Beschuldigd van aanrijding tijdens motorvakantie Duitsland

Vaag verhaal, maar er gebeuren wel meer rare dingen. En Mensen doen rare dingen voor geld

Kreeg laatst een boete uit Duitsland omdat ik in Berlijn met een in gehuurde auto op de stoep zou hebben gestaan. Nu had ik die auto met dat kenteken wel gehuurd op dat moment in München, maar ik bevond mij in Oostenrijk. Apart dus....

Mailadres opgezocht, netjes geschreven dat ik dat niet geweest kon zijn, omdat ik op dat tijdstip aan het eten was in het hotel waar ik toen zat. Tot op dit moment niks meer van vernomen.
Misschien nederland eens op de hoogte brengen van deze manier van geld verdienen.
In plaats van ons optelichten gewoon de toeristen of wat dan ook toch weer extra inkomsten :+
 
Er zijn een paar steden die individuele afspraken met Google hebben gemaakt over Streetview. Op de meeste plekken in Duitsland is het niet beschikbaar.

Zo jammer. Bij het maken van route's is het fijn als je bij twijfel met behulp van streetview even de toestand van de weg kunt bekijken. Kun je de route even wat omleggen als het een smal "karrespoor" blijkt te zijn. In Duitsland grijp je dan weer mis.
 
Zo jammer. Bij het maken van route's is het fijn als je bij twijfel met behulp van streetview even de toestand van de weg kunt bekijken. Kun je de route even wat omleggen als het een smal "karrespoor" blijkt te zijn. In Duitsland grijp je dan weer mis.

In Duitsland hebben ze dan ook alleen maar goede wegen.

:Y
 
Heel vervelend dat streetview het in Dld niet doet.
In mei ga ik naar de Harz. Ik kan daar niet eens de omgeving bekijken........... :(
 
Hele grote superspeeltuin voor motorrijders.

:^ Ben er al een paar keer geweest, mooi rijden daar. Afgelopen mei nog. En dan via het Sauerland (winterberg) weer terug. Prachtige route gehad met de koolzaadvelden geel in bloei en geen kip op de weg.
 
Wat een pannenkoek die mof, maar als je je gegevens afgeeft zonder bij een aanrijding betrokken te zijn geweest, ben je wel een beetje een poffertje....
 
Ben er al een paar keer geweest, mooi rijden daar. Afgelopen mei nog. En dan via het Sauerland (Winterberg) weer terug. Prachtige route gehad met de koolzaadvelden geel in bloei en geen kip op de weg.

Klinkt goed allemaal. Prima vooruitzicht in het voorjaar! Dat wordt dus gassen..... :]
Via Sauerland is goede tip! :t
 
Beetje goed weer en je gaat er geen spijt van krijgen. Wij zijn vier dagen geweest afgelopen mei. Een dag heen, waarvan de eerste helft snelweg om achter het Ruhrgebied te komen. Toertje van 260km in de Harz. Dag 3 route van 300km vanuit de Harz naar Winterberg, laatste dag binnendoor naar huis. Hier stukje van de route. Rood is 2e gedeelte heen, groen route door de Harz, paars Harz Winterberg.

full
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar wel lekker :] daar :t
Dass werden wir sicher machen! Aber ohne Polizei!!


@Nosmo King: Dat plaatje ziet er goed uit. Daar kan ik wel eea van gebruiken.
Wat me wel opvalt is dat jullie de Kyffhäuser Strasse niet hebben gereden. Die kende ik zelf ook niet, maar van verschillende kanten is die aangegeven als tip.
 
Laatst bewerkt:
En zich vervolgens afvragen waarom de polizei zo streng is...

Speeltuin! Dus geen openbaar circuit. B| Ik kom er regelmatig, en heb er nog nooit gedonder gehad met de polizei.
Okee, ik ben ook niet wereldvreemd. Er wordt daar te vaak te hard gereden, ook door Duitsers zelf. En het gaat helaas ook maar al te vaak mis met alle gevolgen van dien. Waarbij een dikke prent nog het minste is wat je kan overkomen.
 
Ze zijn daar niet echt fan van motoren. Op sommige stukken geldt er alleen voor motoren een snelheidsbeperking en voor auto's niet. Voor sommige bochten kwam ik ook van die dwarsribbels tegen. Niet echt fijn als je af wilt remmen en je komt over 3 van die dingen gestuiterd.
 
Heej psssst, Zullen we eens een apart Harz+ :] topic openen? Alleen voor ingewijden natuurlijk. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dass werden wir sicher machen! Aber ohne Polizei!!


@Nosmo King: Dat plaatje ziet er goed uit. Daar kan ik wel eea van gebruiken.
Wat me wel opvalt is dat jullie de Kyffhäuser Strasse niet hebben gereden. Die kende ik zelf ook niet, maar van verschillende kanten is die aangegeven als tip.


Die ken ik niet, maar zal hem eens opzoeken. Mocht je de routes willen hebben als gpx dan laat maar weten. Kun je ze zelf aanpassen.
 
Heej psssst, Zullen we eens een apart Harz+ :] topic openen? Alleen voor ingewijden natuurlijk. ;)
Ik heb 1x het woord Harz laten vallen en we zijn idd volledig off-topic.
Blijkbaar zijn er veel liefhebbers van dat gebied.

@Nosmo King: Bedankt voor aanbod GPX. Ik heb al heel veel routes.
Aan/afrijden via Sauerland kan ik wel van het plaatje aflezen.

@Bosso-Bochtenparadijs: Van dat filmpje krijg je gelijk al goed zin. Op de site nog meer info Harz-motorwegen te vinden. Ook daarbij een pagina met alle mooie wegen van de Harz voor mooie motorroutes. Verder wordt bij Kyffhausen vermeld: "von Sperrung/ Beschränkung bedroht". Dat betekent meestal een prachtige motorweg en asap gaan rijden.
Spoedig voordat het te laat is!! :]
 
Ik heb 1x het woord Harz laten vallen en we zijn idd volledig off-topic.
Blijkbaar zijn er veel liefhebbers van dat gebied.

@Bosso-Bochtenparadijs: Van dat filmpje krijg je gelijk al goed zin. Op de site nog meer info Harz-motorwegen te vinden. Ook daarbij een pagina met alle mooie wegen van de Harz voor mooie motorroutes. Verder wordt bij Kyffhausen vermeld: "von Sperrung/ Beschränkung bedroht". Dat betekent meestal een prachtige motorweg en asap gaan rijden.
Spoedig voordat het te laat is!! :]

Je gedraagt wel een beetje hè! B| Ik wil d'r ook nog terecht kunnen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan