Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
He he he Schuberth type... ik ben ook een Schuberth type hoor Johan.
Vind ik fijne helmen.
Maar dan wel de race versie
full
 
Wie waren hier laatst bezig over een andere helm? Ik ben vandaag geslaagd voor een HJC RHPA 11 Pro ter vervanging van mijn IS16. :) Getint vizier erbij. Lekker licht en aerodynamisch ook. Ben benieuwd hoe dat bevalt!


Dat was ik, had er misschien geen nee tegen de RPHA11 gezegd als het vizier niet zo makkelijk naar beneden zakte (kan een showmodel-probleem zijn geweest, maar dat is dan al snel een voorbode)


Op een andere noot, vandaag er even een kleine 260 km op uit geweest, was een beetje te warm om rond te crossen met lage snelheden
 
Laatst bewerkt:
@roy, je mag de mijne uit de op halen. Zojuist is zijn nieuwe baasje hem op komen halen dus ga jullie (weer) verlaten. Zal wel op de achtergrond mee blijven lezen want blijft toch kriebelen maar simpelweg geen tijd meer om te rijden.
 
Dat was ik, had er misschien geen nee tegen de RPHA11 gezegd als het vizier niet zo makkelijk naar beneden zakte (kan een showmodel-probleem zijn geweest, maar dat is dan al snel een voorbode)


Op een andere noot, vandaag er even een kleine 260 km op uit geweest, was een beetje te warm om rond te crossen met lage snelheden
Aah dat was jij, ik vond het vizier meevallen, ben meer benieuwd hoe dat clipje vooraan bevalt en hoe de verkoeling in de helm is. Heb nu altijd de zonneklep naar beneden en helm open voor wat frisse lucht. Maar verder voelde die prima stevig aan. Ben benieuwd. :)

En jup was echt veel te gek benauwd gister, vanochtend/begin van de middag nog onder Amsterdam een stuk gereden, dat ging nog, lekker doorwaaijack aan en een koel briesje, heerlijk. :)
 
Ik ga d,r even een paar dagen van tussen met de blauw/witte.
Kon bij Maria in Denemarken terecht voor een paar nachten,dus morgen de werkbus inleveren bij mijn maat en dan naar Funen.
Leuk ritje ernaar toe en daar kun je ook wel leuk rijden.
Heb daar nog een kennis wonen uit de mx dagen misschien is ie thuis.
Na,heren en zo niet te veel bier en werk ze....
 
:t *O* mooie motor veel plezier ermee en kijk je uit ze gaan hard })

Ze gaan inderdaad hard. Ging van mijn gs500 naar een tijdelijke zzr600, die ging in vergelijking met mijn gs500 al rap. En nu van de zzr naar de gsxr is ook een behoorlijk verschil. Deze trekt lekker al laag in de toeren :). Stuurt ook echt strak, heerlijk!
 
Ik ga d,r even een paar dagen van tussen met de blauw/witte.
Kon bij Maria in Denemarken terecht voor een paar nachten,dus morgen de werkbus inleveren bij mijn maat en dan naar Funen.
Leuk ritje ernaar toe en daar kun je ook wel leuk rijden.
Heb daar nog een kennis wonen uit de mx dagen misschien is ie thuis.
Na,heren en zo niet te veel bier en werk ze....

Veel plezier Marten.
 
Ik ga d,r even een paar dagen van tussen met de blauw/witte.
Kon bij Maria in Denemarken terecht voor een paar nachten,dus morgen de werkbus inleveren bij mijn maat en dan naar Funen.
Leuk ritje ernaar toe en daar kun je ook wel leuk rijden.
Heb daar nog een kennis wonen uit de mx dagen misschien is ie thuis.
Na,heren en zo niet te veel bier en werk ze....
Veel plezier!

Neem je wel genoeg koeken mee voor de koffiestops onderweg _O-
 
Ik ga d,r even een paar dagen van tussen met de blauw/witte.
Kon bij Maria in Denemarken terecht voor een paar nachten,dus morgen de werkbus inleveren bij mijn maat en dan naar Funen.
Leuk ritje ernaar toe en daar kun je ook wel leuk rijden.
Heb daar nog een kennis wonen uit de mx dagen misschien is ie thuis.
Na,heren en zo niet te veel bier en werk ze....

Lekker hoor, geniet ervan!
 
Marten weer thuis maar dat scheelde niet veel,bij Bremer hafen nam ik de oprit naar de snelweg en daar lag een olie op de weg,ik was ,m net niet kwijt,het ging goed maar ik zag mezelf al in de vangrail klappen met dik 120.
Daarna even goed gas om van de schrik te bekomen,
Leuk gereden op Funen,mooi weer wel,waaide er wel erg hard,
Voor mij is het daar luilekkerland met al die lekkernijen bij de bakkers.
Hos Maria zal ik je niet aanraden want ik beb zelden zo,n puinzooi mee gemaakt.
Maria mocht er wel zijn,neem een container roestig ijzer mee en je bent haar mannetje,ze doet aan recycling,dat heb ik gezien dus maar verder gauw weer nei hus.
Ave Maria dus.
Daar was ik dus weer om 17.00u,vanmorgen vertrokken om 0900u,aardig wat binnendoor,met de pont over de Elbe en ook weer koffie met koekie in Brokstedt.
 
Ha, die ElbeFähre hat ik je zomaar tegen kunnen komen :P

Wij gaan er regelmatig mee over. Laden in Brunsbüttel en we mogen overdag niet door de Elbtunnel bij Hamburg.
 
Zo heb ik mijn eerste motor afgeschreven, olie/diesel op een oprit tijdens regen. Dat ging niet helemaal best...

Trouwens, nog een paar weken en ik tik de 40dkm aan met de gixxer. Gekocht met 29dkm begin dit jaar. :Y :+
 
Welkom terug Marten leuk geweest zo te lezen :t en goed van je dat je de motor recht hebt kunnen houden.

Blijft link en uitkijken geblazen op de op en afritten B|

Mijn circuit SRAD die zit weer in elkaar heb enkel voor nu de spanningsregelaar vervangen.

Hij laad weer 14.5 Volts op dus dat zou goed moeten zijn en hij blijft ook koel.

Nu een biertje :9
 
Laatst bewerkt:
Mensen,

Vandaag deed ik mijn schijfremslot op de motor en tot mijn verbazing heeft een remschijf speling. Rechter remschijf betreft het (als je voor de motor zit, rechter remschijf). Hoort dit zo? Lijkt me van niet. Tijdens het remmen merk ik er niet veel van maar als ik over een drempel of dergelijke ga hoor ik wel iets rammelen, en nu weet ik dus waar het vandaan komt. Kan ik deze weer 'vast' zetten?

Mvg,
Dennis :]

Edit:
dit heb ik ook, misschien maakt het filmpje het makkelijker
 
Laatst bewerkt:
Mensen,

Vandaag deed ik mijn schijfremslot op de motor en tot mijn verbazing heeft een remschijf speling. Rechter remschijf betreft het (als je voor de motor zit, rechter remschijf). Hoort dit zo? Lijkt me van niet. Tijdens het remmen merk ik er niet veel van maar als ik over een drempel of dergelijke ga hoor ik wel iets rammelen, en nu weet ik dus waar het vandaan komt. Kan ik deze weer 'vast' zetten?

Mvg,
Dennis :]

Edit:
dit heb ik ook, misschien maakt het filmpje het makkelijker

Naar links en rechts kunnen bewegen naar wiel toe en vanaf is geen probleem.Je remschijf kunnen verdraaien in rijrichting dat is niet goed dan moet je aan nieuwe remschijven.Een heel klein beetje kan en mag liever niet dat wijst al op aanstaande slijtage.
 
Laatst bewerkt:
Mensen,

Vandaag deed ik mijn schijfremslot op de motor en tot mijn verbazing heeft een remschijf speling. Rechter remschijf betreft het (als je voor de motor zit, rechter remschijf). Hoort dit zo? Lijkt me van niet. Tijdens het remmen merk ik er niet veel van maar als ik over een drempel of dergelijke ga hoor ik wel iets rammelen, en nu weet ik dus waar het vandaan komt. Kan ik deze weer 'vast' zetten?

Mvg,
Dennis :]

Edit:
dit heb ik ook, misschien maakt het filmpje het makkelijker

Duidelijk versleten
Check effe de dikte van beide, misschien hoef je er maar 1 te vervangen
Als de andere het niet heeft is de kans groot dat de vorige eigenaar een keer 1 schijf heeft moeten vervangen
 
Goedemiddag,

Even een vraagje, wat is nou een mooie en kwalitatieve rem-schakel set?

Zie zoveel verschillende Lucas, TRW, Driven, vortex etc etc.

Groet Anne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan