Motor-Forum

Select Forum

Victory Motorcycles sluit de deuren

MF Redactie

Reg. datum:
14 jul. 2007
In de concurrende motormarkt is het Polaris Industries, het concern achter Victory Motorcycles, niet gelukt het hoofd boven water te houden. Polaris heeft daarom besloten zich niet meer op Victory te gaan richten, maar op hun andere motormerk, Indian.

http://www.motormeuk.nl/download_file/7343/364ba739f663b4aa74e55711e35c432a

“Het was een heel moeilijk besluit. De laatste achttien jaar hebben we niet alleen middelen geïnvesteerd, maar ook onze hart en ziel. We zijn trots op wat we hebben bereikt”, aldus Polaris CEO Scott Wine. Helaas bleek het merk het hiermee niet te redden en zou doorgaan met Victory teveel geld kosten.

Het merk, geboren in 1997, stond bekend om haar opvallende styling van een aantal specifieke modellen, zoals de iconische Vision. Desondanks kon het bedrijf al nooit echt in de buurt komen van concurrent Harley Davidson. Volgens Polaris piekte Victory even in 2012, maar daarna was de daling niet meer omkeerbaar. Drie van de vijf jaar gingen de boeken in als verlies.

Vervolgens werd het wél succesvolle Indian Motorcycles overgenomen, maar moederbedrijf Polaris had het moeilijk om zich om beide merken te concentreren waardoor het minst lopende merk nu de deuren moet sluiten.

Polaris zal dealers helpen om bestaande modellen te verkopen. Onderdelen worden nog tien jaar lang geleverd. Service en garantie ook. Het merk wordt langzaam afgebouwd.

bron: Morebikes.co.uk
Z1000SX '14 | Full Akrapovic | K&N | Woolich ECU | Puig double bubble | Hyperpro | SW-Motech crashpads & een Thundercatje

R1100S

Reg. datum:
27 feb. 2006
Tja, ik vind ze van best mooi, tot gruwelijk lelijk. Verder behoorlijk duur en geen "roemruchte historie" (for what it's worth) als HD en Indian...
Live fast. On high. Repentless. Let it ride.

Als je naar de zon kijkt, zie je de schaduw niet.

Sleutelloos techneut.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Oud "nieuws". Polaris stopt met het fabriceren van Victory motoren
Aan mijn uitlaten kunnen en mogen geen rechters ontleed worden.

mo' feeewing™

Reg. datum:
02 jun. 2003
Dan hoop ik wel dat ze de tellerpartij waterdicht krijgen en een betere after-sales dept. krijgen.
Steeds maar 2 weken wachten op onderdelen die je pas kan bestellen bij de dealer die het eerst moet constateren (wil je het bij een andere dealer hebben, moet die het ook eerst constateren.... :N).

Anders is het daarmee ook snel gebeurd.

Positief eindigen:
De motoren lopen perfect, zelf in de hevigste regenbuien en zonder werkende tellers en knipperlichten.
Sinds ik het geluid van mijn claxon veranderd heb naar het geluid van geweerschoten, gaan de mensen veel sneller uit de weg?! klikkerdeklik
|.-.|

Honda NSS300 Forza!

Reg. datum:
15 apr. 2011
Dat is zonde zeg, op mijn "wish list" prijkt al lange tijd de Victory Vegas 8-Ball.
Blijf het een prachtmotor vinden:

http://polaris.hs.llnwd.net/o40/vic/2017/img/motorcycles/my17-overview/media-viewer/modal/vegas-8-ball/vegas-8-ball-04.jpg
Easy Life, Motorscooter Life ;)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.