Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat rijden jullie zo al op het circuit? ik heb nu nog Pirelli Diablo Superbike slicks er onder liggen maar wil over gaan naar profiel banden. van Dunlop of Metzeler Racetec RR.
Voor mij werkte een voorband metzeler racetec rr k2 en een pirelli sc3 slick achter erg goed met rondetijden iets onder de 2 minuten op een 600. Achterband zit er nu 5 dagen op en heeft nog genoeg rubber voor nog wel een dag of 3. Voor komend jaar ga ik de dunlop gpracer 212 slicks proberen (op een 1000). Heb de indruk dat die op een 1000 een wat gustigere prijs/prestatie/levensduur verhouding hebben.
 
Voor mij werkte een voorband metzeler racetec rr k2 en een pirelli sc3 slick achter erg goed met rondetijden iets onder de 2 minuten op een 600. Achterband zit er nu 5 dagen op en heeft nog genoeg rubber voor nog wel een dag of 3. Voor komend jaar ga ik de dunlop gpracer 212 slicks proberen (op een 1000). Heb de indruk dat die op een 1000 een wat gustigere prijs/prestatie/levensduur verhouding hebben.

Ik rijd met een soortgelijke set-up:
In het voorjaar: metzeler k2 voor en k3 achter
In de zomer: metzeler k2/ evt k1 voor en k2 achter.
 
Oke dat was mij niet bekend... D212 de opvolger dus?


Dat is juist de dunlop gpracer 212 is eigenlijk de opvolger van de dunlop gpracer 211.

Het mooie van de dunlop gpracer is dat met of zonder profiel slick het dezelfde band is.Je hoeft er niet aan te wennen plus je mag met de profielband zo de weg op.Deze band zeer geschikt is om ermee te racen.Ze kunnen lage 1,4 druk aan ,een veelzijdige band daarom heb ik deze uitgezocht.

En sommige vervloeken de dunlops :+
 
In aanvulling daarop. De GP racer is de "amateur" raceband van dunlop en heeft een breed inzetgebied. Als je de druk een keer verkeerd hebt rij je hem niet compleet kapot in een sessie.

Er is ook nog een kr versie die meer grip biedt maar en duurder is en een minder breed inzetgebied heeft. Je moet veel beter letten op de bandendruk, soort asfalt en compound. Band komt ook in meer compounds dan de gp racer.
 
Roy ik heb een nieuwe OP foto voor je..
[afbeelding]

Ik moet met gemak nieuwe banden op de GSXR. Iemand tips? rij nu Pirelli Diablo Rosso Corsa. Heb eigenlijk wel interesse in de Rosso III die presteren ook wat beter in de regen. Maar de Metzeler M7RR blijkt ook een erg goede band te zijn.. Ook uit dezelfde fabriek.

En wat rijden jullie zo al op het circuit? ik heb nu nog Pirelli Diablo Superbike slicks er onder liggen maar wil over gaan naar profiel banden. van Dunlop of Metzeler Racetec RR.

Done!
(Hoef je niet ook op FB te melden hoor ;) Ik zie het hier vanzelf :P )

Edit: alles afhankelijk van de rondetijden die iemand rijdt. Ik rijd niet echt hard in vergelijking met een aantal anderen hier.

Ik rij Supercorsa's BSB compound (Schijnt zo ongeveer SC1.8 te zijn) kon ik gunstig aankomen maar anders gewoon SC2 pakken.
 
In aanvulling daarop. De GP racer is de "amateur" raceband van dunlop en heeft een breed inzetgebied. Als je de druk een keer verkeerd hebt rij je hem niet compleet kapot in een sessie.

Er is ook nog een kr versie die meer grip biedt maar en duurder is en een minder breed inzetgebied heeft. Je moet veel beter letten op de bandendruk, soort asfalt en compound. Band komt ook in meer compounds dan de gp racer.


Yep voor mij dan ook als super amateuristisch circuit rijden ideaal })
 
Eerste 70km met de gsxr zitten er op. Bevalt me erg goed. Remmen voelen goed aan en de vering is niet perfect maar in de basis wel in balans. Kwestie van afstellen uiteraard.

Loopt ontzettend soepel, en dat is even wennen als je een kawa gewend bent.

Hopelijk komend weekend een droge (mid)dag om nog een stukje te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Eerste 70km met de gsxr zitten er op. Bevalt me erg goed. Remmen voelen goed aan en de vering is niet perfect maar in de basis wel in balans. Kwestie van afstellen uiteraard.

Loopt ontzettend soepel, en dat is even wennen als je een kawa gewend bent.

Hopelijk komend weekend een droge (mid)dag om nog een stukje te sturen.

:t mooi dat hij zo goed bevalt.

Keertje de voorpoot olie verversen helpt al veel *D
 
Eerste 70km met de gsxr zitten er op. Bevalt me erg goed. Remmen voelen goed aan en de vering is niet perfect maar in de basis wel in balans. Kwestie van afstellen uiteraard.

Loopt ontzettend soepel, en dat is even wennen als je een kawa gewend bent.

Hopelijk komend weekend een droge (mid)dag om nog een stukje te sturen.
Wat goed dat ze bevalt!

Hier eerst het carnaval over leven. Daarna inpakken en gaan we naar ons tussen woning in afwachting tot we in ons nieuwe huis aan de klus kunnen...
 
Carnaval? Ah ja dat verkleedpartijtje voor volwassenen die eigenlijk dragqueens zijn! ;)


God, heerlijk weer werken. Wat een rust. Na een week lang werken in huis is dit ontspanning. Vannacht heerlijk een volle 9u geslapen, doet een mens goed!
 
Carnaval? Ah ja dat verkleedpartijtje voor volwassenen die eigenlijk dragqueens zijn! ;)


God, heerlijk weer werken. Wat een rust. Na een week lang werken in huis is dit ontspanning. Vannacht heerlijk een volle 9u geslapen, doet een mens goed!
Heerlijk 4 dagen onder de tap hangen en gek kan doen omdat toch iedereen verkleed is :+

Al een beetje bezig met komend race seizoen?
 
Ach smaken verschillen. Maar ik woon dan ook boven de rivieren.

En nee, behalve motor poetsen (voor feestavond en op de motorbeurs) en caravan voor onderhoud naar www.caravanservice.nl gebracht nog totaal niet mee bezig geweest.

Waarschijnlijk de avond voor ik race nog even snel de olie wisselen :P
 
Laatst bewerkt:
Ach smaken verschillen. Maar ik woon dan ook boven de rivieren.

En nee, behalve motor poetsen (voor feestavond en op de motorbeurs) en caravan voor onderhoud naar www.caravanservice.nl gebracht nog totaal niet mee bezig geweest.

Waarschijnlijk de avond voor ik race nog even snel de olie wisselen :P
En wij vieren het in het midden van het land _O-

Tijd zat joh een avond van te voren :+
 
En wij vieren het in het midden van het land _O-

Tijd zat joh een avond van te voren :+
Ik wilde net zeggen haha, "wij" wonen ook boven de rivieren. Hier hebben ze zelfs een optocht en vieren ze het 5 dagen lang. Ik dan weer niet, die tijd heb ik wel gehad (ouwe lul ben ik met m'n 29 jaar natuurlijk :+ )

Wat is het thema dit jaar Zzzuki?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan