Welke supersport past bij mijn lengte?

Geen supersport maar een Yamaha FZ1 zit ook lekker, ben zelf 2.03 en heb de naked uitvoering. Waar ik vaak tegen aan liep bij motoren was dat de zit wel wil. Maar de wind echt vol tegen de helm aan bulderde door het ruitje.
 
Klopt inderdaad dat de RC8 erg ruim is. Bijna alle geometrie is verstelbaar, waardoor jij er dus ook op past.
 
Ben 2m lang en heb een 1000 K3 én K4 gehad.
Standaard houdt de beenruimte niet over, ik heb van Lucas 2 schetsplaatjes gekocht zodat je de standaard voetsteunen kunt verstellen: cm of 3 lager en wat naar achteren. Een wereld van verschil.
Daarbij maakte Suzuki echte werk van hun kuip, groot en doeltreffend. En daardoor geschikt voor lange mensen.
 
Nu zie ik al een paar keer de RSV voorbij komen.
Ben zelf 'maar' 1.85 en zat aardig 'opgevouwen' op mijn
RSV..

Nu moet ik ook wel bekennen dat mijn lichaamsverhoudingen nu niet
echt 1op1 kloppen
Heb wel eens gehoord dat Kermit een verre verre voorouder is :+ :+

Wellicht een CBR1000F iets??
 
ZX-9R van Kawa, ben 1,98 meter en heb daar 6 jaar tot volle tevredenheid op gereden.

Het ziet er sowieso wat gek uit, mensen van bijna 2 meter op een supersport (motor lijkt best wel klein, de ZX-12/14, Blackbird en hayabusa daargelaten) maar als je plat op de tank ligt gaat 't prima... ;) :+
 
2m op een blackbird hier :W


:^

MBM dan. :P (ik steek een beetje tussen de kuipdelen uit :+ ) Heeft erg lange benen en past erg goed op de blackbird. Maar dat is weer geen supersport.


R6 vind ik ook een kleine motor.Daar krijg je erg snel het grote man op brommertje effect.
Fireblades ogen dan weer iets groter.

Maar goed.... proefrijden, proefzitten en kijken wat jij het fijnst vind.
En ga voor de ervaring,comfort en het rijden. Hoe het er uit ziet is minder belangrijk. :)
Als jij juist de (bvb) r6 lekker vindt rijden moet je dat vooral doen.
 
Als iemand gaat zitten wordt het lengteverschil gehalveerd, en als je je benen en armen buigt is dat verschil ook gehalveerd. Daarom snap ik niet dat mensen die 10 cm groter zijn dan ik niet ook op alle motoren passen, ze zijn aan alle kanten maar een paar cm langer.
 
Als iemand gaat zitten wordt het lengteverschil gehalveerd, en als je je benen en armen buigt is dat verschil ook gehalveerd. Daarom snap ik niet dat mensen die 10 cm groter zijn dan ik niet ook op alle motoren passen, ze zijn aan alle kanten maar een paar cm langer.

Omdat niet iedereen de lengte op dezelfde plaats heeft. Sommigen hebben een lange romp en normale benen. Anderen hebben de lengte weer in de benen zitten. Dat maakt toch echt wel een verschil.
Je hebt niet altijd dezelfde verhoudingen.Met hele lange benen kun je met je knieen tegen het stuur komen. En met een lange romp ben je weer een vlaggenmast die alle wind vangt.
Dus zit er niks anders op dan proefrijden/proefzitten.
 
Omdat niet iedereen de lengte op dezelfde plaats heeft. Sommigen hebben een lange romp en normale benen. Anderen hebben de lengte weer in de benen zitten. Dat maakt toch echt wel een verschil.
Je hebt niet altijd dezelfde verhoudingen.Met hele lange benen kun je met je knieen tegen het stuur komen. En met een lange romp ben je weer een vlaggenmast die alle wind vangt.
Dus zit er niks anders op dan proefrijden/proefzitten.
:^ :Y

Behalve bij vrouwen.. Bij vrouwen zit vrij weinig verschil in romplengte.
Was een aantal jaren geleden eens op tv. Zaten twee vrouwen tegenover elkaar (ogenschijnlijk precies dezelfde lengte). Toen ze opstonden zat er een halve meter verschil in :P
 
:^ :Y

Behalve bij vrouwen.. Bij vrouwen zit vrij weinig verschil in romplengte.
Was een aantal jaren geleden eens op tv. Zaten twee vrouwen tegenover elkaar (ogenschijnlijk precies dezelfde lengte). Toen ze opstonden zat er een halve meter verschil in :P

Dus dat gaat ook voor die andere 3 miljard vrouwen op?
 
Dus dat gaat ook voor die andere 3 miljard vrouwen op?
Er zit wel wat verschil in, maar schijnbaar niet zo heel veel.
Nu is het jaargetijd er niet naar, maar let er maar eens op als je een terrasje voorbij komt. Als er zo'n clubje vrouwen aan een tafeltje zit, zit er vrij weinig verschil in "ooghoogte" zeg maar.
[me]Als ik thuis ben en tijd heb zal ik eens kijken of ik het weer kan vinden.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Nu zie ik al een paar keer de RSV voorbij komen.
Ben zelf 'maar' 1.85 en zat aardig 'opgevouwen' op mijn
RSV..

Nu moet ik ook wel bekennen dat mijn lichaamsverhoudingen nu niet
echt 1op1 kloppen
Heb wel eens gehoord dat Kermit een verre verre voorouder is :+ :+

Wellicht een CBR1000F iets??
Zou ik eerder een Blackbird nemen.
Rijd soepeler,oogt minder lomp.
Heb ze beiden gehad :)
 
:^

MBM dan. :P (ik steek een beetje tussen de kuipdelen uit :+ ) Heeft erg lange benen en past erg goed op de blackbird. Maar dat is weer geen supersport.


R6 vind ik ook een kleine motor.Daar krijg je erg snel het grote man op brommertje effect.
Fireblades ogen dan weer iets groter.

Maar goed.... proefrijden, proefzitten en kijken wat jij het fijnst vind.
En ga voor de ervaring,comfort en het rijden. Hoe het er uit ziet is minder belangrijk. :)
Als jij juist de (bvb) r6 lekker vindt rijden moet je dat vooral doen.
Blijf je best lang droog en warm achter al dat plastic :+

Word op mij z sneller nat en koud dan op de bb O-)
 
KTM RC8 is erg comfortabel en rechtop. Ook kun je hier nog heel veel aan verstellen. Maar die moet maar net in je budget vallen.

RSV Mille of RSV1000R is ook redelijk ruim.

Japanse 600tjes zullen allemaal vrij krap zijn.
 
Zou ik eerder een Blackbird nemen.
Rijd soepeler,oogt minder lomp.
Heb ze beiden gehad :)

Toch maar passen. Ik pas wel op de cbr1000f maar niet op de BlackBird.
Vind overigens de BlackBird een lompere motor om te zien en beide zijn zeker geen supersport.
 
Ik zat enkele jaren geleden prima op een zx-10r.
Rc-8 is ook top. RSV mille ook.
Blackbird kom ik met mijn benen weer niet goed weg....
 
Toch maar passen. Ik pas wel op de cbr1000f maar niet op de BlackBird.
Vind overigens de BlackBird een lompere motor om te zien en beide zijn zeker geen supersport.
Ik heb een dikke 1000 gehad, en daarna alleen maar Blackbirds.
Zet ze naast elkaar of ga er even op rijden, en je weet meteen dat de duizend vele malen lomper is en aanvoelt.

Alleen als je erg lange benen hebt kom je op de BB wat ruimte te kort achter de kuip. Mensen met normale benen die toch groot zijn hebben er geen probleem mee. Ik heb/had zelfs een klant van 2.20m op de BB gehad.....
En als je toch wat ruimte te kort komt voor de benen is een setje voetsteunverlagers van een paar tientjes de uitkomst.
 
Hoi,
Ik ga binnenkort opzoek naar een super sport motor.
De suzuki gsxr k3/4 staat bovenaan mijn lijst, alleen zit ik met het probleem dat ik vrij lang ben.

Ik ben 1.96 en dus zal de keuze vrij beperkt zijn, de beste manier is natuurlijk om motors te passen maar voordat ik dat doe zou ik graag wat advies willen van jullie!

Welke super sports zijn het beste voor mensen met mijn lengte??

Ik hoor t graag!!

Gr Kevin


Ga gewoon zo`n ding kopen , los van dat ze steengoed zijn .. Suzuki 1000 past altijd ...succes ..
 
Ik ben 2m en heb zonder problemen 2 seizoenen op een sc28 fireblade gereden, deze is nu verkocht,en tot er wat anders komt,vermaak ik mij op de zx6r "98" van de vrouw,op deze krijg ik naar verloop van tijd wel wat last van de knieën...

Volgende word voor mij ook sowieso weer een supersport
 
ik heb zelf eerst een suzuki gsxr1000 k7/8 gehad en daarna een uitstapje naar een cbr 1000 rr ( veels te klein) en nu weer terug naar een k9 , echt ruimte zat ( ben 1,98 en 100kg)

bmw s1000rr heeft ook erg veel ruimte
 
Waarom een supersporter/bike. Is zo 2010. Kweet niet wat je budget is. Kijk eens anders naar de naked-bikes die zijn afgeleid van de sport modellen. Bijvoorbeeld de S1000R of een superbike in een allroad jasje de S1000XR. Met deze kan je behoorlijk gummen op het circuit 8-)

Met je twee meter zit je op een sport model ook vol met je bakkes in de wind, dan maar beter op een naked waar je dan wat minder opgevouwen zit :)
 
Omdat niet iedereen de lengte op dezelfde plaats heeft. Sommigen hebben een lange romp en normale benen. Anderen hebben de lengte weer in de benen zitten. Dat maakt toch echt wel een verschil.
Je hebt niet altijd dezelfde verhoudingen.Met hele lange benen kun je met je knieen tegen het stuur komen. En met een lange romp ben je weer een vlaggenmast die alle wind vangt.
Dus zit er niks anders op dan proefrijden/proefzitten.

:Y
Herkenbaar..


Misschien is een ThunderAce wat?
Ok, zijn niet de jongste meer, maar ook redelijk 'fors'
 
Toch maar passen. Ik pas wel op de cbr1000f maar niet op de BlackBird.
Vind overigens de BlackBird een lompere motor om te zien en beide zijn zeker geen supersport.
Paste dan weer beter op de 1100 dan op de 1000.
Ben met 1,75 niet zo lang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan