Belgentopic - > Meerdaagse 2017

Nameless

MF veteraan
30 mei 2007
70.854
13
Easywood (B)
Belgentopic - Wieke Tingels - Meerdaagse 2017

j5-s-bochten-eerst-naar-links.gif







Aangezien er links en rechts toch alweer stemmen opgingen om op *O* meerdaagse *O* te gaan , open ik hiervoor het topic.

Om eindeloos gediscussieer te voorkomen stel ik voor om met de week van Hemelvaart te gaan. Dit is de week van zondag 21 mei (dus wsl zaterdagavond vertrekken) tem zaterdag 27 mei 2017.
Reden: de meesten moeten een dag (of mss zelf 2 dagen) minder verlof nemen en hoe later we gaan hoe meer kans op goed weer...


Periode, aantal dagen, bestemming, niets staat er vast dus alles is mogelijk in overleg met de uiteindelijke deelnemers, maar laat ons voorlopig uitgaan van deze datum...



Ik zou eerst eens willen kijken hoeveel animo hier voor is voordat we beginnen te kijken naar bestemmingen en routes en hotels en manier van reizen.


Dus, wie wil er tussen 21 mei 2016 en 27 mei 2016 mee op meerdaagse motorreis?



Gaan mee:

- Nameless
- Fred
- Jimmeh
- Sheldon
 
Laatst bewerkt:
Een motorreis is voor mij vooral rijden op de motor zelf en het liefst in een mooi gebied.
Als ik die ene foto zie en goed kan inschatten is er niks mis met het gebied. Daarbij is het wel heel jammer dat de motoren op de aanhanger niks staan te doen.
Motor afladen en gassen met die hap!! :] :]
 
Een motorreis is voor mij vooral rijden op de motor zelf en het liefst in een mooi gebied.
Als ik die ene foto zie en goed kan inschatten is er niks mis met het gebied. Daarbij is het wel heel jammer dat de motoren op de aanhanger niks staan te doen.
Motor afladen en gassen met die hap!! :] :]

U weet duidelijk niet waar het over gaat.

Voorbeeld: vorig jaar naar de Spaanse Pyreneeën geweest. Motoren op trailers naar daar.

Dan ginder +/- 2.500km met de motoren gereden op 5 dagen. Allemaal bochten :9

Dus ik begrijp je commentaar niet zo goed :?
 
Laatst bewerkt:
U weet duidelijk niet waar het over gaat.

Voorbeeld: vorig jaar naar de Spaanse Dolomieten geweest. Motoren op trailers naar daar.

Dan ginder +/- 2.500km met de motoren gereden op 5 dagen. Allemaal bochten :9

Dus ik begrijp je commentaar niet zo goed :?

Zal alles best kloppen. Wellicht is de foto-keuze dan niet de meest gelukkige.

Edit:
Eeeeeeh....? Spaanse Dolomieten??? Toen ik door de Dolomieten reed lagen die nog in Italië :?
Ik heb wel in Spanje de Picos de Europa bezocht. Dat leek er wel iets op. OKE mss ietsje kleiner.....
 
Laatst bewerkt:
Zal alles best kloppen. Wellicht is de foto-keuze dan niet de meest gelukkige.

Edit:
Eeeeeeh....? Spaanse Dolomieten??? Toen ik door de Dolomieten reed lagen die nog in Italië :?
Ik heb wel in Spanje de Picos de Europa bezocht. Dat leek er wel iets op. OKE mss ietsje kleiner.....

Spaanse pyreneeën, excuus ;)


En die foto heeft voor onze groep een betekenis, dus is zeker geen ongelukkige keuze ;)
 
U weet duidelijk niet waar het over gaat.

Voorbeeld: vorig jaar naar de Spaanse Pyreneeën geweest. Motoren op trailers naar daar.

Dan ginder +/- 2.500km met de motoren gereden op 5 dagen. Allemaal bochten :9

Dus ik begrijp je commentaar niet zo goed :?

Dan heb ik nog een vraag: (nu dus gecorrigeerd voor de Spaanse Pyreneeën)
Mijn kennis van de Pyreneeën............... Ik heb aan beide zijden aan de kust meerdere jaren vakantie gevierd. Ook heb ik enkele jaren in de centrale Pyreneeën met de racefiets rondgereden. Voorts heb ik meerdere toppen beklommen waaronder de hoogste: Pico Aneto. Ik kan dus wel zeggen dat ik de Pyreneeën redelijk tot goed ken.

De afstand van Hendaye tot Collioure is hemelsbreed een goede 400km. Hoe wil je het voor elkaar krijgen om aan Spaanse zijde 2500km daar weg te krijgen? Of doe je iedere weg 5x?
Afgelopen zomer heb ik met de motor 2/3 van de Pyreneeën tot Andorra gedaan, maar zoveel km's heb ik daar niet kunnen maken!

Verder vind ik 5 (!) dagen iedere dag 500km in de Pyreneeën wel heel erg ambitieus. Ik heb afgelopen zomer 1 dag 540km/6 passen over bergwegen van de Pyreneeën gereden (ook Spaanse zijde) en was aardig versleten. Als ik de meeste verhalen hier op dit forum lees zit ik met km's al boven gemiddeld. Als jullie dat dan ook nog eens 5 dagen achter elkaar weten vol te houden, dan is dat wel buiten-categorie.......... :?
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik nog een vraag: (nu dus gecorrigeerd voor de Spaanse Pyreneeën)
Mijn kennis van de Pyreneeën...............

heel verhaal, maar eerlijk gezegd interesseert het me niet echt

leuk dat je wil reageren, maar als je wat meer achtergrond-informatie had vergaard,
was je erachter gekomen dat wij wel degelijk deze km's rijden.
We rijden misschien niet zoals de meeste medemotorrijder het zou doen, maar onze bergpassen liggen nooit aan elkaar.
Hier zit soms 70 km tussen,
enfin, wat zit ik hier een uitleg te geven.

Wij zijn een groepje Belgen die al meer dan 8 jaar met elkaar op pad gaan,
indien we iets organiseren doen we dit voor onszelf, zonder uitleg te moeten geven aan een ander,
wil je enige inbreng in dit topic, dan zit er niets anders op dan mee te gaan (en kom niet met het argument dat dit een openbaar forum is aub)

Als het ook gelogen is, als ik zeg dat ik 40.000 km gereden heb in 1 jaar,
dat ik dagritjes doe van +700 km
en dat mijn 1000rr ondertussen 140.000 km heeft.

Nogmaals, verziek dit topic niet zonder enige meerwaarde te geven

Sheldon de kudbelg
 
Btw: in de Spaanse Pyreneeën haspel ik vrolijk 600 a 700 km per dag af, zo'n racebanen daar :o :}

Vorig jaar ook ritjes met gemiddeld van 100+/kmu (of nog pak hoger :X )

Of in Italië 3x na elkaar van de ene kant van de monte bondone naar de andere kant, tot groot jolijt van mijn achterband :')
 
leuk dat je wil reageren, maar als je wat meer achtergrond-informatie had vergaard,
was je erachter gekomen dat wij wel degelijk deze km's rijden.
We rijden misschien niet zoals de meeste medemotorrijder het zou doen, maar onze bergpassen liggen nooit aan elkaar.
Hier zit soms 70 km tussen,
enfin, wat zit ik hier een uitleg te geven.

Wij zijn een groepje Belgen die al meer dan 8 jaar met elkaar op pad gaan,
indien we iets organiseren doen we dit voor onszelf, zonder uitleg te moeten geven aan een ander,
wil je enige inbreng in dit topic, dan zit er niets anders op dan mee te gaan (en kom niet met het argument dat dit een openbaar forum is aub)

Als het ook gelogen is, als ik zeg dat ik 40.000 km gereden heb in 1 jaar,
dat ik dagritjes doe van +700 km
en dat mijn 1000rr ondertussen 140.000 km heeft.

Nogmaals, verziek dit topic niet zonder enige meerwaarde te geven

Sheldon de kudbelg

Als we naar de Ring gaan en daar nog paar rondjes rijden tik jij zelfs de 1000km aan op een dag als ik me niet vergis :?
 
Als we naar de Ring gaan en daar nog paar rondjes rijden tik jij zelfs de 1000km aan op een dag als ik me niet vergis :?

Klopt, maar wil niet meteen als leugenaar overkomen :+

Als we met 3 personen tijdens de meerdaagse een achterband oprijden,
en tijdens de meerdaagse laten vervangen, zegt al genoeg zeker ;)
 
Laten we focussen op de meerdaagse die telkens weer geslaagd is en niet op een rare man die hier wat begint te zagen zonder reden. :] :] :]
 
:^
Maar ik ga spijtig genoeg een jaartje moeten passen boys.
Wegens te moeten sparen voor aankoop van een huis en waarschijnlijk bijhorende verbouwingen.
Maar ik volg wel even het topic, toch benieuwd wat het gaat worden.
 
:^
Maar ik ga spijtig genoeg een jaartje moeten passen boys.
Wegens te moeten sparen voor aankoop van een huis en waarschijnlijk bijhorende verbouwingen.
Maar ik volg wel even het topic, toch benieuwd wat het gaat worden.


Maak jezelf niks wijs man en ga lekker mee.

Die 500 euro is niets op een aankoop en verbouwing van een huis. Kan je je beter eens een week goed mee gaan amuseren in de bergen en waanzinnig :]

Just my 2 cents :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan