Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vroeg me af of er van tevoren gedefinieerd is wanneer deze proef nou als een succes wordt beschouwd en wanneer niet. Ik bedoel: is deze proef al een succes als er minder verkeersgeluidsoverlast wordt ervaren door de omwonenden of is er een objectieve maatstaf/meetbare parameter vastgesteld? In het eerste geval is het natuurlijk een self-fulfilling prophecy: minder verkeer (motoren in dit geval) zorgt voor minder 'overlast' bij de wonende --> minder klagen --> proef is een enorm succes... Aan de andere kant als uit de getallen blijkt dat de invloed door deze verandering verwaarloosbaar/niet meetbaar is, dan kun je in mijn optiek vraagtekens zetten bij dit middel om de 'overlast' te bestrijden.

(Ik heb zo een voorgevoel dat er geen objectieve maatstaf is vastgesteld en dat dus deze proef bij voorbaat al een succes zal zijn)
 
Precies ,eigenlijk hoe minder hoe beter
Soms kan minder ook meer zijn. Toen ik in 1982 met motorrijden begon, waren er maar heel weinig motorrijders. Wat je toen nog wel eens zag was een verbodsbord voor auto's, de motorrijders waren ze gewoon vergeten...
 
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vroeg me af of er van tevoren gedefinieerd is wanneer deze proef nou als een succes wordt beschouwd en wanneer niet. Ik bedoel: is deze proef al een succes als er minder verkeersgeluidsoverlast wordt ervaren door de omwonenden of is er een objectieve maatstaf/meetbare parameter vastgesteld? In het eerste geval is het natuurlijk een self-fulfilling prophecy: minder verkeer (motoren in dit geval) zorgt voor minder 'overlast' bij de wonende --> minder klagen --> proef is een enorm succes... Aan de andere kant als uit de getallen blijkt dat de invloed door deze verandering verwaarloosbaar/niet meetbaar is, dan kun je in mijn optiek vraagtekens zetten bij dit middel om de 'overlast' te bestrijden.

(Ik heb zo een voorgevoel dat er geen objectieve maatstaf is vastgesteld en dat dus deze proef bij voorbaat al een succes zal zijn)

Er is geen objectieve maatstaf; niet voor de beslissing om de pilot te doen, niet wat "succes" is. "perceptie" en "beleving".
Dit was onderdeel van mijn zienswijze, welke is afgewezen omdat ik geen "specifiek belang" heb.
De betrokken gemeente ambtenaar -die ik wederom gesproken heb- bestrijdt dat de conclusie al vaststaat. Hij kan moeilijk wat anders zeggen, dat snap ik ook.
 
Er is geen objectieve maatstaf; niet voor de beslissing om de pilot te doen, niet wat "succes" is. "perceptie" en "beleving".
Dit was onderdeel van mijn zienswijze, welke is afgewezen omdat ik geen "specifiek belang" heb.
De betrokken gemeente ambtenaar -die ik wederom gesproken heb- bestrijdt dat de conclusie al vaststaat. Hij kan moeilijk wat anders zeggen, dat snap ik ook.

Dit klinkt inderdaad als ambtenarentaal...

Aan de andere kant waarom doe je een pilot, als er eigenlijk geen doel is? Met andere woorden wat probeer je met de pilot te bereiken of vast te stellen, als je niet van tevoren hebt bepaald welke vraag je wil beantwoorden? Het klinkt nu alsof ze deze pilot doen en achteraf gaan bepalen waarom deze pilot al dan niet een succes is. Oftewel de regels van het spel worden pas na het spelen bepaald :? .

We zullen zien. In ieder geval een compliment voor de tijd en energie die je erin steekt/gestoken hebt
 
Precies ,eigenlijk hoe minder hoe beter

Een beetje wel, heeft als positieve keerzijde dat hoe meer mensen motorrijden hoe meer andere weggebruikers daaraan gewend raken en rekening houden met het feit dat er motoren rondrijden. En hoe groter de belangenvereniging voor motorrijders is die discriminerende anti-motor besluiten van de overheid aanvecht en pro-motor wetgeving op de agenda zet.
 
Een beetje wel, heeft als positieve keerzijde dat hoe meer mensen motorrijden hoe meer andere weggebruikers daaraan gewend raken en rekening houden met het feit dat er motoren rondrijden. En hoe groter de belangenvereniging voor motorrijders is die discriminerende anti-motor besluiten van de overheid aanvecht en pro-motor wetgeving op de agenda zet.


Wat ik vindt,is hoe meer motoren des te minder vallen ze op, vroeger was het meer een bijzonderheid en werd er imo ook meer rekening met een motorrijder gehouden,t enige was dat je wel is als uitschot werd behandeld,of dat aan t motorrijden lag is de vraag :+
 
Ze kunnen beter wielrenners die als een alles verslindende hersenloze zwem idioten bezit nemen van de dijken de toegang ontzeggen.

Ik ga dat bord waarschijnlijk negeren want ik hou niet van discriminatie. Tevens reken ik mijzelf ook niet tot het type motorrijders die dit verbod voor elkaar hebben gekregen.

En bedankt he jongens...

Kan iemand even een googlemaps linkje geven om welk stuk het gaat - kat/spek
 
Laatst bewerkt:
Dat bord is ook pure symboolpolitiek. Mocht je een bon krijgen, dan veeg je in de rechtszaal de vloer met de OvJ aan. Discriminatie is immers niet toegestaan volgens onze grondwet. Derhalve heb ik afgelopen zaterdag nog lekker (met DB killers) over de lekdijk gereden, was overigens vrij rustig maar het weer was ook niet echt je van het.
 
Dat bord is ook pure symboolpolitiek. Mocht je een bon krijgen, dan veeg je in de rechtszaal de vloer met de OvJ aan. Discriminatie is immers niet toegestaan volgens onze grondwet. Derhalve heb ik afgelopen zaterdag nog lekker (met DB killers) over de lekdijk gereden, was overigens vrij rustig maar het weer was ook niet echt je van het.

Denk jij dat de rechter dit besluit zal toetsen aan de grondwet?
 
Zolang het uitsluiten van motorrijders op dit stukje dijk, op basis van aannames en geen objectieve metingen en feiten is gebaseerd, wel ja.
 
Discriminatie is best toegestaan in Nederland, het heeft alleen een negatieve klank gekregen in de laatste jaren. Het komt vaker voor dan je denkt, b.v. acties waarbij vrouwen gratis toegang krijgen in een uitgaansgelegenheid, de regel dat je minimaal 1.20m moet zijn voordat je in een achtbaan mag of een allochtone vrouw moet zijn om in een openbaar zwembad te kunnen zwemmen op een bepaald tijdstip.

Mits er goede redenen zijn mag dit dus best. En dit is waar de discussie over gaat, zijn er gegronde redenen om een dergelijk verbod in te stellen. Onderzoeken hebben vooralsnog aangetoond van niet. Dus ja, als het voor de rechter komt ben je niet bij voorbaat kansloos. Maar de discussie zal niet gaan of dit discriminatie is want dat is het natuurlijk, maar of de motivatie van de gemeente om dit verbod in te stellen voldoende onderbouwd kan worden.

Overigens weet ik niet wat een rechter zou besluiten. Stel dat het verbod er onterecht is moeten dan alle boetes verbeurt worden of niet? Neem aan van niet, iemand die dat weet?
 
Zaterdag 18 a 19 graden. Tijd voor een mini MFM op dit prachtige stukje openbare weg?
 
Het gaat om dit stukje dijk:

Google Maps

Nou niet echt het meest leuke stuk vind ikzelf.


Dat valt inderdaad reuze mee... en wat je zegt. Niet het leukste stuk.

Maar het gaat hier wel op het principe he. Alsof een motorrijder die zich aan de snelheids- en gedragsregels houdt meer gevaar oplevert dan een kudde op hol geslagen randdebielen op racefietsen (en dan bedoel ik wielrenners)
 
Vrijdagmiddag, ff stukkie rijden want ja tijdens het weekend is het voor ons "verboten".
De gemeente had het gestolen bord vervangen las ik.


Maar keik nau....


full



Heeft de gemeente haar keutel ingetrokken en het bord laten verwijderen? Lijkt er wel op he?
 
Laatst bewerkt:
Prima we kunnen weer ongestoord over de dijk. :] :] :] Geen bord, dan ook geen verbod!
Tsja, weer gestolen. Wat erg nou! Leuker kunnen we het niet maken..............?

De gemeente gaat nu het bord met "Verboden voor motorfietsen" per dozijn bestellen.
Oh ja, nu gaan ook enkele ambtenaren de hele dag de dijk over om steeds weer het bord te herplaatsen.
Stelen mag niet, maar toch geen medelijden. Wordt een duur geintje voor ze! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan