Welke supersport past bij mijn lengte?

Bonafide50

Rookie
15 jan 2017
8
0
Odijk
Hoi,
Ik ga binnenkort opzoek naar een super sport motor.
De suzuki gsxr k3/4 staat bovenaan mijn lijst, alleen zit ik met het probleem dat ik vrij lang ben.

Ik ben 1.96 en dus zal de keuze vrij beperkt zijn, de beste manier is natuurlijk om motors te passen maar voordat ik dat doe zou ik graag wat advies willen van jullie!

Welke super sports zijn het beste voor mensen met mijn lengte??

Ik hoor t graag!!

Gr Kevin
 
Eigenlijk past geen enkele SS bij jullie lengte. Je kan er wel mee rijden, maar het ziet er tamelijk belachelijk uit voor een buitenstaander. En dat bedoel ik niet lullig.....
Daar zou je je natuurlijk eigenlijk helemaal niets van moeten aantrekken, maar in de praktijk zijn de meeste mensen er wel degelijk gevoelig voor.

Alternatief is een zware sport/tourmachine zoals de ZZR1400, Hayabusa of Blackbird. En eigenlijk kom je alleen op het circuit te kort op echte Supersports.
 
Ik ben ook 1.96 en rij op een Honda fireblade.


Supersport is een 600-tje

Ik rij cbr600f (F4) met 183 lang.

Maar jij bent natuurlijk nog wat langer, nou denk ik dat ook je verdere bouw van belang is (dik dun).

Welke leeftijd heb je ongeveer in je hoofd?
 
Ik ben 1.96 en weeg 90kg max.

Ik zit te denken aan een gsxr 750 of direct een 1000, bj 2003/2004.
Binnekort ga ik een rondje op een cbr1000rr '04 om te kijken hoe die zit.

Ik heb een aantal mensen deze vraag gesteld en meestal komen ze met mijn lengte uit op een gsxr..
 
Eigenlijk past geen enkele SS bij jullie lengte. Je kan er wel mee rijden, maar het ziet er tamelijk belachelijk uit voor een buitenstaander. En dat bedoel ik niet lullig.....
Daar zou je je natuurlijk eigenlijk helemaal niets van moeten aantrekken, maar in de praktijk zijn de meeste mensen er wel degelijk gevoelig voor.

Alternatief is een zware sport/tourmachine zoals de ZZR1400, Hayabusa of Blackbird. En eigenlijk kom je alleen op het circuit te kort op echte Supersports.

2m op een blackbird hier :W
 
Misschien zoiets als een Suzuki gsx 650f? Of de gsx 1250 f als die groter is?
Denk dat er in het sport-tour segmenten wat meer motoren zijn die bij jouw lengte passen.
 
1.96 op een er-5. Alles kan.... Let ook op verhoudingen. Beenlengte armlengte. Ik geloof dat er ergens ok een website was waar de gegevens van de motoren op staan en jij je gegevens kan invullen en dat hij dan je zithouding laat zien.
 
cycle-ergo.com

Hier kan je een beetje zien hoe je uitkomt
Een supersport lijkt me niet lekker rijden met die lengte, daarom zie ik ze denk ik ook meestal met het linkerhandje op het dijbeen.
 
cycle-ergo.com

Hier kan je een beetje zien hoe je uitkomt
Een supersport lijkt me niet lekker rijden met die lengte, daarom zie ik ze denk ik ook meestal met het linkerhandje op het dijbeen.

komt denk ik meer omdat een SS amper gebruikt kan worden, de meeste gaan in de eerste versnelling al hard genoeg om voor 10 jaar je rijbewijs kwijt te raken
 
Ik ben 2 meter en heb al verschillende supersports gehad waaronder verschillende fireblades en nu een r1 en nog veel meer andere sport en supersports gereden. Ze zitten allemaal niet echt lekker, maar met verstelbare steppies en je clipons wat draaien kan je wat ruimte winnen. Voor korte stukjes en circuit heb ik het altijd als prima ervaren, alleen bij lange ritten (naar bv buitenland) heb ik mezelf wel eens vervloekt dat met een supersport te willen doen ipv een toerbuffel. Echter, elke keer dat je bij een mooie bocht aankomt weet je het waarvoor je het doet. Een supersport moet je eigenlijk ook niet rijden om confortabel te zitten maar om hard door een bocht te gaan.
 
Wat bedoeld de topic starter nou met ' supersport'?

Ik hoor allemaal fireblade's,rsv en R1's voorbij komen,maar volgens mij zijn dat superbikes, en geen supersport
 
Superbikes?

Nee, super sport categorie motoren zijn puur de race model motoren zoals de R series van yamaha, GSXR series van Suzuki, ZX series Kawa ect ect.

Maar ik ga maar langs een paar shops om te passen!!
 
Aha

Ik ging ervan uit dat je een 600-tje wou, omdat je een supersport wou.

Een 1000 moet toch geen probleem zijn met jouw lengte neem ik aan.
 
Aprilia RSV mille, lekker ruime motor :t

En natuurlijk een prachtige fiets, Japanse supersports rijder er al genoeg.
 
Aha

Ik ging ervan uit dat je een 600-tje wou, omdat je een supersport wou.

Een 1000 moet toch geen probleem zijn met jouw lengte neem ik aan.

Begrijp ik nu dat er verschil zit tussen een 'supersport' en een 'superbike'?
Een supersport is dus een 600 en alles met meer cc een superbike?
 
Begrijp ik nu dat er verschil zit tussen een 'supersport' en een 'superbike'?
Een supersport is dus een 600 en alles met meer cc een superbike?

In de racerij is een superBIKE idd de 1000cc klasse.
Maar over het algemeen wordt met een supersport model gewoon een r1 of r6 of zx10r of zx6r en alles wat er op lijkt bedoelt.
 
Ik ben 1.96.

Ik heb gereden op de "oer"blade en dat was geen succes. Een Ducati 900 supersport. Dat ging beter! En het beste zat ik op de Aprillia RSV Mille.
Maar je zult ook echt moeten gaan passen. Ik pas bijvoorbeeld niet op een Blackbird. Dat is natuurlijk geen supersport maar op zich wel een grote motor. Maar die heeft voor mij dus de verkeerde verhoudingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan