Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van circuit Zandvoort.
Drie sessies rijden in 2 uur da's voor mij niet de juiste combi. :N

We hadden in sessie 1 na 3 ronden een rode vlag.In sessie 2 ging het meteen al zo loei hard dat ik na 4 bochten al niemand meer zag. :$

Keek ff om zag geen groep vlak achter mij rijden en dacht mooi zo da's vrij rijden voor Willem. _O- :P Na een kwartier rijden kon ik gelukkig weer bij hen aanpikken dat was natuurlijk oké reed best een goed tempo.Maar kon daarna sessie 3 niet meer rijden was totaal bekaf.

Je reed een sessie en je moest je daarna meteen weer opstellen voor de volgende sessie.Dat kon ik gewoon niet trekken.Normaliter zit er een uurtje tussen dan kan dan kan de ouwe eventjes op adem komen. :z O-)

Ook btb gesproken was gezellig we hebben gezamenlijk fish en chips gegeten aan boulevard :t We gaan samen ook een paar keer Assen rijden :]


ps;
Kwam de nieuwe eigenaar met de racemotor van Eisse ook nog tegen.
Dat is idd wel erg snel op elkaar!
Leuk dat je bekende tegen kwam en goed gereden dus :]
 
Ik ben nog steeds heel erg blij met de K4 *O*

Beestje heeft het komende maand wat rustiger, op wat vakantie kilometers na. :+ Misschien van de week nog eens een beetje poetsen, kijken of we met name de tank wat netter krijgen. :)
2017-05-28-12.18.55-Medium-800x449.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha dat komt zeker goed, ze moet af en toe best hard werken dus dat verdient ze dan ook wel. :P

Binnenkort nog maar eens het voorbandje wisselen, zo een supersport bandje vind de vele kilometers niet zo grappig. Heb nu voort met invoegen dat ie bij 180 begint te trillen. :+
 
Haha dat komt zeker goed, ze moet af en toe best hard werken dus dat verdient ze dan ook wel. :P

Binnenkort nog maar eens het voorbandje wisselen, zo een supersport bandje vind de vele kilometers niet zo grappig. Heb nu voort met invoegen dat ie bij 180 begint te trillen. :+
Bij twijfel nieuwe slof erop. Het is immers je enige contact met het wegdek ;)
 
Jup, ga juli paar weekenden weg (Luxemburg, Eifel, etc) dus voor die tijd even doen. :) Gelijk even de glijpennen van de voorremmen mee pakken, die hebben wat ruimte.

Iemand enig idee of je de koppelingshendel zelf nog wat kan verstellen, shimmen of een busje erin? Ik heb verticaal wat speling inmiddels. :P

Kan zelf vanwege mijn pink geen kortere hendeltjes hebben helaas!
 
:? Je hoeft ook niet met je pink te remmen
Haha :P Nee mijn pink heeft de andere kant op gestaan met wat rondcrossen door de bossen toen ik wat jonger was en nog geen motor rbw had. Sindsdien werkt die niet helemaal mee en kan ik die alleen samen gebruiken met de ringvinger (vandaar de Alpinestars handschoenen met een brugje). Met korte hendels zit ik altijd in de weg met die pink. :)
 
Met die gasbuis enzo hoef je niet te klooien,
Heb wel zon,r6 buis voor je en ook wel een set Rizoma met verwisselbare schijfjes,werkt goed maar ik heb er toch weer iets anders voor bedacht.
Spul kun je zo op halen bij me.

Ik had je een tijdje terug nog gemaild over de kuipdelen voor de gsxr l1-L7 maar helaas niets meer vernomen. Ben nog steeds op zoek naar een mooi setje extra kuipdelen, binnenkort even contact? Op en neer rijden is geen probleem voor mij. Gr Roel

Edit: snelgas wil ik ook wel van je overnemen maar ik wil je daar uiteraard wel een vergoeding voor geven dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik had je een tijdje terug nog gemaild over de kuipdelen voor de gsxr l1-L7 maar helaas niets meer vernomen. Ben nog steeds op zoek naar een mooi setje extra kuipdelen, binnenkort even contact? Op en neer rijden is geen probleem voor mij. Gr Roel

Edit: snelgas wil ik ook wel van je overnemen maar ik wil je daar uiteraard wel een vergoeding voor geven dan.
Roel,
Dat is dan ergens mis gelopen,sorry.
Maar die kuipdelen zijn er nog steeds,dus...
Die snelgas?? spullen ook.
Als je dat spul wilt halen kan dat morgen ook,volgend weekend ben ik weer even weg.
Laat maat efkes weten via prive discussie.
De bakker is hie zondags niet open maar dat maak ik volgende week wel goed.
 
Hoi mede Suzuki rijders, ik ben Rob uit Reeuwijk en ik rij sinds mei 2016 op een Gixxer600 L1. Al een tijdje meegelezen, maar nu ik een vraag heb, toch maar even voorstellen en proberen een plaatje te tonen hier.
full

Ik ben lid van het Engelse blad Performance Bikes en hierin hadden ze een 750L3 als lange termijn testmotor. Volgens die gast reageerde deze fiets erg goed op het verhogen van de achterkant, door een 6mm dikke ring tussen de schokdemper en het afsteunpunt le leggen. Na ff googelen kwam ik op Gixxer.com, en vrij veel mensen doen dit. Ik ben voorlopig dik tevreden en ga ook nog niks veranderen, rijdt ook nog niet snel genoeg om het verschil te merken waarschijnlijk. De motor zou wat meer de bocht in moeten vallen, en wat inleveren in grip achter als ik het goed heb.
Vroeg me toch af, of er hier mensen zijn die dit geprobeerd hebben.
 
Hoi mede Suzuki rijders, ik ben Rob uit Reeuwijk en ik rij sinds mei 2016 op een Gixxer600 L1. Al een tijdje meegelezen, maar nu ik een vraag heb, toch maar even voorstellen en proberen een plaatje te tonen hier.[afbeelding]
Ik ben lid van het Engelse blad Performance Bikes en hierin hadden ze een 750L3 als lange termijn testmotor. Volgens die gast reageerde deze fiets erg goed op het verhogen van de achterkant, door een 6mm dikke ring tussen de schokdemper en het afsteunpunt le leggen. Na ff googelen kwam ik op Gixxer.com, en vrij veel mensen doen dit. Ik ben voorlopig dik tevreden en ga ook nog niks veranderen, rijdt ook nog niet snel genoeg om het verschil te merken waarschijnlijk. De motor zou wat meer de bocht in moeten vallen, en wat inleveren in grip achter als ik het goed heb.
Vroeg me toch af, of er hier mensen zijn die dit geprobeerd hebben.

Welkom hier en met een mooie motor :t

Rij zelf ook een K4 750 en vind deze motor pas echt snel de bochten invallen ? Een rotonde te langzaam nemen en ik val al om :?

Wat is jou ervaring hiermee Johan ??
 
Ja de 750 K4 laat zijn eigen heel gemakkelijk zetten en bochten ingooien/leggen, filerijden enzo heeft wel wat finesse en evenwichtsgevoel nodig omdat ie zo lichtvoetig is. Iets minder grip achterop zou ik al niet willen om eerlijk te zijn en de kans dat ie echt nerveus gaat worden wil je ook vermijden lijkt mij. :)
 
Ja de 750 K4 laat zijn eigen heel gemakkelijk zetten en bochten ingooien/leggen, filerijden enzo heeft wel wat finesse en evenwichtsgevoel nodig omdat ie zo lichtvoetig is. Iets minder grip achterop zou ik al niet willen om eerlijk te zijn en de kans dat ie echt nerveus gaat worden wil je ook vermijden lijkt mij. :)


Dat is mijn idee er ook over de K4-5 Johan blij dat we samen het eens hierover zijn :) Soms idd te lichtvoetig .

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen op het circuit ? Heb er wel eens mee gereden op Assen maar ja dat was meer toeren toendertijd. :P
 
Haha sportief toeren noemen wij dat :P Ben ook heel benieuwd, geen vergelijking helaas met circuitwerk. Wel met ook een hoop moderne fietsen die ik geleend of gehuurd heb. Vind dat de gixxer toch wel echt 'merkbaar' licht is en gewoon al heel snel heel veel vertrouwen geeft. Nu is dat wel afhankelijk van goeie banden. Maar ondanks de toch wel wat verouderde vering en de techniek daarvan.

Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld de nieuwe MT09. Heerlijk blok, leuk afgemonteerd, remmen best ok maar dat onderstel. :X Dat doet echt afbreuk aan de motor...

Wat oudere Aprillia Falco was behoorlijk zwaar en log voor mijn gevoel. Nee dat heb ik totaal niet met de gixxer. :)
 
De MT09 is dan ook meer een toermotor :)

Blijf natuurlijk de circuit SRAD wel rijden neem ze ook soms allebei mee . Als het regent of gaat regen zet ik hem op regenbanden.Wil de circuit SRAD wel verder gaan aanpassen heb nog wilde plannen ermee })
 
Ik kreeg al en seintje Willem dat je met 'm gesproken had, leuk :)


Ha Eisse :W , Herkende je oude racer al meteen toen hij ermee kwam aanrijden op de aanhanger.Je motor is naar een leuke kerel gegaan :t Hij vond jou ook hele een toffe peer.

Misschien dat ik hem weer zie in september op Assen :Y
 
Laatst bewerkt:
Nou ja Ine. Het is geen fabeltje dat de Belgen meer ongelukken maken als oa de Nederlanders.

Had het ergens anders ook al gezegd, je kan op een rit iemand wat doms zien doen en denken daar heb je er weer 1. Of denken ja toevallig maakte hij/zij dat ene foutje per maand net voor mij.
Bij die mensen twijfel ik vaak of hun rijbewijs wel belgisch is of dat iemand anders in hun plaats het examen heeft afgelegd... :X

Ons examen is op zich streng genoeg. Allez, in Kontich toch. Daar haalt bijna niemand het van de eerste keer :X
 
Bij die mensen twijfel ik vaak of hun rijbewijs wel belgisch is of dat iemand anders in hun plaats het examen heeft afgelegd... :X

Ons examen is op zich streng genoeg. Allez, in Kontich toch. Daar haalt bijna niemand het van de eerste keer :X

Je hebt altijd uitzonderingen.
Maar we gaan er dan ook vanuit dat je de best rijdende Belg bent ;)
 
Welkom hier en met een mooie motor :t

Rij zelf ook een K4 750 en vind deze motor pas echt snel de bochten invallen ? Een rotonde te langzaam nemen en ik val al om :?

Wat is jou ervaring hiermee Johan ??
Bedankt, het model wat ik heb oogt ook erg vlak en voelt ook zo als je er op rijdt. Misschien probeer ik het nog wel eens om hem achter iets hoger te zetten. Voorlopig zeer tevreden met de Soes, van de week komt er een nieuwe kettingset op met 1 tandje minder voor. Plus nieuwe banden en een speedohealer. Ga van MPP2CT naar Pirelli Diablo Rosso3 ivm de warme circuitdagen die er aan komen 8-) . Ik had ook een 180/60 achter kunnen proberen in plaats van 155/60, maar dacht hier te laat aan. Ben wel benieuwd naar de Pirelli's, ze schijnen echt goed te zijn. Mag ook wel, dingen zijn duur -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan