Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn verzoek tot teruggave heeft de Officier van Justitie afgewezen. Tegen dit besluit heb ik vervolgens een klaagschrift ingediend bij de rechtbank. Afgelopen maandag op zitting gekomen en mijn verhaal gedaan, waarop de rechter heeft besloten mijn rijbewijs terug te geven.

Mijn argument was dat ik hem nodig heb voor mijn werk. Dat ik een overtreding heb begaan en dat het OM mij wil straffen om herhaling te voorkomen, kan ik goed begrijpen, maar met inhouding benadeelt het OM niet alleen mij maar ook mn werkgever, en dat is niet fair.
 
Mijn verzoek tot teruggave heeft de Officier van Justitie afgewezen. Tegen dit besluit heb ik vervolgens een klaagschrift ingediend bij de rechtbank. Afgelopen maandag op zitting gekomen en mijn verhaal gedaan, waarop de rechter heeft besloten mijn rijbewijs terug te geven.

Mijn argument was dat ik hem nodig heb voor mijn werk. Dat ik een overtreding heb begaan en dat het OM mij wil straffen om herhaling te voorkomen, kan ik goed begrijpen, maar met inhouding benadeelt het OM niet alleen mij maar ook mn werkgever, en dat is niet fair.
Knap werk om zo ver te gaan! Dan heb je hem zeker terug verdient.
 
Mijn verzoek tot teruggave heeft de Officier van Justitie afgewezen. Tegen dit besluit heb ik vervolgens een klaagschrift ingediend bij de rechtbank. Afgelopen maandag op zitting gekomen en mijn verhaal gedaan, waarop de rechter heeft besloten mijn rijbewijs terug te geven.

Mijn argument was dat ik hem nodig heb voor mijn werk. Dat ik een overtreding heb begaan en dat het OM mij wil straffen om herhaling te voorkomen, kan ik goed begrijpen, maar met inhouding benadeelt het OM niet alleen mij maar ook mn werkgever, en dat is niet fair.

Mooi! Weet je ook al wat het gaat kosten? :X
 
In principe ben ik nog in afwachting van de straf zelf. De 2 maanden dat ik hem nu kwijt was, was een inhouding, geen invordering. De Officier van Justitie heeft 6 maanden de tijd om de daadwerkelijke straf te bepalen.

Met andere woorden, als je gepakt wordt, wordt je rijbewijs ingehouden. Men wacht dan (max 6 maanden) op de beslissing van de Officier van Justitie, en in afwachting van die beslissing houden ze hem alvast 2 maanden in. Mocht in de daadwerkelijke straf een invordering zitten (wat 9/10 keer zo is), wordt de tijd die je hem in je inhouding kwijt bent geweest hier van afgetrokken. Een soort voorarrest dus.

Over de daadwerkelijke straf heb ik nog geen bericht. Wel is het zo dat omdat ik tijdens de inhouding hem al terug heb gekregen, omdat is besloten dat ik hem inderdaad nodig heb voor mijn werk, de daadwerkelijke straf dan ook geen invordering meer zal hebben. Wel nog een (hele hoge) geldboete.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een ding wat zeker is, zeker met de gixxer in Nederland zit je zo dik over de grenzen van je rijbewijs zonder dat je echt moeite doet... Helpt ook echt niet mee dat bijvoorbeeld ook hier in de buurt en hoop buitenwegen 60 zijn geworden...
 
Supermoto lijkt mij ook wel gaaf, alleen het stukje betrouwbaarheid en onderhoud is een ding... Moet zeggen dat ik op een oude Transalp ook best veel lol had, overal volgas weg en optrekken, stoplicht sprintjes, kleine wheelies als je in zijn 1 over het kruispunt knalde, en eigenlijk niemand die verontwaardigd omkijkt of agressief reageert of een hele club gelovigen die je vervloeken. :+
 
Telkens als ik de K4 mee nam had ik zo'n blauwe homo aan de pijp hangen.

Circuit rijden is het enigste wat ik nog doe rij zelden met een motor op de weg.

Alhoewel ik ook met de auto 200 + rij })

Heb je pech dan hang je
 
met z'n supermoto nemen ze het sneller in als je op 1 wiel rijdt :P

gaat nog altijd lekker hier zo te zien :P

Mogen mij uit het openingsbericht halen, heb geen gixxer meer :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan