Kortsluiting in DucatI monster m600

Tijnt

Rookie
18 jan 2017
14
0
Hey,
Ik zit even met m'n handen in m'n haar. Ik heb een monster zdm600. Als ik op de startknop duw vliegt m'n zekering erdoor. Ik heb de relais eruit gehaald omdat ik dacht dat het probleem daar zat. Als ik een brug maak bij de startmotor draait hij prima.als ik druk met de relais volledig loggekoppeld is er ook kortsluiting. Dus de kortsluiting zou voor de relais en na m'n startknop moeten zitten. Weet iemand raad? ECU? Alvast bedankt
 
Hoi Tijnt, welkom op motor-forum :]

je zegt dat je een brug maakt bij je startmotor, je voorziet je startmotor rechtstreeks van stroom ?

als je de startknop bedient zonder dat het relais is aangesloten heb je kortstluiting, je bedoelt dat de zekering van het startrelais nog steeds stuk gaat ?

Voor zover ik kan bedenken heeft je ECU hier niets mee te maken.

Er zijn wel een aantal mensen hier op MF met veel verstand van electra en electronica, even wachten tot ze hier een reactie ,geplaatst hebben. ja zoals janbros idd

Succes :)
 
Laatst bewerkt:
Klopt ik voorzie de startmotor dan rechtstreeks van stroom. Het is de 7,5 ampère die er door vliegt. Dit is de zekering voor de relais en ontsteking. Thx :D
 
Dacht ik ook eerst maar de relais is volledig los, zowel primair als secundair, geen massa, druk ik dan op de knop, dan vliegt de zekering er ook door.
 
kijk even naar de draadboom bij het balhoofd, daar wil het nog wel eens mis gaan bij de monsters. kan ook de schakelaar zelf zijn natuurlijk.
verder testen met een lamp ipv de zekering want dit soort dingen is gewoon zoeken :?
 
De schakelaar zelf heb ik nog niet opengedaan. Ik zal daar beginnen en verder uitmeten tot de rest. Logisch gezien denk ik dat het van de + via de zekering naar het contact ,naar de knop, naar de spoel zal zijn of zit daar nog iets anders tussen?
 
verder alleen een paar connectoren als ik goed heb ;)
heb je een Service manual? daar staat vast het schema in.
als je die niet hebt, stuur dan een PB, heb ik die wel digitaal voor je.
 
Laatst bewerkt:
Hey. Er lag een diode in kortsluiting. De duca leeft terug :D bedankt aan allemaal om mee te denken en Rob voor de manual
 
Laatst bewerkt:
Tank eraf en licht uit. Dan de startknop indrukken. Daar waar de vonken vandaan komen is het issue.

En verder: Ducati: Stuk gaat ie!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan