Remzuigers blijven maar plakken. Burgman 400

Derk400

MF'er
1 mei 2014
93
0
Noordscharwoude
Goede morgen allen,

Ik zit al een tijd met een probleem met mijn voorremmen.

Na dit voorjaar de zuigers en rubbers te hebben vervangen lopen ze inmiddels weer behoorlijk vast.

Ik heb toen op aanraden van de monteur mijn stofringen achterwegen gelaten. Ook omdat voorheen de zuigers vast zijn gaan lopen door corrosie achter de stofringen waardoor deze weer de zuiger vast klemden.

In deze tijd van het jaar spuit ik na elke rit remmenreiniger over de klauwen om de pekel eraf te krijgen, maar dit heeft niet kunnen voorkomen dat ze alsnog niet goed terug willen in de klauw.

Na demontage, reiniging en terugduwen van de zuigers bleek dat de bovenste zuigers van beide klauwen beter liepen dan de onderste en dit bracht mij aan het denken.

Kan het zijn dat dit door een mogelijk verbogen bracket van de remklauw kan komen ? Het is mij helaas ook een paar keer overkomen dat het slot niet van de schijf af was gehaald voor vertrek.

Daarnaast heb ik nogeens extra het systeem proberen te ontluchten d.m.v. tyreps om de remhandel en de motor op de zijstandaard te zetten om mogelijke extra lucht uit de leidingen te krijgen. Dit zorde ervoor dat er lucht uit het systeem heeft kunnen ontsnappen, maar was blijkbaar niet afdoende om mijn probleem te verhelpen.

Alvast bedankt voor enige tips.
 
Ik rij ook de burgman en gewoon door in de winter.maar heb ook net mijn remmen gereinigd . bij mij was er veel pekel en andere troep op de glij pennen gaan zitten.deze schoongemaakt en opnieuw beetje kopervet erop en gingen weer als nieuw!
 
@John; Ik heb het idee dat het vervangen van de glijpennen ook wel eens zou kunnen werken. Sommige zien er niet meer echt fris uit bij mij. Ze zijn iedere keer wel schoongemaakt en ingevet.

@Leejoow; Met mijn technisch inzicht zit het wel goed, heb alleen soms een beetje haast en als je dan met twee man tegelijk met remmen bezig bent kan het wel eens voorkomen dat er iets verwisselt wordt. Dat dit dan niet door mij (als minst technische) over het hoofd wordt gezien is tot daar aan toe, maar dat de monteurs dit niet opmerken vind ik bezwaarlijker.

De tijd zal het leren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan