Welke maat grafietbus/pakking bus?

groen124

Rookie
29 feb 2016
21
3
den haag
Ik heb een uitlaatdemper (slip-on) gekocht (Miller) voor mijn Yamaha XV1700 warrior (2004). Die heeft een aansluitdiameter van 50 mm. De originele 2 in 1 uitlaatpijp van deze V-twin heeft een buitendiameter van 42,4 mm. Die uitlaat pijp moet dus in die demper komen. Er zijn verschillende online winkels waar je z.g. grafiet pakkingbus kunt kopen, maar ik twijfel over de maat die ik moet bestellen. Welke maat moet ik nou bestellen? Ik zie een pakkingbus/grafietbus met bijvoorbeeld maat 48,5 x 42,5 mm (30 mm lang) in zo'n winkel, is dat een goede maat-keus? Dat betekent dat de klem die op de demper zit het gat van 50 mm terug moet brengen naar 48,5 mm, dus er moet 1.5mm gedeeld door 2 is .75 mm dichtgeknepen worden, met nog een 0.05 mm om de iets grotere binnen-diameter op de uitlaatpijp te klemmen (42.5-42.4=0.01 gedeeld door 2= 0.05 mm). Is dat te veel of is dat o.k. Heb geen flauw idee met hoeveel mm-ters speling je moet rekening houden danwel wat de marges zijn. Hoop dat ik duidelijk ben.
Alvast bedankt voor de tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan