Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Wat me ook verbaast is dat beheerders en gemeenten zich niet realiseren dat als je een bepaalde weg afsluit, je in feite het probleem niet oplost maar slechts verplaatst naar ergens anders.

Want de jongens met de lawaaipijpen gaan wel gewoon rijden.

Maar niet op die dijk.
 
Ik ben op die wegen altijd bestemmingsverkeer , ik moet namelijk aan het andere ind wezen.
Is mij bij een weggetje langs de Vecht al een paar maal gelukt, dus zal daar ook wel werken. O-) })
 
Ik ben op die wegen altijd bestemmingsverkeer , ik moet namelijk aan het andere ind wezen.
Is mij bij een weggetje langs de Vecht al een paar maal gelukt, dus zal daar ook wel werken. O-) })



Lukt dus niet op de lekdijk, er is geen uitzondering voor bestemmingsverkeer. Bewoners dienen een ontheffing aan te vragen.

Ik vraag me alleen af, hoe motorrijdend bezoek nu de bestemming moet bereiken.
 
Lukt dus niet op de lekdijk, er is geen uitzondering voor bestemmingsverkeer. Bewoners dienen een ontheffing aan te vragen.

Ik vraag me alleen af, hoe motorrijdend bezoek nu de bestemming moet bereiken.
Officieel mag dat dan dus niet.. Tenzij je als bewoner een vrijstelling voor een bezoeker aan kan vragen :P
Dan moet gewoon 1 iemand daar gaan wonen en dan 4257824 vrijstellingen voor "persoonlijk bezoek" aanvragen en beschikbaar stellen :+
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig maakte ze geen lawaai... Wel enig geklaag van dijkbewoners dat de hulpdiensten onnodig hun licht en geluids-signalen aan lieten staan, dat had best wat zachter gemogen. :+

Dijkbewoners genieten immers een voorkeursbehandeling waar menig inwoner van Nederland jaloers op is.

Ik vind het prima als deze dijk wordt afgesloten, maar dan wil ik wel korting op mijn wegenbelasting en onderhouden/ betalen de bewoners zelf "hun" dijk.
Maarja, wie ben ik. Ik woon in een drukke winkelstraat. Toch maar eens informeren bij de gemeente of ik die kan laten afsluiten voor dijkbewoners...
 
Gelukkig maakte ze geen lawaai... Wel enig geklaag van dijkbewoners dat de hulpdiensten onnodig hun licht en geluids-signalen aan lieten staan, dat had best wat zachter gemogen. :+

Dijkbewoners genieten immers een voorkeursbehandeling waar menig inwoner van Nederland jaloers op is.

Ik vind het prima als deze dijk wordt afgesloten, maar dan wil ik wel korting op mijn wegenbelasting en onderhouden/ betalen de bewoners zelf "hun" dijk.
Maarja, wie ben ik. Ik woon in een drukke winkelstraat. Toch maar eens informeren bij de gemeente of ik die kan laten afsluiten voor dijkbewoners...

Een paar zeer rake opmerkingen.
 
In Lisse, waar ik woon, wordt een kruistocht gevoerd tegen de geluidsoverlast van het vliegtuigverkeer van Schiphol. Momenteel staan de streekkrantjes er vol van en tonen foto's van vergaderingen in het gemeentehuis, waarbij de gemiddelde leeftijd van de zuur kijkende deelnemers hoog lijkt. Zelf merk ik die vliegtuigen meestal helemaal niet op als ik bezig ben in de tuin, en als ik er dan 1 zie of hoor (horen doe je ze echt nauwelijks) vind ik dat eerder positief dan negatief, ik denk dan automatisch aan leuke vakanties. Je moet dus flink je best doen om er last van te hebben en er ook een beetje je hobby van maken.
 
Als ik in bad lig dan hoor ik altijd luide kutkoeien loeien via de klankkast ventilatorpijp.
Als ik in de tuin zit hoor ik gelukkig bijna niets.
 
Geluidsoverlast door vliegtuigen...............?

Laat me niet lachen.
Woon je pal onder de bulderbaan en je gaat klagen over herrie.......................??

Zelfde is: Je nieuwe huis pal aan de snelweg. Daarna klagen over het geluid van verkeer??
of: Je koopt een huisje aan de dijk. Middenzomer brullende motorfietsen.
Een stedeling gaat 'buiten' wonen naast een varkensfokker. Daarna is er stankoverlast....?

Zo is er altijd wel IETS te zeuren. Ga midden in de Sahara wonen!!
 
Geluidsoverlast door vliegtuigen...............?

Laat me niet lachen.
Woon je pal onder de bulderbaan en je gaat klagen over herrie.......................??

Zelfde is: Je nieuwe huis pal aan de snelweg. Daarna klagen over het geluid van verkeer??
of: Je koopt een huisje aan de dijk. Middenzomer brullende motorfietsen.
Een stedeling gaat 'buiten' wonen naast een varkensfokker. Daarna is er stankoverlast....?

Zo is er altijd wel IETS te zeuren. Ga midden in de Sahara wonen!!

Jij en ik en anderen begrijpen dat allemaal. Ik woon zelf tegenover een kroeg, mijn vrouw woonde daar al eerder en had, als voormalig barista, de locatie mede bepalend voor de aankoop gevonden, sfeerbepalend in positieve zin. Weer anderen, vooral met "nieuw" geld, begrijpen er helemaal niets van en zijn rijp voor een rusthuis.

Zelf rijd ik altijd graag met een enorme herriepijp. De buren vinden dit herkenbaar en zelfs leuk (Ogri gaat naar zijn werk/komt terug, de kerkklok in het dorp maakt ook enorme herrie) - zelfs voordat ik bonuspunten kreeg voor sociale en paramedische buurthulp.
 
Laatst bewerkt:
Wegafsluiting in Duitsland sinds 2002. L128 weiter gesperrt

Het grootste verschil is natuurlijk dat je daar 100 mag en hier 60 (echt, dat is toch geen snelheid )
Medeoorzaak van ongevallen zal zijn de 100max en dan nog daarboven rijden.
 
Laatst even een kijkje genomen op de dijk. Al het nieuws en gepraat maakte mij nieuwsgierig. Ik begrijp de aantrekkingskracht eigenlijk niet. Vond het maar een saai stukje weg met weinig mogelijkheden om lekker door te rijden, tenzij je niet denkt aan je medeweggebruikers.
 
:?

Kijk jij alleen naar het asfalt of zo ?

Die omgeving vind ik één van de mooiste plekken van dit land. Kijk hier maar eens: beelden van de Lekdijk.


Ik kom er net vandaag gereden, dat stomme bord staat net voorbij Jaarsveld... -O-

Het was heerlijk rustig, ik was er zo goed als alleen.
 
Laatst bewerkt:
Ja oké, maar het lijkt met de drone wel 3 keer mooier dan dat het vanaf de grond is.

Denk dat hij het te weinig afwisseling vind qua water bos heuvel...
 
Hier ten noorden van Amsterdam hebben ze het anders gedaan. Om sluipverkeer tegen te gaan zijn diverse landelijke weggetjes tijdens de spits gesloten voor auto's. Dat is ideaal met de motor. Heel af toe kom je een local tegen in de auto of op de traktor en je rijdt in alle rust zo het centrum van Amsterdam in.

De motorrijders die je dan tegenkomt willen gewoon naar hun werk en hebben niet de behoefte om continue het gas vol open te trekken.
 
:?

Kijk jij alleen naar het asfalt of zo ?

Die omgeving vind ik één van de mooiste plekken van dit land. Kijk hier maar eens: beelden van de Lekdijk.


Ik kom er net vandaag gereden, dat stomme bord staat net voorbij Jaarsveld... -O-

Het was heerlijk rustig, ik was er zo goed als alleen.
Is dat voorbij Nieuwegein? Zo was was ik niet gekomen maar het ziet er wel beter uit, zal nog eens een kijkje moeten nemen.
 
Hebben gisteren alle motoren een bekeuring gekregen van 190 Euro bij de Vechtgenoten rit tegen Kanker in ommen om dat ze 80 km reden waar maar 60 mag. ook de begelijders van de zijspannen met zieke kinderen. heeft de politie niets anders te doen dan motor rijders pesten.
 
Hebben gisteren alle motoren een bekeuring gekregen van 190 Euro bij de Vechtgenoten rit tegen Kanker in ommen om dat ze 80 km reden waar maar 60 mag. ook de begelijders van de zijspannen met zieke kinderen. heeft de politie niets anders te doen dan motor rijders pesten.

Regels zijn regels und ein befehl ist ein befehl *O*

Belachelijk, misschien moeten ze eens wat meer op geluid gaan controleren. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om motorrijdend Nederland dusdanig op te voeden dat ze met een pijp rijden met e-keur en dbkiller.

In Duitsland lukt het ook, zelfs met boetes die fors lager liggen dan in Nederland :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan