Motor scooter kopen ja of nee

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo Allemaal

ik zit al een tijdje over na te denken om er een motorscooter bij te gaan halen
denk hier bij aan een runner 180cc of een Yamaha aerox 100cc

alleen ik kan nergens 1 proef rijden hier in de buurt ( Tiel )
weet iemand een dealer waar ik er 1 kan proefrijden ?

Alvast bedankt
 
Wat zijn je verwachtingen??

In de stad leuk en lekker vlot, buiten de stad gaat, snelweg NOT.
In en om de stad, gewoon doen, hoewel je met een brommer goedkoper uit bent (in vaste lasten)
 
Hallo Allemaal

ik zit al een tijdje over na te denken om er een motorscooter bij te gaan halen
denk hier bij aan een runner 180cc of een Yamaha aerox 100cc

alleen ik kan nergens 1 proef rijden hier in de buurt ( Tiel )
weet iemand een dealer waar ik er 1 kan proefrijden ?

Alvast bedankt

Ben zelf ook al een tijdje opzoek naar een aerox 100cc :p , die lopen net aan 90 , dus rijd een beetje als een ontgrensde 50cc bromscooter, trekt miss iets sneller, maar verwacht geen wonderen. 180cc runner is natuurlijk een stuk sterker maar wel weer diefstal gevoelig.
 
Als die Aerox een tweetakt is kan je hem natuurlijk wel redelijk eenvoudig harder laten lopen.
Dikke expansiepijp er onder en gas er op })
 
zoals ze al zeggen een 100cc aerox is zonde om op te voeren
het 100cc blok zou er ook niet onder blijven meer een een opgefokt 70cc blok

daarnaast vind ik zo honda pcx of een suzuki sixteen nou 10x niks, maar dat is kwestie van smaak,

wat mijn verwachtingen zijn
ik zoek dus een motorscooter voor erbij / voor de fun,
waarom keuze uit de gilera runner 180 of de aerox 100cc
makkelijk ik mis het sleutelen en opvoeren van scooters van vroeger en wil het dus op een wat legalere wijze gaan doen :),


daarnaast zou ik met een motorscooter nooit op de snelweg willen komen
meer een ding voor in en rond om de stad, en wegen buiten de snelweg om..

voor snelweg kilometers heb ik een honda cbr 600 f3
die ik binnekort ook onderhanden wil nemen :)

marktplaats hmms..
meeste verse runners zijn met duits kenteken, ( geen probleem voor mij voer ik hem wel in )
maar meer zo van ze zijn aardig in trek bij jongeren ( inbraak ect ect ) en worden dus vaak afgeragt als de pest

bij de 100cc aerox geen 1 te vinden..
ook geen probleem want ik wauw eerst al een 50cc aerox met 70cc blok omkeuren
navraag gedaan bij rdw en weet dat het mogelijk is, alleen het prijskaartje in totaal
is wat minder aantrekkelijk ben ik bang. hoe duur het omkeuren kost ? dat kan variëren tussen de 200 en 700,- dus vandaar

daarom twijfel ik er over,
de nadelen bij de aerox : geen motor frame te vinden zo ja vragen ze de hoofdprijs
omkeuren kan maar kost waarschijnluk veel

de nadelen bij de Gilera Runner : diefstal gevoelig. vaak duits kenteken
of geen nummers.

dus ik twijfel alleen tussen de Aerox en de Runner,
vedere motorscooters trekken mijn niet zo,
 
Mijn eerste motorscooter was een Runner uit Duitsland. Alleen maar ellende mee gehad, versleten aandrijfas enz. Zo'n Aerox heb ik ook op het oog gehad. Hij loopt even snel als een opgevoerde brommer en opvoeren is vrijwel nutteloos. Je komt constant vermogen te kort. Mijn advies. Koop een 125 of 150 cc viertakt. Een Dylan of vergelijkbaar. Veel betrouwbaarder, steviger en prijsvaster.
 
zoals ze al zeggen een 100cc aerox is zonde om op te voeren
het 100cc blok zou er ook niet onder blijven meer een een opgefokt 70cc blok

daarnaast vind ik zo honda pcx of een suzuki sixteen nou 10x niks, maar dat is kwestie van smaak,

wat mijn verwachtingen zijn
ik zoek dus een motorscooter voor erbij / voor de fun,
waarom keuze uit de gilera runner 180 of de aerox 100cc
makkelijk ik mis het sleutelen en opvoeren van scooters van vroeger en wil het dus op een wat legalere wijze gaan doen :),


daarnaast zou ik met een motorscooter nooit op de snelweg willen komen
meer een ding voor in en rond om de stad, en wegen buiten de snelweg om..

voor snelweg kilometers heb ik een honda cbr 600 f3
die ik binnekort ook onderhanden wil nemen :)

marktplaats hmms..
meeste verse runners zijn met duits kenteken, ( geen probleem voor mij voer ik hem wel in )
maar meer zo van ze zijn aardig in trek bij jongeren ( inbraak ect ect ) en worden dus vaak afgeragt als de pest

bij de 100cc aerox geen 1 te vinden..
ook geen probleem want ik wauw eerst al een 50cc aerox met 70cc blok omkeuren
navraag gedaan bij rdw en weet dat het mogelijk is, alleen het prijskaartje in totaal
is wat minder aantrekkelijk ben ik bang. hoe duur het omkeuren kost ? dat kan variëren tussen de 200 en 700,- dus vandaar

daarom twijfel ik er over,
de nadelen bij de aerox : geen motor frame te vinden zo ja vragen ze de hoofdprijs
omkeuren kan maar kost waarschijnluk veel

de nadelen bij de Gilera Runner : diefstal gevoelig. vaak duits kenteken
of geen nummers.

dus ik twijfel alleen tussen de Aerox en de Runner,
vedere motorscooters trekken mijn niet zo,

Wel grappig ik heb het zelfde, woon 8km van mijn werk af en ik wil juist persee een aerox 100, wel met origineel blok, tis toch allemaal 70km hier , traditionele motor scooters passen niet of nauwelijks in het fietsenhok, mijn motor (mt09) durf ik niet langs de weg te laten staan op het industrie terrein , dus zelfde hobby denk ik :p
 
Ik heb een tijdje geleden ook een motorscooter voor erbij gekocht. Beste koop die ik ooit gedaan heb. De motor in de winter vind ik zonde, en ik heb een gruwelijke hekel aan 3 keer stilstaan voor het zelfde stoplicht in de auto. Misschien een optie die je nog niet overwogen hebt (kent): zip 100cc. Ik heb hem voor 500 euro gekocht in duitsland en invoeren stelt geen reet voor. Ik heb er mijn oude opgevoerde 70 blokje onderzitten aangezien de 100cc 4t totaal niet spannend is. Het is lekker wendbaar, en er is niets sneller weg bij het stoplicht want zon ding weegt niks. Valt daarbij ook minder op als de 180 runners, en er kan altijd nog een piaggio hexagon 180 blokje onder als je denkt vermogen te kort te komen.
 
:r motorscooters :r koop een echte motor man.
Hij heef al een motor, nu wil hij een motorscooter.

Echte mannen hebben aan een scooter genoeg :)

Verder maak ik uit het verhaal op dat TS het liefst een runner wilt. Dan zou ik daarvoor gaan en opletten dat je geen gestolen exemplaar koopt. Of ik denk misschien te simpel.
 
Ik heb een tijdje geleden ook een motorscooter voor erbij gekocht. Beste koop die ik ooit gedaan heb. De motor in de winter vind ik zonde, en ik heb een gruwelijke hekel aan 3 keer stilstaan voor het zelfde stoplicht in de auto. Misschien een optie die je nog niet overwogen hebt (kent): zip 100cc. Ik heb hem voor 500 euro gekocht in duitsland en invoeren stelt geen reet voor. Ik heb er mijn oude opgevoerde 70 blokje onderzitten aangezien de 100cc 4t totaal niet spannend is. Het is lekker wendbaar, en er is niets sneller weg bij het stoplicht want zon ding weegt niks. Valt daarbij ook minder op als de 180 runners, en er kan altijd nog een piaggio hexagon 180 blokje onder als je denkt vermogen te kort te komen.
Goede tip , een puch/piaggio Typhoon zit in het zelfde rijtje. Ook die zijn er in 100cc motor uitvoeringen dacht ik.
 
Waarom word mijn profiel hier gebrukt?

Ik kan mij niet herinneren dat ik persoonlijk naar iemand toe was!

Ik heb het forum gebruikt waar die voor is............

Informatie vragen en delen.

M.v.g. Raijmond
 
Waarom word mijn profiel hier gebrukt?

Ik kan mij niet herinneren dat ik persoonlijk naar iemand toe was!

Ik heb het forum gebruikt waar die voor is............

Informatie vragen en delen.

M.v.g. Raijmond
Dat schijnt leuk te zijn,iedereen die dit aanklikt ziet zijn eigen profiel
 
Waarom word mijn profiel hier gebrukt?

Ik kan mij niet herinneren dat ik persoonlijk naar iemand toe was!

Ik heb het forum gebruikt waar die voor is............

Informatie vragen en delen.

M.v.g. Raijmond

Welkom bij de oudste grap op motor-forum (denk ik)

aan Rick,

er is een topic over de nieuwe Yamaha modellen en daar word de aerox niet in vernoemd.
Het model zal , ook logischerwijs want nauwelijks een markt voor, niet officieel in NL gevoerd worden.

Voor degene die de moeite genomen hebben op te kijken weten al dat ik een Honda SH300 rijd, die heeft 27 pk en dat is hartstikke leuk rijden, alleen op de snelweg zal je niet niet lange stukken 120 gaan rijden.

je geeft niet aan of je persee een 2 takt wil, alleen de 2 modellen die je noemt.
als die niet nieuw geleverd worden , of alleen grijs ingevoerd door een liefhebber, zoals met de mitsubishi Evo werd gedaan (raar voorbeeld he, ja vind ik ook wel) , zal je toch marktplaats e.d , ok Motorshopper dan in de gaten moeten houden voor een 2e hands model waarop je zou kunnen proefrijden.

:t
 
ik zou in ieder geval geen zware scoot nemen :N

Voor je het weet ben je er niet meer vanaf te slaan :P en idealer voor lange afstandritten dan je cbr600 :Y

Groussherzogtum Lëtzebuerg :]

full
 
Scooter, ideaal!!

Heb naast mijn Pan 1300 nu een Kymco DownTown 350i, daarvoor een SH150i gehad.

De SH is een erg fijn dingetje, superlicht en wendbaar maar loopt met gemak 120Km/u bij een verbruik van 1:35-1:40 en voorzien van ABS.

Voor de DT350 gegaan omdat ik toch iets zwaarders wilde en het een deal was die ik niet kon laten schieten *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan