Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Tijdje terug was er weer een hele colonne van die lawaaichoppers die in een grote uiterst lawaaiige stoet de boot af reed, de dijk op. Allemaal heel unieke personen met allemaal heel uniek dezelfde motoren, dezelfde unieke jasjes en dezelfde unieke helmen; misschien hadden ze ook nog wel allemaal dezelfde unieke tatouages, het leek wel een dertigling. Allemaal maakten ze ook dezelfde teringherrie en samen is dat net een eskader bommenwerpers dat heel laag overkomt, ik pis er nog azijn van.

Dat is niet een beetje meer geluid dan auto's maken.
Je zal elk mooi weekeinde als je in de tuin zit een aantal van die herrie stoeten per dag langs je huis krijgen...
Oorzaak - gevolg....
Meten is weten. Dus geen anekdotes of n=1 ervaringen, maar gewoon degelijk onderzoek. En als dan blijkt, is dus gebleken, dat motoren niet bepaald significant meer herrie veroorzaken (lees: zij hebben niet de monopolie op herrie maken, daar maken andere type weggebruikers zich ook meer dan genoeg schuldig aan) dan heb je gewoon geen basis om de boel voor een specifieke groep af te sluiten. Ongeacht wat die mensen die daar wonen over denken. Daar heb je nou een overheid voor, om o.a. de hysterie eruit te filteren en minder subjectief te werk te gaan.

Gewoon de lawaaimakers aanpakken, handhaven. Onder alle verkeersdeelnemers. Ik denk dat de dijk bewoners daar stiekem allemaal ook blijer van worden. Die afsluiting is gewoon een makkelijk lapmiddel, gaat nergens over.
 
Als iedereen zo dacht als jou zou de afsluiting idd niet nodig zijn, maar drukte word pas drukte als er veel komen, dus word de afsluiting toch weer nodig in de ogen van de dijkbewoners ;)

Zullen we het Limburgse heuvelland dan ook maar meteen afsluiten? Want in de zomer is het daar een drukte van jewelste, toeristen toeristen toeristen...op racefietsen, wandelaars, motorrijders, ruiters, oude van dagen, traktoren met huifkarren vol toeristen, oldtimers...gaat toch nergens over, die mensen daar zullen heus ook wel overlast ondervinden...ik als motorrijder in elk geval, daarom ga ik altijd naar het buitenland, zal er hooguit op de terugweg in Mechelen een kop koffie of een colaatje nemen op een terras om jawel...al dat gemotoriseerd verkeer met bulderende uitlaten te bekijken en...er van te genieten...
 
Zullen we het Limburgse heuvelland dan ook maar meteen afsluiten? Want in de zomer is het daar een drukte van jewelste, toeristen toeristen toeristen...op racefietsen, wandelaars, motorrijders, ruiters, oude van dagen, traktoren met huifkarren vol toeristen, oldtimers...gaat toch nergens over, die mensen daar zullen heus ook wel overlast ondervinden...ik als motorrijder in elk geval, daarom ga ik altijd naar het buitenland, zal er hooguit op de terugweg in Mechelen een kop koffie of een colaatje nemen op een terras om jawel...al dat gemotoriseerd verkeer met bulderende uitlaten te bekijken en...er van te genieten...


Men denkt er wel overna of dat dit haalbaar is en tenkoste van wat ;)
 
.....Meten is weten. Dus geen anekdotes of n=1 ervaringen, maar gewoon degelijk onderzoek....

Ik haalde die ervaringen alleen maar aan om te laten zien waarom ik de mensen daar begrijp. Zij willen ook dat er gehandhaafd wordt maar dat gebeurt niet.

.....Gewoon de lawaaimakers aanpakken, handhaven. Onder alle verkeersdeelnemers. Ik denk dat de dijk bewoners daar stiekem allemaal ook blijer van worden. Die afsluiting is gewoon een makkelijk lapmiddel, gaat nergens over.....
Helemaal mee eens.
 
Zo, net terug van een ritje over de lekdijk. Die borden staan er nog niet, dus komend weekend kun je er gewoon nog rijden.
 
De dame reed elektrisch, voor het eerst. En niet onverdienstelijk... Ze kon zowaar alle stopcontacten voorbij rijden... ;)
Zelf reed ik op mijn oude trouwe Yamaha.
 
Vandaag uurtje of 16.00 even een stukje lekdijk gepakt en ik denk dat de gemeente beter de dijk dicht kan gooien voor forensen die de dijk pakken als sluiproute. Ene kant op, met het verkeer van de A2 mee, zat er een volvo lease sloep zo hard te drukken dat ik het merk op zijn bril bijna kon lezen. Andere kant op was helemaal een drama, auto's die niet afremmen en zelf niet opschuiven bij het passeren, mij bijna van de dijk af drukken en spiegels die mij bijna raken terwijl ik al op de fietsstrook reed, bochten die ze afsnijden terwijl ze me aan zien komen. Ik heb dan weliswaar een open uitlaat met daarin een kaboutertje die af en toe een beetje roffelt op zijn trommeltje en wat rotjes afsteekt maar daar gebeuren geen ongelukken door. Ik ben voorlopig wel even klaar met de dijk... Wie weet waar de andere mooie(wellicht iets bredere) slingerweggetjes zich bevinden in regio Utrecht?
 
Zullen we het Limburgse heuvelland dan ook maar meteen afsluiten? Want in de zomer is het daar een drukte van jewelste, toeristen toeristen toeristen...op racefietsen, wandelaars, motorrijders, ruiters, oude van dagen, traktoren met huifkarren vol toeristen, oldtimers...gaat toch nergens over, die mensen daar zullen heus ook wel overlast ondervinden...ik als motorrijder in elk geval, daarom ga ik altijd naar het buitenland, zal er hooguit op de terugweg in Mechelen een kop koffie of een colaatje nemen op een terras om jawel...al dat gemotoriseerd verkeer met bulderende uitlaten te bekijken en...er van te genieten...


ook dat doe ik al niet meer ( in 't weekend)
als ik naar buiten kijk zie de eifel en ardennen ;) daar zijn de schnitzels voor die prijs groter en smaken beter
zelf het brood is daar beter :P
het Mergelland is verziekt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag uurtje of 16.00 even een stukje lekdijk gepakt en ik denk dat de gemeente beter de dijk dicht kan gooien voor forensen die de dijk pakken als sluiproute. Ene kant op, met het verkeer van de A2 mee, zat er een volvo lease sloep zo hard te drukken dat ik het merk op zijn bril bijna kon lezen. Andere kant op was helemaal een drama, auto's die niet afremmen en zelf niet opschuiven bij het passeren, mij bijna van de dijk af drukken en spiegels die mij bijna raken terwijl ik al op de fietsstrook reed, bochten die ze afsnijden terwijl ze me aan zien komen. Ik heb dan weliswaar een open uitlaat met daarin een kaboutertje die af en toe een beetje roffelt op zijn trommeltje en wat rotjes afsteekt maar daar gebeuren geen ongelukken door. Ik ben voorlopig wel even klaar met de dijk... Wie weet waar de andere mooie(wellicht iets bredere) slingerweggetjes zich bevinden in regio Utrecht?

Vanwege bovenstaande pak ik,als bewoner aan de dijk, de route over de dijk alleen op de motor. Met auto wordt ik er stront sacho van.
 
Vandaag uurtje of 16.00 even een stukje lekdijk gepakt en ik denk dat de gemeente beter de dijk dicht kan gooien voor forensen die de dijk pakken als sluiproute. Ene kant op, met het verkeer van de A2 mee, zat er een volvo lease sloep zo hard te drukken dat ik het merk op zijn bril bijna kon lezen. Andere kant op was helemaal een drama, auto's die niet afremmen en zelf niet opschuiven bij het passeren, mij bijna van de dijk af drukken en spiegels die mij bijna raken terwijl ik al op de fietsstrook reed, bochten die ze afsnijden terwijl ze me aan zien komen. Ik heb dan weliswaar een open uitlaat met daarin een kaboutertje die af en toe een beetje roffelt op zijn trommeltje en wat rotjes afsteekt maar daar gebeuren geen ongelukken door. Ik ben voorlopig wel even klaar met de dijk... Wie weet waar de andere mooie(wellicht iets bredere) slingerweggetjes zich bevinden in regio Utrecht?

Ik ken er nog heel wat. Maar het zijn bijna allemaal smalle dijkweggetjes. :+
 
Vandaag niet op de motor...tuin moest namelijk ook klaar gemaakt worden...maar tijdens het schoffelen genoten van de jankende viercylinders, de bulderende tweecylinders, de stampende eencylinders...heerlijk gewoon...je moet er toch niet aan denken dat de wereld overheerst zou worden door Hybride rijdende groen-linksers |( :r
 
Woensdagavond even omwegje gemaakt..
7QJ6dkJ.jpg


je mag er door de week dus nog wel overheen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan