen of speelden ? Een wisselende kwaliteit in het productieproces.En EBC werkt vermoedelijk het beste EBC blokken op EBC schijven.

Maar goed Huib , probeer het uit wellicht heeft EBC een verbeterslag gemaakt ?
 
Die NG schijven die ik erop heb zijn enorm geroest, en dna niet alleen het remvlak maar ook het middengedeelte. Ik had ze misschien moeten behandelen met blank lak oid...
De winter doorrijden en altijd buiten parkeren helpt natuurlijk ook niet mee :X
 
Knie is 'beter genoeg' verklaard door de fysiotherapeut, banden zijn hersteld nu alleen nog iets spierkracht tekort waardoor knieschijf wat klachten geeft. Maar al met gaat het goed genoeg om weer vooruit te kijken *D

Gaan er nog mensen van hier op Zandvoort rijden in juni/juli?
 
Die NG schijven die ik erop heb zijn enorm geroest, en dna niet alleen het remvlak maar ook het middengedeelte. Ik had ze misschien moeten behandelen met blank lak oid...
De winter doorrijden en altijd buiten parkeren helpt natuurlijk ook niet mee :X


Dat is zo Roos daar kan geen enkele remschijf echt heel goed tegen.Dat die NG iets sneller roesten is ook waar.

Als ik mijn racer was met water dan zit er na 2 weken idd al wat roest op.Het is een Spaans merk en in Spanje schijnt de zon *D
 
Knie is 'beter genoeg' verklaard door de fysiotherapeut, banden zijn hersteld nu alleen nog iets spierkracht tekort waardoor knieschijf wat klachten geeft. Maar al met gaat het goed genoeg om weer vooruit te kijken *D
Dat is heel goed nieuws Roos *O*
Gaan er nog mensen van hier op Zandvoort rijden in juni/juli?

Circuitdag 16-6-2017 op Circuit Zandvoort van 17:00 tot 19:00 ga ik rijden.Wellicht ook iets voor jou om het rijden weer langzaam op te bouwen ?

Met racecracks is dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan