Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Vanmorgen een ingezonden brief in het NHD van een inwoner van Oosterleek, over de Zuiderdijk. Dat is de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen.

Volgens deze mevrouw Caroline Heerooms wordt de dijk door motorrijders ongeveer als het circuit van Assen gebruikt en wielrenners banen zich al schreeuwend een weg over deze prachtige dijk.

Nou rijd ik daar regelmatig met de motor of met de kleine cabrio en er zal ongetwijfeld hier en daar wel iemand zich asosiaal gedragen, zoals overal gebeurt.

Maar ik wil mevrouw absoluut niet tekort doen, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat ik door idioten werd ingehaald. Ik kom wel heel regelmatig motorrrijders tegen en volgens mij rijden die allemaal vrij netjes. Je mag daar maximaal 60 km/u en op de rechte stukken zal het wel eens wat harder gaan, maar daar ontkom je niet aan.

De wielrenners? Ik kom er daar niet zo veel tegen.

Mevrouw stelt voor om de dijk maar te versieren met heel veel verkeersdrempels, maar dat verhaal kennen we al. Voor de normale rijders heeft dat geen zin en de enkele idioot zal daar zo snel mogelijk overheen denderen, liefst met beide wielen van de straat zo'n hindernis nemen.

Ik ga vanmiddag daar eens een uurtje zitten en kijken of het echt zo erg is mevrouw Heerooms en met de meeste respect, ik vrees dat u ietwat overdrijft.
 
Misschien een adres, gaan we om de beurt even onder het genot van een kopje koffie een goed gesprek voeren. Want met dit soort brieven gaan ambtenaren, die zich vervelen, hun naam verbinden aan zo,n project. Dit puur voor eigen gewin en aanzien, ten koste van ons motorrijders.
 
Ik vind dit zo jammer, een heel betoog in de krant van een mevrouw die helaas gefrustreerd is geraakt door een paar sukkels die niet begrijpen wat ze aanrichten.

Ze schrijft letterlijk: 'als motorrijder is deze dijk fantastisch, kronkelende wegen, een gladde asfaltweg en geen stoplichten'. 'Tja, er zijn natuurlijk andere weggebruikers, maar die toeter je gewoon van de weg of je zet het gas nog eens helemaal open, zodat deze gebruikers vanzelf de berm in worden geblazen. Het enorme kabaal van de motoren op de dijk doet spontaan de eieren van de vogels open springen en hangend in een van de bochten springen wandelaars als vanzelf voor je opzij. Bedankt hoogheemraadschap'.

En dan gaat zij verder met haar klachten over de wielrenners.

En als laatste schrijft zij dan: 'Tot slot: natuurlijk zijn er ook wielrenners en motorrijders die zich wel netjes gedragen. Het spijt me, u bent verreweg in de minderheid'.

En dat laatste stoort mij nog het meest. Mijn eigen ervaring is namelijk het tegenovergestelde. Als ik op de motor stap ga ik meestal als eerste van Bovenkarspel via deze dijk naar Hoorn en ik moet de eerste motorrijder nog tegenkomen die zijn claxon gebruikt om mensen opzij te dwingen.

Uiteraard gebruik je een heel kort geluidsignaal als je denkt dat iemand je niet opmerkt omdat hij niet goed meer hoort, maar iemand van de weg toeteren is een geheel andere dimensie.

Het onweert en regent nu hier, dus vanmiddag blijf ik thuis. Maar ik heb daar al zo vaak gereden en de netjes rijdende motorrijders en ook wielrenners zijn ver in de meerderheid en die enkele aso op de motor, dat is niet te voorkomen. Maar moeten we die als maatgevend beschouwen?

Uiterst jammer dat deze mevrouw niet beseft wat ze zichzelf op de hals haalt, want er zullen ongetwijfeld felle reacties op volgen. Ik zou graag eens een vriendelijk, maar scherp gesprek met haar willen hebben, want hier krijg je alleen maar ellende van.
 
Ach die mensen hou je toch,nix aan te doen.over een poosje rijd iedereen met stille motoren ,dan vinden ze wel weer wat anders om over te zeiken :r
 
Zure zeikerds heb je overal, en meer in Nederland aangezien om alles zeuren deel uitmaakt van ons cultureel erfgoed.

Moet wel toegeven dat hier in Amsterdam het aandeel 'minder nette' motorrijders toch wel aanzienlijk is, in ieder geval niet een super klein groepje. Ook een paar vrienden en kenissen van mij rijden echt voor zichzelf. Schiphol tunnel even lekker hoog in de toeren zodat iedereen kan mee genieten etc. Maar om daar nou complete wegen door af te sluiten....
 
Is ongeveer wat ik hier in twee posts heb gepleegd. Ik vind dat die vrouw zwaar overdrijft en ik neem het de krant kwalijk dat ze het ook nog nodig vinden om er een foto bij te plaatsen van een ongeluk op die dijk waarbij een motorrijder was betrokken.
 
Misschien een adres, gaan we om de beurt even onder het genot van een kopje koffie een goed gesprek voeren. Want met dit soort brieven gaan ambtenaren, die zich vervelen, hun naam verbinden aan zo,n project. Dit puur voor eigen gewin en aanzien, ten koste van ons motorrijders.

Hoe oud ben je? Twaalf?
 
Ach zeikerds heb je altijd!

Afgelopen week een clubtoertocht. Helaas was het geval dat we over een weg reden waar een avond-4-daagse met rondspringende kinderen ons tegemoet kwam.

Mijn insteek was, toen ik er voorbij reed, om er zo langzaam als mogelijk langs te rijden. Dat was ook bij anderen het geval. Toch was er een enkele ouder, eeeeh een zelfbenoemde politie-agent, die maar bleef zwaaien om ons langzamer te laten rijden. Man zeik niet, we gaan al super-langzaam. Achteraf bleek dat 1 van onze mede-rijders nog een klap heeft gehad.

Zal er volgende week wel in de krant staan dat motor-rijders veel te snel langs de kinderen zijn gereden. :X
 
Er is maar één conclusie mogelijk, we zijn met veel te veel mensen op een kluit, dan krijg je dat gedrag. Zal voorlopig allen nog maar toe nemen. Nu moet ik wel zeggen, Nederlanders zijn beroeps zeikerds, deze week nog een verhaal van gehoord over een Nederlander woonachtig in de Ardennen...en maar klagen over motorrijders _O-
 
Er is maar één conclusie mogelijk, we zijn met veel te veel mensen op een kluit, dan krijg je dat gedrag. Zal voorlopig allen nog maar toe nemen. Nu moet ik wel zeggen, Nederlanders zijn beroeps zeikerds, deze week nog een verhaal van gehoord over een Nederlander woonachtig in de Ardennen...en maar klagen over motorrijders _O-
Wat was het verhaal dan ?
 
Wat was het verhaal dan ?

Nou, een vriendin van me werkt bij de Hema en die Nederlandse meneer, woonachtig in de Ardennen naar bleek, kwam foto's afhalen bij de snelservice. Toen die vriendin vertelde dat wij ook zeer regelmatig met de motoren in de Ardennen reden begon hij meteen te foeteren dat motorrijders gekken waren die altijd te snel reden bla bla bla...die vriendin heeft hem snel geholpen om van zijn gezever af te zijn...
 
Ach zeikerds heb je altijd!

Afgelopen week een clubtoertocht. Helaas was het geval dat we over een weg reden waar een avond-4-daagse met rondspringende kinderen ons tegemoet kwam.

Mijn insteek was, toen ik er voorbij reed, om er zo langzaam als mogelijk langs te rijden. Dat was ook bij anderen het geval. Toch was er een enkele ouder, eeeeh een zelfbenoemde politie-agent, die maar bleef zwaaien om ons langzamer te laten rijden. Man zeik niet, we gaan al super-langzaam. Achteraf bleek dat 1 van onze mede-rijders nog een klap heeft gehad.

Zal er volgende week wel in de krant staan dat motor-rijders veel te snel langs de kinderen zijn gereden. :X

naar aanleiding van bovenstaand verhaal ben je gespot :W
 
Ik kom nèt uit Gildehaus, waar vanmorgen zich een 250-300 motorrijders verzamelden voor een kop koffie en 'brommers kiekn'.
Meer dan de helft van alle sportmotoren, Harleys en andere sjoppers of caferacers rijden met een niet-originele uitlaat; van ultra korte Akropoviches en Vance & Hances tot alle andere soorten regenpijpen..
Tuurlijk..ook ik vind een beetje geluid prima, maar ik kan me goed voorstellen dat het als "hinderlijk" ervaren wordt..

Heb ik het nog niet eens over het rijgedrag als een clubje onderweg is; van wheelies tot idioot hard over binnendoor weggetjes..schijnen 'we' normaal te vinden.
En vervolgens wel mekkeren als de rest van de wereld in protest komt...
 
Laatst bewerkt:
Ik moest nog eens aan die Zuiderdijk denken, geweldige route en je kunt ook van Enkhuizen tot bijna Amsterdam, echt genieten.

Ik had pas de Mazda MX5 en reed ergens in de buurt van Hoorn, heel rustig want er zijn met mooi weer veel fietsers en wandelaars, dus is het vrij zinloos om harder te gaan dan die maximale 60 km/u.

Ik haal heel rustig een oudere fietsende man in en die begint te schelden. 'Klootzak' was mijn tijdelijke titel. Kennelijk was hij nogal doof en schrok. Maar ik ga natuurlijk niet achter iedere fietser de claxon even aantippen want dan schrikken ze nog heviger en als je doof bent zijn er tegenwoordig geweldige gehoortoestellen.

En over die dame die dat ingezonden stuk schreef, dat motorrijders volgas geven om voetgangers de berm in te jagen. Ga ik haar maar niet vertellen dat een sportmotor 160 km/u gaat in zijn eerste versnelling en volgas geven op zo'n dijkje kun je beter vergeten.

We benne met z'n allen om mekaar te hellupu nietwaar?
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag met de auto over de dijk gereden tussen Lopik en Schoonhoven. Nergens een bord gezien. Hoop motorrijders op de dijk, het merendeel rustig tourend.
Veel meer last van tegemoetkomende automobilisten die weigeren om ook maar enigszins opzij te gaan. Ik concludeer dat de dijk op dat traject beter geschikt is voor motorrijders dan voor koekblikken.
 
Vandaag een lekker stuk kunnen toeren waaronder ook de dijk vanaf Arnhem tot vlak voor Opheusden waar de dijk op zon en feestdagen is afgesloten voor motorrijders.

Veel motorrijders tegengekomen waarvan het merendeel heerlijk aan het genieten was en rekening hield met de vele wandelaars, wielrenners en hardlopers op de dijk. Helaas ook een klein groepje die gewoon een circuitdagje moeten boeken.

Afsluiten van wegen blijf ik een rare maatregel vinden. Op de A12 rijden ook elke dag mafketels in hun koekblik, A12 wordt hierdoor toch ook niet afgesloten.

Gewoon handhaven op de dijken en dan geen bekeuring van een gering bedrag maar gewoon invordering van rijbewijs en educatieve maatregel gedrag. Dan kan de grote groep motorrijders die ik vandaag tegen ben gekomen en die zich wel aan kunnen passen aan de overige gebruikers gewoon lekker dijkjes blijven rijden :]
 
Even een beetje frustratie afschrijven..

Aan die groep 'motorrijders' die om 14.45 bij Woody's in Holten wegreden, jullie zijn ongelovelijke droeftoeters.

Vanmiddag ga ik een mooi stukje lopen door de Holterberg. Het is mooi weer en er is veel verkeer op de Toeristenweg van Nijverdal naar Holten. Bij de restaurants aan de Holtense kant staat een grote groep 'bikers'. Naast het restaurant parkeer ik m'n auto. Ik vang iets van een gesprek op en aan het accent kan er uit opmaken dat de bikers niet uit de buurt komen.

Ik ga het bos in en ik hoor dat de groep wil gaan vertrekken. Met groots kabaal moet de groep Harley's gestart worden. En maar hengsten aan die gashendels. Ik ben nu al ongeveer 300 meter van het restaurant af en het geluid is echt asociaal hard. Ik houd wel een beetje van motorgeluid, maar dit sloeg werkelijk nergens op. Ik kan me voorstellen dat mensen op het terras met de vingers in de oren zaten of naar binnen waren gegaan.

Na ongeveer 5 minuten hengsten en burnouts maken trekt de groep richting Nijverdal. Vanuit het bos kon je precies horen waar ze zaten. Ze zullen zo'n beetje halfweg Nijverdal zijn geweest eer ik ze niet meer kon horen. Toen mijn wandeling er op zat en weer naar mijn auto liep zag ik een mooi burnout spoor voor het restaurant langs gaan wat er eerder nog niet zat.

Ik zou het een enorme klotestreek vinden dat de Toeristenweg voor motorrijders afgesloten zou worden omdat er een paar idioten van de andere kant van het land zich niet kunnen gedragen. Want daar gaat het wel naar toe. Mensen kijken niet naar al die motorrijders die zich keurig gedragen, maar ze kijken naar die paar die het voor de rest verneuken.
 
Laatst bewerkt:
Dus conclusie, handhaven.
Maar dat gebeurt toch niet. Personeelsgebrek, en een groep motorrijders kan nogal intimiderend overkomen.

Het gezeur van bepaalde groepen aanhoren is makkelijker en daarna een beetje pappen en nathouden.
 
Vanmorgen een ingezonden brief in het NHD van een inwoner van Oosterleek, over de Zuiderdijk. Dat is de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen.

Volgens deze mevrouw Caroline Heerooms wordt de dijk door motorrijders ongeveer als het circuit van Assen gebruikt en wielrenners banen zich al schreeuwend een weg over deze prachtige dijk.

Nou rijd ik daar regelmatig met de motor of met de kleine cabrio en er zal ongetwijfeld hier en daar wel iemand zich asosiaal gedragen, zoals overal gebeurt.

Maar ik wil mevrouw absoluut niet tekort doen, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat ik door idioten werd ingehaald. Ik kom wel heel regelmatig motorrrijders tegen en volgens mij rijden die allemaal vrij netjes. Je mag daar maximaal 60 km/u en op de rechte stukken zal het wel eens wat harder gaan, maar daar ontkom je niet aan.

De wielrenners? Ik kom er daar niet zo veel tegen.

Mevrouw stelt voor om de dijk maar te versieren met heel veel verkeersdrempels, maar dat verhaal kennen we al. Voor de normale rijders heeft dat geen zin en de enkele idioot zal daar zo snel mogelijk overheen denderen, liefst met beide wielen van de straat zo'n hindernis nemen.

Ik ga vanmiddag daar eens een uurtje zitten en kijken of het echt zo erg is mevrouw Heerooms en met de meeste respect, ik vrees dat u ietwat overdrijft.

Ik zeg: we houden een inzamelings actie voor deze mevrouw. :Y En wij betalen deze drempels :t
Maar dan komt die drempel wel voor haar voordeur :t
Kijken of ze ook een schoorsteen weg kan koppen als ze een x de krant uit haar brievenbus haalt......
Want als er iets funest is voor je huis is het trillingen 8-)
 
Ik weet niet waar die mevrouw woont en ik wil het ook niet weten. Wat ik wel wil weten is wat er wel en niet waar is van haar beweringen en daar ga ik onderzoek naar doen want ik woon er vlakbij. Het is ook geen straf om daar eens een paar uurtjes te zitten. Het uitzicht over het Markermeer is prachtig en gewoon ouderwets turven hoeveel motoren er langs komen, ze indelen onder de groepen netjes, minder netjes, hufterig of asociaal is een kwestie van een velletje papier en een potloodje.

Vanmiddag ben ik via de N506 van Grootebroek (bij Enkhuizen) naar Hoorn gereden en onderweg tientallen motorrijders tegengekomen, ook in groepen en ik heb er niet een gezien die onbehoorlijk gedrag liet zien. Gewoon keurige rijders en geen lawaai.
 
Top Han, goed bezig :t

Dat gezwets van sommige oudjes. Eerst zijn er honderden van die mongolen en als je doorvraagd dan blijven er uiteindelijk nog 5 over :z
 
Ik denk toch wel dat als jezelf over de dijk rijd, dat het idd meevalt.
En als je er de ganse dag gaat zitten op een zaterdag of zondag, er toch meer mongolen passeren dan dat je in eerste instantie had verwacht. Denk Ik. ..

Natuurlijk is de hand opsteken al een teken van aso gedrag bij zo n vrouwtje, laat staan de voet.
 
"ich bin wieder da"



post-5787-0-30733800-1495721041.jpg







En dit zal de boefjes leren!!

post-5787-0-21381300-1495721050.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan