Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik ook rijden dan? :P

Wil wel proberen gelijk 2 dagen te pakken, kan je de baan wat beter leren en ballen ontwikkelen voor Eau Rouge :P
Le Raidillon [ree-di-jon] bedoel je ;)
De Eau Rouge is gewoon een klein riviertje dat daarlangs loopt.
 
Bijna iedereen noemt het de Eau Rouge, maar die bocht heet le Raidillon!

Ik begrijp helemaal niet waarom bijna iedereen dat riviertje noemt ipv de bocht...

Guess what, er is daar in de buurt ook een Eau Noir, en ik dacht dat die twee riviertjes samenkomen.
 
Ik weet alleen dat alle toiletten uitkomen ( jaren 70-80) op de Eau Rouge }) En dat 30 jr geleden iedereen zich erin waste en of het natuur zuivere water opdronk :P _O-

Hoe het nu eraan toegaat WC en drinken dat weet ik niet :X

Eau Rouge bronwater in de winkels :+
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend vroeg opgestaan om de weersverwachting te checken. Zag er prima uit, dus last minute toch besloten om naar zandvoort te gaan. Onderweg veel regen gehad, maar in zandvoort op wat spetters rond 10u na de hele dag droog. Was een topdag, echt lekker gereden, voor het eerst sinds voeig jaar September. PR van vorig jaar (2.07.9) bijgescherpt naar 2.06.7 :)
 
Vanochtend vroeg opgestaan om de weersverwachting te checken. Zag er prima uit, dus last minute toch besloten om naar zandvoort te gaan. Onderweg veel regen gehad, maar in zandvoort op wat spetters rond 10u na de hele dag droog. Was een topdag, echt lekker gereden, voor het eerst sinds voeig jaar September. PR van vorig jaar (2.07.9) bijgescherpt naar 2.06.7 :)
Dus toch nog gelukt Huib :t . Zelf ook uiteindelijk een prima dag gehad, eerste 3 sessies met instukteur ging het nog niet zo lekker omdat er iemand in onze groep grote gaten liet vallen. Puur op het vermogen van z'n motor reed ie het weer dicht, kon zo geen lekker ritme opbouwen. In de middag 2 sessies vrij rijden voor het eerst. Sessie 4 2.21.9 wat 9 seconden sneller als in groepsverband was *O* . Sessie 5 op 2:22.3 blijven steken, ik liep in op een gast die maar net iets langzamer als ik was. Ik durfde em niet in te halen :N . Zelf in beide sessies maar 1 keer ingehaald, schrok hier minder van dan ik verwacht had dus daar was ik wel blij mee. 12 Augustus vaarwel aan Lelystad zeggen, en dan op naar Assen :]
 
Dus toch nog gelukt Huib :t . Zelf ook uiteindelijk een prima dag gehad, eerste 3 sessies met instukteur ging het nog niet zo lekker omdat er iemand in onze groep grote gaten liet vallen. Puur op het vermogen van z'n motor reed ie het weer dicht, kon zo geen lekker ritme opbouwen. In de middag 2 sessies vrij rijden voor het eerst. Sessie 4 2.21.9 wat 9 seconden sneller als in groepsverband was *O* . Sessie 5 op 2:22.3 blijven steken, ik liep in op een gast die maar net iets langzamer als ik was. Ik durfde em niet in te halen :N . Zelf in beide sessies maar 1 keer ingehaald, schrok hier minder van dan ik verwacht had dus daar was ik wel blij mee. 12 Augustus vaarwel aan Lelystad zeggen, en dan op naar Assen :]
Waren sessies 4 en 5 voor het eerst vrij rijden op Zandvoort?

Als je op dat niveau begint te zitten, boek je het snelst vooruitgang als je nog 1 op 1 gaat leren (dat is tenminste mijn ervaring). Dus met vrij rijden iemand opzoeken die net een paar seconden sneller rijdt en de sessie achter hem beginnen, dan neemt diegene je mee in het tempo. Of 1 op 1 les boeken natuurlijk, maar dat is prijzig :+
 
Ook nog een actiefoto van gisteren :D

full
 
Nieuwe asfalt is inderdaad heel erg welkom, geeft veel vertrouwen. Stond gisteren wel erg veel wind, opkomen rechte stuk was echt een drama.

Ja je rempunt bepalen op cpz wil wel eens verschillen :P

Tot zo'n 2:15 gaan de secondes er vlot vanaf. Daarna worden de stapjes kleiner.

En wat al gezegd werd, met vrij rijden die net iets snellere rijder proberen in te halen, ga je ongemerkt harder.
 
Ik wou inderdaad doen wat jullie aangeven, dus aanklampen bij die gast die mij inhaalde. Echter kon dit maar een half rondje, want we kregen meteen de finishvlag. Had nooit eerder vrijrijden gedaan want ik rijd altijd bij Motorcircuittraining. Daar had je alleen groep 1 en 2 op Zandvoort en wordt er zonder transponder gereden, vandaag beginnen hun op Zandvoort voor het eerst met een groep 3 en 4 erbij wat wel vrijrijden is met transponder. Hoop van hun vaste klanten hadden hierom gevraagd. Mooie foto Huib, heb er ook eentje besteld in dezelfde bocht volgens mij.
 
Ik wou inderdaad doen wat jullie aangeven, dus aanklampen bij die gast die mij inhaalde. Echter kon dit maar een half rondje, want we kregen meteen de finishvlag. Had nooit eerder vrijrijden gedaan want ik rijd altijd bij Motorcircuittraining. Daar had je alleen groep 1 en 2 op Zandvoort en wordt er zonder transponder gereden, vandaag beginnen hun op Zandvoort voor het eerst met een groep 3 en 4 erbij wat wel vrijrijden is met transponder. Hoop van hun vaste klanten hadden hierom gevraagd. Mooie foto Huib, heb er ook eentje besteld in dezelfde bocht volgens mij.


Zag het idd dat Motorcircuittraining ook gingen rijden met transponder en vrijrijden :t
 
:P

Ja ligt natuurlijk wel aan de snelheid die je al hebt.


Dat zekers maar ook als je instructeur zegt 2-3 seconden sneller te willen gaan dan denk je oh easy :+

Ben benieuwd hoe gehele dag 18 aug vrij-rijden Assen zal gaan ? Die keren dat we vrij rijden hadden laatste sessie was er wel altijd rood na 3-4 rondjes.

Dat hebben ze bij het CRT wel goed voor elkaar met de door hen gebruikte methode :t Dan rij je in sessie 3 al half vrij en de instructie blijft altijd wel een beetje bij je in de buurt om je mee te slepen.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig laatst nog met iemand over gehad.

Rij ik constant 1:55 heb ik alle tijd van de wereld om iemand die 5s langzamer rijd.
Dus rij ik met 2:30 iemand voor kan ik nog steeds op mijn dooie akkertje 2:20 voorrijden.
Maar is jouw pr 2:23 en gaat de instructeur 2:20 rijden is het aanpoten ja.

Ik rij me de tering om 1:54 te rijden en een Cliff Koots zit ook te toeren als hij dat rijd.
 
Toevallig laatst nog met iemand over gehad.

Rij ik constant 1:55 heb ik alle tijd van de wereld om iemand die 5s langzamer rijd.
Dus rij ik met 2:30 iemand voor kan ik nog steeds op mijn dooie akkertje 2:20 voorrijden.
Maar is jouw pr 2:23 en gaat de instructeur 2:20 rijden is het aanpoten ja.

Ik rij me de tering om 1:54 te rijden en een Cliff Koots zit ook te toeren als hij dat rijd.

De snelle tijden die Cliff Koots rijdt :} dan zit ene Rossi ook nog achterstevoren op zijn Yamaha te lunchen _O- :+

Het zijn net die 3-5 sec op elk niveau die het je lastig maken en ja voor iemand anders betekent op het dooie akkertje :] :P

Het mooie is , neem je b.v Huib, die knalt meteen al 10 seconden sneller rond als ik :( :+

Kijk ik naar mijn bochten snelheid ( op Assen 3 stuks ) dan kan die zeker wel hoger .Vergelijk ik die dan weer met KM tellerstanden van youtube rijders liggen ze nagenoeg hetzelfde terwijl zij 1:58-2:04 rijden op Assen :? En dan begrijp ik het niet zo waar laat ik het dan liggen , de SRAD gaat niet sneller als volgas :P

Straks met die K4 weet ik zeker dat deze volgas voor mijn op mijn dooie akkertje zal gaan.De vraag zal worden, hoe de bochten dan zullen gaan :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan