Alpen in de winter?

Ik weet dat er in Gerardmer en La Bresse campings open zijn, dus die kant ga ik op en zouden ook gewoon bereikbaar moeten zijn. Ik heb geen vaste routes, ik hou het voornamelijk bij de doorgaande wegen. Volgens de diverse sites is de Col de la Schlucht wel open, dus wellicht dat ik die probeer. Als het niet kan is het ook geen punt. En er zijn auto's te zien op de webcambeelden, dus je kan er komen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook zeker nog wel eens in de winter naar de Noordkaap willen, maar ik denk dat ik dan toch maar beter op zoek kan gaan naar een zijspan
 
Ik zou ook zeker nog wel eens in de winter naar de Noordkaap willen, maar ik denk dat ik dan toch maar beter op zoek kan gaan naar een zijspan
In de winter ekker met de auto gaan joh...kacheltje aan hmmmm....
Ik ben in juni geweest 2010, toen was het 2 graden.....
 
Juni afgelopen jaar was het ook zoiets, net boven het vriespunt, dichte mist en snijdende wind. Dat hoort er toch ook een beetje bij daar. Als ik ooit nog eens een leuke 4x4 zou hebben dan misschien op 4 wielen, maar de motor blijft ook op de bucketlist staan. In de winter dan, in de zomer is hij al afgestreept.
 
Laatst bewerkt:
De planning was vandaag, maar ik twijfel nog...
Alles staat klaar dus ik zo weg. Lokaal ligt er een hoop sneeuw hier, maar op de provinciale wegen is het prima te doen. Snelwegen verwacht ik ook weinig problemen eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
De planning was vandaag, maar ik twijfel nog...
Alles staat klaar dus ik zo weg. Lokaal ligt er een hoop sneeuw hier, maar op de provinciale wegen is het prima te doen. Snelwegen verwacht ik ook weinig problemen eerlijk gezegd.


Frazer, veel succes, ik zie uit naar je reisverslag!
 
Was prima te rijden, alleen een beetje glibberen om de straat uit te komen, daarna niks meer aan de hand. Zit nu in Luxemburg, morgen eens kijken of ik richting de Vogezen kan komen.

Reisverslag wil ik zeker gaan maken als ik terug ben. Dat heb ik me al meerdere reizen voorgenomen, maar deze keer maar eens echt doen.

Hoop motorrijders met bagage gezien onderweg, wel allemaal aan de andere kant dus Nederland weer in. Vermoed van het Elefantentreffen, dat was afgelopen dagen volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Goede reis en veel plezier :) Wordt nu weer een paar dagen aardig warm hier in CH... (naja, 11 graden). Kijk uit naar de fotos!
 
Zit nu in de Vogezen, had wel sneeuw verwacht maar alles is groen. Blijkbaar ook warm geweest hier want er is geen vlok sneeuw te zien. Ze staan wel een beetje vreemd te kijken als je nu op een camping aankomt, en dan ook nog op de motor :+ -8 vannacht in Luxemburg dus lekker fris.

Wel mooi rijden, wegen waren droog en geen mens op de weg :]
 
Laatst bewerkt:
Ook maar weer eens een teken van leven laten zien hier :+

Paar dagen terug de Vogezen doorkruist, ging redelijk goed. Col de la Schlucht ging goed, en daarna op afraden natuurlijk toch de route Des Cretes geprobeerd. Was stervensdruk met wintersport verkeer, alles stond vast dus met de motor en langs. De reden dat het vast stond was dat de weg overging in een grote ijsplaat, waar ik op dat moment niks anders kon doen dan er ook op rijden. Meteen gestopt want was geen doen. Achteruit kon niet meer dus spikes onder de laarzen :} en geprobeerd de motor te keren. Ging eigenlijk best goed, dus voorzichtig weer terug gereden. Doordat al het andere verkeer ook probeerde te keren kon ik niks anders dan weer over een stuk ijs, waar het achterwiel besloot om een andere kant op te gaan dan het voorwiel. Motor dus even neergelegd, maar ging stapvoets dus niks aan de hand. Andere route gekozen waar ik even later maar ben omgekeerd omdat het me ook te gevaarlijk werd. Er lag niet eens zo veel sneeuw maar het was gewoon helemaal aangereden tot een grote ijsbaan.

Uiteindelijk doorgereden naar de Franse Alpen waar ik een prachtig rondje heb gereden. Veel sneeuw maar de wegen waren prima schoon. Temperaturen vol in de dubbele cijfers, heb zelfs diverse borden met 18 graden gezien. Terrasjes weer!

Vanaf Albertville kon ik niet veel verder, alle mooie Cols zijn dicht dus ik had verder via de snelweg/RN moeten gaan en daar had ik weinig zin in. Ook voorspelden ze sneeuw voor vandaag. Aangezien ik maandag ook weer terug wil zijn kan ik ook niet te ver weg gaan. Terug naar de Jura gereden via de Col de Faucile (ook een mooie!)en daar zit ik nu. Morgen rustig terug richting Vogezen en daar nog een rondje rijden.

Wel heel erg genoten van het mooie weer en de schitterende uitzichten

full

full
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je zulk mooi weer hebt, de Alpen zijn 's winters nog mooier dan 's zomers.
 
Tóch gegaan, en ziedaar de beloning ;)
Goed bezig man en vanaf de bank geniet ik als lezer toch nog 'n beetje plaatsvervangend mee *O*
 
En alles kamperend of ook hotels/pensions?

Lijkt mij met een oude fiets ook wel eens leuk om te doen, met de huidige 1200rt zou ik het zonde vinden als die 'plat' gaat.
 
Alles gekampeerd, koudste nacht was -10 maar met goed spul nergens last van. Vergt ook wel wat voorbereiding, meeste campings zijn dicht. Normaal rij ik door tot ik het zat ben en dan is de dichtstbijzijnde camping met dank aan de Archies campings app nooit ver weg. Nu heb ik vooraf wel wat adressen opgeschreven om niet voor een dichte camping te staan.

Vandaag even dagje niet gereden, in de Vogezen even aan mijn andere hobby gewerkt (wandelen). Prachtige sneeuwwandeling gemaakt.

Oude motor is wel een voordeel, ik gebruik hem al jaren het hele jaar door voor woon-werk dus hij ziet er niet meer uit en is toch geen cent meer waard. (22 jaar oud en 153.000 km ervaring). Dat kan natuurlijk ook wel weer voor technische ongemakken zorgen, maar in de tijd dat ik hem heb heeft hij me nog nooit laten staan (afkloppen maar). Je hebt natuurlijk plat gaan en plat gaan, deze keer was het bij mij tijdens manouvreren, dan beschadigd er toch niks. Maar met 50+ ergens een bocht uit gaan zit ik natuurlijk ook niet op te wachten. Vooral gister in de Jura was het tricky, prachtige wegen maar in de schaduwbochten was het soms spekglad. Dat verrast je nog wel eens als je net van een droog stuk afkomt.
 
Erg gaaf dat je dit doet :) Wij doen hier ook wel eens een tourtje in de winter - maar dan zijn we 's avonds weer thuis... Mooie fotos, en je hebt eigenlijk prima weer getroffen! Temperaturen zien er deze week ook nog goed uit... Goede reis verder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan